< Tilbake til oversikten

Jukse-riskrem

#1

fett-nok sa for siden:

Nå kan det hende det finnes en oppskrift på denne ellers her inne, men jeg skriver nå opp favoritt-kosen min allikevel :D

1/3 l kremfløte
1 boks cottage cheese
Splenda etter smak og behag

Visp fløten til den er stiv med ønsket mengde splenda,
bland inn boksen med cottage cheese.

Jeg har denne i minst 5 dager, så det er lønnsomt med en skikkelig tett boks å ha den i.

Til saus bruker jeg gjerne 100 g jordbær knust til syltetøy med ønsket mengde splenda(jeg kjører den i maskinen for å få færrest mulig biter)

Total kh i riskremen: 13.7
totalt i syltetøy:7.5
Per pors når den deles over 5 ganger: ca 4.3
(jeg regner her ikke med splendaen, rett og slett fordi det er så forskjellig hvor mye man bruker)


#2

sirimor sa for siden:

Dette høres deilig ut og sikkert mektig også, og det er jo bra;)
Takk for oppskrift.


#3

fett-nok sa for siden:

Ja den er mektig, derfor deler jeg den opp i MINST 5 omganger, men som regel flere også:)
Men det er godt, særlig når resten her sitter og godter seg med ett eller annet snop, en skål med dette og ingenting frister etterpå, hehe!



#5

norwegiana sa for siden:

Takk som delte god oppskrift, men foreløpig må jeg nok venne meg av med søtt. Alikevell notert ;)


#6

quebec sa for siden:

høres knallgoe ut.
må vente litt før jeg beveger meg ut på den,men den skal så absolutt testes :)


#7

Antoinette6 sa for siden:

Åh ! Så deilig ! Og riskrem som er det beste jeg vet ! Takk, fett-nok ! Mmmmm... jeg gleder meg til denne :)


#8

Antoinette6 sa for siden:

...+ et lite dryss hakkede valnøtter, kanskje? Mmmmm...


#9

tammen sa for siden:

:D
Takk for oppskrift!


#10

fett-nok sa for siden:

Jepp, hender jeg bruker det også, hakker de litt opp og blander det inn.
Første gang jeg hørte om dette tenkte jeg bare "KVALMT-KVALMT":D, men det er styggelig likt riskrem......og like mettende, trenger ikke store dosen nei:o


#11

fett-nok sa for siden:

Takk for tilbakemeldinger, hun som jeg fikk oppskriften av hadde denne på julaften, hun ville ikke ut av ketose selv om det var jul for en viljestyrke
(jula er fri for meg altså:o:rolleyes::o)


#12

saxpia sa for siden:

Spiser denne nå :sikle:

Har litt anna forhold mellom krem og cc, da, og så har jeg kanel på toppen. Nydelig!


#13

SunnhetMedSirrup sa for siden:

for de som har lov.. jeg ahr økologisk kakao :)
12 karbo pr. 100g..
ikke tilsatt sukker.. :)

i denne boksen er det tilsammen 125g , og den er gangske stooor.. :)


#14

immiimmi sa for siden:

Dette var kjempegodt. Jeg hadde 1 dl fløte til en hel boks cottage cheese. så det blir nok mindre karbo per porsjon da- min nye favoritt dessert dette. thanks


#15

alvepiken sa for siden:

Springe på kjøkkenet å lage

Nå har du forhåpentligvis reddet meg fra en bulimisk runde:D


#16

Likevekt sa for siden:

Jeg syns den var knallgod:)


#17

Rocky-Balboa sa for siden:

Syntes dette hørtes godt ut jeg også, og de første bitene var det, men etter 5 minutter ble jeg så kvalm at jeg måtte få det opp igjen :-(

Jaja, tilbake til fenalår og Pepsi Max som kveldskos :-)


#18

Karbodamen sa for siden:

Takk o takk!!
Ville aldri klart meg uten riskrem...!
Måtte prøve, og da blir det dessert i dag! PÅ EN ONSDAG!! :D
;)


#19

Yonah sa for siden:

Det er fantastisk godt. Jeg synes det er bedre enn orginalen!


#20

Lindemor sa for siden:

Oi! Dette høres himmelsk ut! :love:


#21

TrineG sa for siden:

Dette skal jeg lage i morgen,noen som har prøvd å lage bare en porsjon ? hvor mye CC og fløte da ?


#22

Yonah sa for siden:

Jeg pleier å piske 1/2dl fløte og ha i 100-150g cottage cheese. Jeg tar det som et måltid, og derfor så mye cottage cheese( for nok protein). Prøv med noen hakkede mandler på, kjempegodt!


#23

TrineG sa for siden:

Takk for tips :D Lenge siden jeg har spist CC, gleder meg !! Nom,nom


#24

Yasi sa for siden:

Denne oppskriften er en favoritt hos oss :) Jeg bruker å tilsett fun light istedenfor Splenda :) Mulig jeg prøver med Splenda neste gang for å variere litt :D


#25

TrineG sa for siden:

Dette var Godt det !!! Skal lage en stor porson neste gang, nå hadde ikke jeg søtning i ,syntes kremen blir søt i seg selv, men jeg hadde litt sukrinmelis sammen med bæra, nam,nam.. Takk for oppskrift !:)


#26

Bravo sa for siden:

Takk!


#27

Moogie sa for siden:

Så spennende! Elsker cc, men har ikke tenkt å bruke den som jukseriskrem :) takk for oppskrifta!


#28

sylwester sa for siden:

Jeg er kommet inn i en riskremfase der jeg spiser mye jukseriskrem med sukrin og kanel. Starta i jula og har liksom ikke helt gitt seg ennå :eek:


#29

StineK sa for siden:

Jippii!!

Ser etter julemat og kom over denne - som jeg helt hadde glemt! :eek:

Men nå kom jeg på den igjen! Og det er jul! :heia: :heia:


#30

StineK sa for siden:

Denne fortjener en sommer-bump!


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.