Er det normalt ?
Jeg er jo i ketose nå, og har vært det siden mandag,altså bare på min tredje dag. Og i morgest våknet jeg til den krampen i leggen.
Kan det være på grunn av at jeg er i ketose eller kan det være andre årsaker til det ? Kanskje gårdagens trening? Men jeg er jo vant til å trene mye, og jeg trente jo ikke mye i går heller da. Hmm.
:(Sykt vondt iallefall!
Ja, det er nok ketosen som gjør at du skiller ut mye væske, og salter i kroppen dras med ut samtidig. Jeg ville tatt 400 mg Magnesium (fra helsekost) hver dag. De bør tas på kvelden, og problemet er nok over på noen dager. Jeg tar magnesium selv om jeg ikke er i ketose, for det er bra for veldig mye (blodtrykk, insulinbalanse m.m.)
Okei, Takk skal dere ha:)
Men jeg kom akkurat til å tenke på; Jeg tok Tei-behandling i går.
Og da har jo man sånne elektro-duppe-ditter på kroppen som sender pulserende støt på forskjellige punkter:P så kanskje det også er grunnen? hihi..
Magnesium er nok fasiten ja...
Fikk selv kramper i begge bena for ca ett år siden. Legen mistenkte alt fra sprukne muskelhinner til blodpropp før vi til slutt fant ut at det måtte være mangel på magnesium. Tok da ca 1 gram per dag i et par uker før jeg gikk over til 500 mg pr dag. Effekten merket jeg bare etter et par dager.
Husk at du kan bli "litt løs i magen" av store doser.
For å påvise magnesiummangel må man evt ta noen prøver som er ganske dyre. Men du kan ikke få noen forgiftning, så det er bare å prøve seg fram. Overskuddet går ut med urinen.
Hvis du har mulighet så kjøp i Sverige. Der koster det bare en brøkdel av hva det gjør her i Norge.
Til dere damer som sliter med PMS; Magnesium kan hjelpe mot dette også.
jeg har vært plaga med leggkramper i alle år ,,etter at jeg begynte på ketolyse er krampene borte ,,men så fort jeg spiser mye karbo er krampene der igjen
jeg tar ikke ketolysetab noe mer, fikk så innmari vondt i maven av de
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.