Nå kan det hende det finnes en oppskrift på denne ellers her inne, men jeg skriver nå opp favoritt-kosen min allikevel :D
1/3 l kremfløte
1 boks cottage cheese
Splenda etter smak og behag
Visp fløten til den er stiv med ønsket mengde splenda,
bland inn boksen med cottage cheese.
Jeg har denne i minst 5 dager, så det er lønnsomt med en skikkelig tett boks å ha den i.
Til saus bruker jeg gjerne 100 g jordbær knust til syltetøy med ønsket mengde splenda(jeg kjører den i maskinen for å få færrest mulig biter)
Total kh i riskremen: 13.7
totalt i syltetøy:7.5
Per pors når den deles over 5 ganger: ca 4.3
(jeg regner her ikke med splendaen, rett og slett fordi det er så forskjellig hvor mye man bruker)
Ja den er mektig, derfor deler jeg den opp i MINST 5 omganger, men som regel flere også:)
Men det er godt, særlig når resten her sitter og godter seg med ett eller annet snop, en skål med dette og ingenting frister etterpå, hehe!
Jepp, hender jeg bruker det også, hakker de litt opp og blander det inn.
Første gang jeg hørte om dette tenkte jeg bare "KVALMT-KVALMT":D, men det er styggelig likt riskrem......og like mettende, trenger ikke store dosen nei:o
Takk for tilbakemeldinger, hun som jeg fikk oppskriften av hadde denne på julaften, hun ville ikke ut av ketose selv om det var jul for en viljestyrke
(jula er fri for meg altså:o:rolleyes::o)
Dette var kjempegodt. Jeg hadde 1 dl fløte til en hel boks cottage cheese. så det blir nok mindre karbo per porsjon da- min nye favoritt dessert dette. thanks
Jeg pleier å piske 1/2dl fløte og ha i 100-150g cottage cheese. Jeg tar det som et måltid, og derfor så mye cottage cheese( for nok protein). Prøv med noen hakkede mandler på, kjempegodt!
Denne oppskriften er en favoritt hos oss :) Jeg bruker å tilsett fun light istedenfor Splenda :) Mulig jeg prøver med Splenda neste gang for å variere litt :D
Dette var Godt det !!! Skal lage en stor porson neste gang, nå hadde ikke jeg søtning i ,syntes kremen blir søt i seg selv, men jeg hadde litt sukrinmelis sammen med bæra, nam,nam.. Takk for oppskrift !:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.