Melkesjokolade er min yndlings, men jeg har mange på en god nr 2 :D
Akuratt nå (midt i perioden), kunne jeg spist en 200gr. melkesjokolade til frokost (har ikke gjort det før heller da, bare for å poengtere at dette var satt litt på spissen), for så og oppdage at den sukkerfri ikke var noe for meg :eek:
hmm..kjøpte denne igår i god tro jeg.. har nok litt å lære
:confused:
Pr. 100 g:
kulhydrat 46 g(herav sukker og maltitol 43 g) trodde jeg regnet 3 kh jeg da... stussa litt på sukker siden den var sukkerfri.
Nei,,,, eller egentlig joa, men jeg har nøtteallergi, nå er jo mandler en kjernefrukt og det er kryssallergi til nøtter..... Men i gode perioder tåler jeg det, men tør ikke å ta sjansen, har man en gang kommet i allergisksjokk (husker ikke i farten hva det heter), så har jeg fått beskjed om å holde meg unna, i alle fall med viten og vilje....
Men selvsagt er jeg enig med deg :-D Holder meg unna sjokolade uansett jeg nå da, men øyna ett håp:)
BMS. Jeg ble kvitt nøtteallergien etter at jeg la om til lavkarbo.
Men jeg gjorde et meget kontrollert forsøk, med en og en nøtt og en god dose syrtec, og mobilen i nærheten, så om du reagerer ganske kraftig (jeg svumlet opp i halsen, klødde og fikk pusteproblemer, men vet ikke selv hvor mye jeg provoserte før jeg skjønte jeg var allergisk og holdt meg unna) så ville jeg vært veldig forsiktig. Men det er jo ganske fascinerende, da! I tillegg er jeg ikke lenger verken pollenallergisk, eller har pelsallergi lenger! Så nå skal jeg oppfylle en gammel drøm og skaffe meg katt :spent:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.