< Tilbake til oversikten

Hvor mange karbohydrater kan jeg ha til dagen på Ketolysekuren?

Superslimithink sa for siden:

Jeg går på ketlysekuren og er ikke helt inni dette med hvor mange karbohydrater jeg kan ha til dagen, noen som vet?

Hva med NUTRILETT sjokoladebar som har 23 karbo ???

Kitt sa for siden:

Du skal helst ligger rundt 15 karber pr dag (heller litt over enn under) og disse skal helst komme fra grønnsaker som vokser over jorden!

Nutrilettbarer er ut, men Atkinsbarer kan til nød brukes. Innholder ca 3(?) karber pr stk.

nattfrue sa for siden:

La meg gjette: du har ikke lest boka :)

Jeg skjønner godt at man blir utålmodig og vil sette igang så fort som mulig med en diett, men det er viktig at du forstår hva kuren går ut på, hvordan kroppen din bruker de ulike næringsstoffene, hvordan du skal sette sammen måltider og så videre - før du begynner. Denne informasjonen finner du i boka som hører til kuren.

På Ketolyse skal du starte med 15 gram karbohydrater om dagen, og disse karbohydratene skal primært komme fra grønnsaker (som vokser over jorda). Nutrilett-bar kan du altså ikke spise, den har for mye karbohydrater.

Superslimithink sa for siden:

hvor kjøpes atkinsbarene?

men du? alt jeg spiser av meierismør, rømme, majones... dette blir jo en del karbo?

Kitt sa for siden:

Meierismør har 1 karb pr 100g, majones 2 og seterrømme 3.
Blir ikke mye ut av det med mindre det er det eneste du spiser. :confused:

Iset sa for siden:

Nei, det blir en god del FETT, ikke så mye karbo. Fett er helt ok. :)
Atkinsbarene selges i helsekosten, på enkelte butikker og på feks. [url]www.lavkarbopikene.no[/url].

Løvetann sa for siden:

Hvis du skal gå på ketolysekuren må du jo først skaffe deg ketolyseboken!!!
:lesebok: Der står nesten alt du trenger å vite.

Dette forumet kan ikke erstatte boken. Ressurspersoner her på forumet har også signalisert at de ikke vil kaste bort sin tid på å svare på grunnleggende spørsmål som står godt forklart i boken, og det synes jeg er forståelig.

I boken står det ikke om bare hvor mange gram karbohydrater du kan innta. Torkil skriver - og det er like viktig - om sammensetningen av kosten og fettets betydning + bruken av kosttilskudd + mosjon + betydningen av å drikke vann + andre forhold du må sette deg inn i for å gjennomføre kuren på riktig måte. Det er faktisk først når du har lest ca 80 sider informasjon om slike forhold at du kommer til kapitlet "Starten på ketolysekuren". :)

Boken kan du kjøpe i en del større matvarebutikker og på nettstedet [url]www.ketolyse.no[/url]. Og så kan du jo få lånt den på biblioteket.

I mellomtiden: Ligg unna Nutrilettbaren - og lykke til! :)

Lilliane sa for siden:

hmm har vist kommet i ketose jeg hehe:p var ikke med vilje egentlig for syns jeg spise mye jeg, men i følge stixen så er jeg det hehe:P

Nerthus sa for siden:

Du poster i en tråd fra 2008 - du kan jo lage en egen tråd om du vil - eller en egen journal som du kan dele erfaringer og info i :)

Lilliane sa for siden:

hehe så det nå, er ny her så så ikke på årstallet;)

Jabba sa for siden:

Atkins barene kjøper du billigst på www.iHerb.com

Ketolyse er supert!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.