Grovsnus sa
for 16år siden:
Kjøpte noe som heter "Kokos i biter" Innholdsfortegnelsen er som følger:
Kokos, dextrose, hvetestivelse, glukosesirup, sukker, gelatin, salt.
Næringsinnhold pr 100gr : Energi 668 kcal protein 7 gr, karbohydrater 15gr, fett 65 gr. kostfiber 13 gr.
Jipiiiiiii-------- hvis jeg har forstått ting riktig , så kan jeg trekke ifra kostfiber, og havne på 2 gr karbohydrater pr 100 gr.
reine dynamitten som turmat.
Eller ????????????????????????????
Mvh Grovsus
Ha en fin dag
Panterpia sa
for 16år siden:
Grovsnus sa:
Næringsinnhold pr 100gr : Energi 668 kcal protein 7 gr, karbohydrater 15gr, fett 65 gr. kostfiber 13 gr.
Jipiiiiiii-------- hvis jeg har forstått ting riktig , så kan jeg trekke ifra kostfiber, og havne på 2 gr karbohydrater pr 100 gr.
Mvh Grovsus
Ha en fin dag
Hvis jeg leser dette riktig, så burde det stått "..hvorav 13g. kostfiber" for at du skal kunne trekke fra?
Vil tro karbene kommer fra glukosesirup og sukker.....ikke meningen å ta gleden fra deg da:engel_ikk
nattfrue sa
for 16år siden:
Grovsnus sa:
Mvh Grovsus
Ha en fin dag
I norske matvarer skal kostfiberet være trukket fra antall karbohydrater, så du må nok regne med alle 15 karbene.
Trolljenta sa
for 16år siden:
Fiber er allerede trukket fra.
Og dextrose (annet navn for glukose), hvetestivelse, glukosesirup og sukker er ikke noe for oss.
Grovsnus sa
for 16år siden:
:hylgrine::hylgrine::hylgrine::hylgrine::hylgrine::hylgrine:
Vel, spist er spist (og godt smakte det)
Mvh Grovsnus
ha en sukkerfri dag
Gracella sa
for 16år siden:
Det var da bra at det i allefall smakte godt ;)!!
Runegutt sa
for 16år siden:
Firma som prøver å lure seg unna med Dextrose på innholdsfortegnelsen, burde automatisk komme i skifteretten.