MoaMoa sa for siden:
Hvor får jeg kjøpt johannesbrødkjernemel?
MoaMoa sa for siden:
Hvor får jeg kjøpt johannesbrødkjernemel?
nattfrue sa for siden:
I helsekostbutikker. Men du kan også kjøpe noe som heter Nestargel på apoteket, det består nesten utelukkende av JBMK og er billigere.
MoaMoa sa for siden:
Har denestarge gså -å hesest gså eer an eg få +-t det en vang t?
nattfrue sa for siden:
Økseskaft?
MoaMoa sa for siden:
Hvordan i all verden ble det sånn? Må gå tilbake å rette på alt jeg skriver??? Trykte på noe i stad og etter det ble alt så rart. :eek:
Det jeg mente var: Får man kjøpt nestargel i dagligvarebutikker? Er det noe forskjell i smak og karbohydrat innhold på disse to produktene?
nattfrue sa for siden:
Må ha vært en midlertidig, halvmagisk feil - det du skriver ser bra ut nå :)
Såvidt jeg vet har de det bare på apoteket. Null karber i både jbkm og Nestargel, tror jeg. Smaken er vel også helt lik - skjønt det smaker vel egentlig ikke noe som helst :)
fett-nok sa for siden:
Hei !
Jeg kjøpte nestargel på apoteket i dag, det kostet 85 kr for 125 g.
og den er drøøøy!!!!
Karboinnholdet er mindre enn 2.2 karbo pr 100 g, så regn 0 ved bruk.
Brukte det i vafler i dag, det var godt med variasjon, namm!:D
Lykke til!
MoaMoa sa for siden:
Oi, vafler hørtes kjempegodt ut Har du oppskrift? Skal ut å kjøpe nestargel i morgen!
fett-nok sa for siden:
Hei!
Ja, jeg brukte denne oppskriften forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=424585&postcount=201, men for meg ble det for mye fett, skal ta bare halvparten med smør neste gang.
HUSK bakepapir under vaffeljernet, det renner ut av jernet uansett tror jeg:D:D:D Men hva gjør vel det, nam-nam!!!!
De blir veldig tynne, men med rømme og egenlaget jorbærsyltetøy var dette himmelen for meg i dag, spiste de rett og slett med kniv og gaffel.
Lykke til!
fett-nok sa for siden:
PS! Brukte CF i stedet for rømme i røra, rett og slett fordi CF tåler varme bedre.
BMS! sa for siden:
Hva er CF?
Mye og sette seg inn i her :rolleyes:
Belseblubb sa for siden:
Hei! Nå beg Medium så jeg skal prøve å gjøre dette kort:
Nestragel fåes kjøpt på apotek, men er ikke billigere enn jbkm, omtrent akk samme grampris, men samme funksjon og mye lettere å få tak i.
Har også brukt mye mindre (ca halvparten) av smøret i oppskriften på vafflene, pluss en del vaniljeessens, ca 20-25 dråper, kjempegode, men ikke ta for mye røre i jernet, det flyter lett over. Enjoy!!! :D De er kjempegode!!!
fett-nok sa for siden:
Cream fresh, itte værre.
Alle forkortelsene her inne gjorde meg totalt forvirret en stund, men jammen har jeg ikke begynt å bruke dem selv også, skamme meg:rodme:
Lykke til!
BMS! sa for siden:
Tusen takk :-D
Har selv begynt å bruke CC :) Hadde skrevet det på handlelisten min og mann lurte veldig på hva det var :D
fett-nok sa for siden:
Du kan tro jeg lurte da jeg leste om JBKM overalt, hva i all verden var det?
Samtisig så så det ut som om alle visste hva det var, så jeg turte nesten ikke å spørre.
Tenk om jeg hadde gått i butikken og spurt pent om dem hadde JBKM.......
....tror de hadde sett rart på meg da:)
Lykke til med vaflene!
Antoinette6 sa for siden:
Jeg er imot forkortelser generelt, - for uinnvidde i alle fall. Og her kommer det uinnvidde til hele tiden. Jeg oppfordrer oss hervedv til å skrive ordene helt ut. :) Ok? QLT ! :) :) :)
BMS! sa for siden:
[quote=fett-nok;537500]Tenk om jeg hadde gått i butikken og spurt pent om dem hadde JBKM.......
....tror de hadde sett rart på meg da:)
quote]
Ja, om du ikke hadde vært så heldig og møtt noen av di hyggelige på forumet her inne da..... De har jo også jobber, så man vet aldri :p
BMS! sa for siden:
Heia!
Når jeg får tekstmeldinger av lillebroren min, så skjønner jeg nesten ikke hva han skal frem til :-D
Tanten til mannen min er like ille.... Hun skyder på at hun er lærer og blir påvirket av elevene sine..... Jeg på den annen side, syns at i og med at hun er lærer, får hun skrive så vi skjønner henne også:D
BMS! sa for siden:
Ja, og jeg burde lære og se på forhåndsvisning før jeg trykker send.... Snakk om å kaste sten i glasshus. Jeg har jo ikke noe å SKYDER på ;-D
fett-nok sa for siden:
[quote=BMS!;537515]
Tenk om jeg hadde gått i butikken og spurt pent om dem hadde JBKM....... ....tror de hadde sett rart på meg da:) quote]Ja, om du ikke hadde vært så heldig og møtt noen av di hyggelige på forumet her inne da..... De har jo også jobber, så man vet aldri :p
Ja, jeg kunne vært heldig, men heldigvis ventet jeg til jeg visste hva det het. Men jeg spurte etter johannesbrødkjernemel på apoteket, da ristet hun på hodet, men nestargel visste hun hva var heldigvis.:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.