< Tilbake til oversikten

Jeg vil ned 10 kg ihvertfall, er 68 kg ... (hjelp)

Superslimithink sa for siden:

Jeg har en jente på 8 mnd og før jeg ble gravid med henne var jeg 55 kg. Jeg vil gjerne ned dit igjen... vil en kelolyse diett være noe for meg? og hvordan funker den? Har lest litt om den, men kan jeg drikke cola zero mens jeg går på den? Å ser mange skriver om veiedag, veier en seg selv hjemme da? Håper noen kan svare meg...:p

Fungirl sa for siden:

Hei og velkommen hit:)
Gratulere så masse med den lille jenta :)

Ammer du? I så tilfelle så anbefales ikke ketolyse, siden man ikke vet om det kan påvirke melka.
Anbefaler deg å lese i forumet her om de forskjellige diettene. www.ketolyse.no er veldig bra også.
Selv går eg på ketolyse, men ca 15 g karbs pr dag. Veier alt jeg spiser som inneholder karbohydrater.
Cola Zero kan du drikke så lenge du går ned i vekt, mange opplever at vekta stopper opp ved kunstig søtning.
Så vann er vel å foretrekke uansett og helelr bruke cola zero ved spesielle anledninger eller på lørdagskvelden.
Ketolyse er ikke en diett som lager rom for utskjeielser, da faller du ut av ketosen, altså fettforbrenningen, og må starte på nytt for å komme inn i ketose. Jo oftere man har utskjeielser eller sprekker jo vanskeligere kan det være å komme inn i ketose igjen.

Og stort sett alle veier seg hjemme og velger å dele dette med andre for ekstra motivasjon hvis det går trodd, få støtte eller gratulasjoner når det går bra ;)

Adaware sa for siden:

Er dette noe du opplever selv eller er det noen som systematisk har vært ut og inn av ketose for og teste om det virkelig er slik?

Fungirl sa for siden:

Jeg har aldri opplevd det for jeg har vært i ketose siden starten, er vel heller ingen her inne som bevist har eksprimentert det, men det jeg har lest her inne av folk erfaringer er at det som regel blir vanskeligere å komme inn igjen i ketose for hver gang, dette står det også om i boka til Dr.Torkil. Man bruker gjerne noen dager på å komme inn igjen i ketosen liksom... Men er ikke basert på egne opplevelser, men det jeg har snakket med andre om her inne.

Megvel sa for siden:

Hei!
Jeg lurer på hvor høy du er?

Karbosara sa for siden:

Jeg har opplevd det. Vært som jeg vet ute av ketose to ganger siden jeg starta kuren i november i fjor.

Første gang kom jeg i ketose etter tre dager, andre gang etter fire. Hadde en to mnd pause i sommer, og da jeg skulle inn i ketose igjen i august, brukte jeg en uke.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.