< Tilbake til oversikten

Min andre uke nå snart, og jeg har fått kviser (aldri hatt). Normalt?

-7kgtakk sa for siden:

aldri hatt kviser, å nå har jeg en på haka, en i panna, 2 på kinne.. d er jo ingen krise... bare lurer på om det kommer av ketolysekuren? kan ikke komme på å ha lest om det i boka...

Photobscura sa for siden:

Når du legger om kosten til ketogent så vil kroppen rense seg. Det er forskjellig hvordan vi opplever denne rensen, noen får vond kroppslukt en periode, og svetter mye, mange opplever mye og illeluktende tømming, og igjen noen får kviser.
Jeg fikk i grunn alt, samt svart menstruasjon :p Jeg tar det som et godt tegn på at kroppen kvitter seg med avfalsstoffer, og når det gjelder kvisene; overskuddsolje, og forsåvidt også avfallsstoffer.
På sikt opplever mange med acne-problemer bedring!
Jeg hadde heller aldri hatt en ordentlig kvise før jeg begynte å spise ketogent, så fikk jeg en del av dem, og det samme skjedde da jeg kuttet ut meieripodukter. Heldivis er det forbigående! :)

MillisB sa for siden:

Ville bare legge til at lavkarbokosten er en hormonellt styrd vektminsking, slik at det kan skje noen hormonelle forandringer i løpet av omprogrammeringen fra høgkarbo til lavkarbo.

Photobscura sa for siden:

Ja! Helt riktig :) :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.