< Tilbake til oversikten

Sjokolade-tabbe! :)

Sepia sa for siden:

Jeg skulle rett innom ICA og kjøpe matpakke-brød til ungene og rasket med meg i farten (:rodme: ) en Anton Berg sukkerfri sjokolade.

Satt i bilen (enda mer :rodme: ) og skulle mumse litt... Jada...

"Merkelig smak på denne, altså", tenkte jeg. Og så på pakken... EKTE sjokolade!!!!! Urk, fysj, pjuk!!!
Holdt på å kjøre av veien! :)

Fikk i meg en fjerdedel ekkel, ekte, karbo-fylt sjokolade! :flau:

Jaja... godt var det, lell...

Iset sa for siden:

Sånn kan det gå. :lol:

BMS! sa for siden:

Uff da, håper du hadde vett til å nyte karbene i alle fall, når uhellet først var ute :p

Men dere, noen som har en link å vise ett bilde eller tilsvarende av den sjokoladen dere bruker?

Ha en flott natt

Kristin_B sa for siden:

jeg begynte å søke etter bilde, men fikk så lyst på sjokolade, så jeg måtte gi meg :lol:

Lava sa for siden:

Troika! :sikle: det er min yndlings...

BMS! sa for siden:

Tusen tusen takk....

(har ikke vært inne på linken enda, men iler inn) :)

BMS! sa for siden:

Først nå så jeg at den innholder mandler. Ja, ja, så slipper jeg å tråle land og strand rundt etter den :cool:

BMS! sa for siden:

Melkesjokolade er min yndlings, men jeg har mange på en god nr 2 :D

Akuratt nå (midt i perioden), kunne jeg spist en 200gr. melkesjokolade til frokost (har ikke gjort det før heller da, bare for å poengtere at dette var satt litt på spissen), for så og oppdage at den sukkerfri ikke var noe for meg :eek:

Photobscura sa for siden:

Tåler du ikke mandler, BMI? Ellers vil jeg påstå at mandler er langt bedre å spise enn kunstig søta sjokkis :o

marry-78 sa for siden:

hmm..kjøpte denne igår i god tro jeg.. har nok litt å lære
:confused:
Pr. 100 g:
kulhydrat 46 g(herav sukker og maltitol 43 g) trodde jeg regnet 3 kh jeg da... stussa litt på sukker siden den var sukkerfri.

Synd den var sabla god..

Æh, burde det ikke stå "hvorav sukkeralkoholer" og/eller "hvorav sukkerarter" adskilt?

BMS! sa for siden:

Nei,,,, eller egentlig joa, men jeg har nøtteallergi, nå er jo mandler en kjernefrukt og det er kryssallergi til nøtter..... Men i gode perioder tåler jeg det, men tør ikke å ta sjansen, har man en gang kommet i allergisksjokk (husker ikke i farten hva det heter), så har jeg fått beskjed om å holde meg unna, i alle fall med viten og vilje....

Men selvsagt er jeg enig med deg :-D Holder meg unna sjokolade uansett jeg nå da, men øyna ett håp:)

fjanni sa for siden:

Hm.. tror ikke det er mandler som ligger på bildet men kakaobønner! :D

Kristin_B sa for siden:

Det er kakaobønner ja ;) Det står at den kan inneholde spor av nøtter.

Ellers så skal man vel regne 3 g karber..den er jo søtet med maltitol :ja:

MorStine sa for siden:

Ja, pr 100 gr så, men denne veier jo bare 45 gr, så den har i underkant av 1,5 karber:sikle:

BMS! sa for siden:

Der kan man se ja.....

Da ska jeg prøve denne alle anbefaler så varmt her inne.... GLeder meg. Håper jeg finner den allerede i dag....

(Jeg er så godtesjuk nå som det går ann å få blitt..... GRRRR:.....)

BMS. Jeg ble kvitt nøtteallergien etter at jeg la om til lavkarbo.
Men jeg gjorde et meget kontrollert forsøk, med en og en nøtt og en god dose syrtec, og mobilen i nærheten, så om du reagerer ganske kraftig (jeg svumlet opp i halsen, klødde og fikk pusteproblemer, men vet ikke selv hvor mye jeg provoserte før jeg skjønte jeg var allergisk og holdt meg unna) så ville jeg vært veldig forsiktig. Men det er jo ganske fascinerende, da! I tillegg er jeg ikke lenger verken pollenallergisk, eller har pelsallergi lenger! Så nå skal jeg oppfylle en gammel drøm og skaffe meg katt :spent:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.