< Tilbake til oversikten

Hva kan man lage av karbonadedeig??

Impulsiw sa for siden:

Har bestemt meg for å ta fram karbonadedeig i kveld. Men aner ikke hva jeg skal lage.

Noen som har ideer til en rett som det ikke er for mye karber og fett i??

VELDIG glad for svar! :stortsmil

Kitt sa for siden:

Jeg lager gjerne en variant av en slags lasagne.
Lager kjøttsaus enten med posesaus, fløte og tomatpure eller bare knuste tomater.
I stede for pasta, koker jeg opp de grønnsakene jeg kan spise, blomkål, broccoli og spinat feks, og legger i bunnen av formen.
Bruker gjerne litt smøreost av type bacon-/skinke ost under et tykt lag med "vanlig" ost.

Hjemme hos oss blir det til at jeg lager 3 forskjellige former. Mann og datter får en form med pasta, jeg en med mine grønnsaker og sønnen min får en med de grønnsakene han helst vil, gulerot, paprika og løk. Smarte gutten er ikke glad i pasta og vil heller ha grønnsaker.:)

Har gått til innkjøp av mange små ildfaste former og får akkurat plass til en vanlig og 2 små former i ovnen.
Steker på 225 grader i 25- 30 min.

Ble dette forståelig?:confused:

Impulsiw sa for siden:

mmmm...slett ikke dumt! Nå kom jeg på at man kan bruke squash som "plater" mellom lagene faktisk. Bruker ostehøvrel. Så det på et program på TV her. :ja:

Har knuste tomater.. :D putte i litt hvitløk og oregano. Lage hvit saus fra toro, ha i hvitløk og legge lagvis.

Takk for tipset :klem:

Kitt sa for siden:

Takk i ligemåde!:klem:
Lurt det med squashen, ja!:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.