< Tilbake til oversikten

Er det noe av det dere baker som faktisk smaker godt?

miss_chica sa for siden:

Jeg baker og baker, hver kveld, for å finne noe som smaker godt.
Eks pizzabunn, boller, oopsi, prøvde meg tom på ostekake (den skal jeg gi en sjanse til) og kokkosboller, men hittil har jeg ikke klart å spise opp noe av det. Det ligger maaange oppskrifter på de samme tingene ute, men jeg velger tydeligvis de feil tingene... eller så er det meg det er noe galt med, men det skal jo ikke være så vanskelig å få blandet dette riktig heller.

Er det noen som kan fortelle meg om en oppskrift som man ofte baker, og som smaker godt:confused:
Er stor motstander av å kaste mat, men tvinge i meg noe som ikke smaker godt er ikke verdt det. hvertfall ikke når resten av familien heller ikke liker det :(

Middagene derimot blir supergode! Der er det myyyye godt å velge mellom :)

Carisma sa for siden:

Etter en stund på lavkarbo har jeg mistet helt interessen for alle disse "gode" tingene. De frister rett og slett ikke, hverken lavkarbovarianten eller vanlig. Hva med å bare droppe hele prosjektet, og ikke fokusere på å måtte ha noe "godt" i bakhånd? Hvertfall en periode. Smaken endrer seg også over tid når kroppen renses ut.
Hvis det ikke funker så er de beste tingene jeg har laget frokostpannekakene med kanel og vanilje, og sjokolademousse kaka med kanel i :)

Photobscura sa for siden:

Black Sunday er den beste kaka jeg noensinne har smakt. Søk på den inne på oppskriftsforumet!

Carisma sa for siden:

Her er sjokolademousse-kaka, Trøffelkake :)

miss_chica sa for siden:

ååå..de kakene hørtes gode ut! de skal jeg ta med meg videre...MÅ jo prøve. vi drar på familiebesøk hver helg, og da er det greit at jeg tar med meg noe jeg kan spise og servere istedenfor at jeg må sitte å se på de andre =)

lokkebiff sa for siden:

:ja:

Så det er kanskje her "problemet" ditt ligger? Om du nettopp har startet altså...
For en som lever høykarbo, kan disse bakstene våre smake pyton, har jeg fått høre (for meg smaker de som en bit av himmelen med sukker på... :love: )

Enig med Carisma, la det vente. La kroppen få omstille seg, la smaksløkene dine våkne... ;)
Når du føler deg trygg på kosten og vekta, da er det greit å begynne å eksperimentere med div. "goder"
Det er så lett å bli hekta fordi det er lavkarbo -altså "lovlig" og da er man inne i en skummel karusell...

Bare et tips altså!! :)

Carisma sa for siden:

Jeg serverte den trøffelkaka til en gjeng som ikke ante den var lavkarbo, inkl en 7- og en 9-åring. Sa fra at de ikke trengte spise den hvis de syns den smakte mye (kaffe og kanel), men sjuåringen spiste 3 store tallerkener, mora toppet han tilsutt :D

lokkebiff sa for siden:

Det kommer en dag da akkurat dette ikke gjør deg noe som helst,
annet enn at det gir deg en enorm følelse av selvdisiplin, mestring og stolthet!! :cool:

snowqueen sa for siden:

Skjønner frustrasjonen. Både brød og brownies har gått i søpla her. Og soyaprotein har jeg bare gitt opp helt. Det smaker jo faktisk DR***!:p

Charmtassen sa for siden:

Nutty Cheese Muffins synes jeg smaker kjempegodt! Meierismør og Jarlsbergost som pålegg. Mmmmm! Men jeg kan ikke spise så mange av dem hver gang ..., så de blir fryst ned til jeg må ha noe ekstra en gang.

Brød uten soyaprotein/bakemiks er også godt - jeg lager av og til det jeg kaller for Prinsessebrød (for hun som hadde den opprinnelige oppskriften kalte seg Princess).

boggi sa for siden:

Jeg har holdt på en god stund og prøvd litt av hvert av oppskrifter(mye har havnet i søppla mi også).Men jeg tror faktisk smaken min har endret seg; kunne ikke fordra mørk sjokolade før, men det går ned nå !!
Favoritten min er sjokomousee og polar lapper, ellers så går det mye i vanlig mat.

miss_chica sa for siden:

tusen takk for svar alle sammen!
jeg bakte black sunday kaka i går, og ble såååå glad!:D
er første tingen jeg har bakt som smakte superdupert!!!
hadde en avtale med mannen min (som blir oppgitt over alt det vonde jeg lager) om at jeg fikk en sjanse til på å lage noe godt, og ble ikke det godt så skulle jeg slutte å bake ting, og han skulle ta seg av matlagingen fremover :nei:
jeg satset 100% på denne kaka, og den var jo såååå god!!!

det betyr at jeg får fortsette å bake så myyye jeg vil :stuart:

Photobscura sa for siden:

Så bra! Ja, den er sykt god, altså!

Wilhelmina sa for siden:

Pizzabunnen som står i ketolyse boka er jo knallgod da...

miss_chica sa for siden:

blir den flytende eller i deigkonsistens? har prøvd så mange forskjellige :o

Camz sa for siden:

Den kaka hørtes jammen go ut :-D løper-hjem-å-lager

karbokristina sa for siden:

Ostekaka i ketolyseboka er helt fantastisk! og enda bedre blir den om du bytter ut naturell-osten med kremost med smak av ananas og mandarin.. mmmm.... (men behold snøfrisk-osten, bytt bare ut den ene)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.