Jeg var på GU i går, og fortalte om mine blødninger som tidvis er kraftige og uregelmessige selv om jeg bruker Cerazette (om enn bedre enn uten!).
Legen anbefalte p-ring, jeg leser litt rundt på nettet nå, men finner så lite konkret synes jeg.
Ønsker gjerne noen erfaringer fra noen som bruker/har brukt P-ring. Det som er avgjørende er om det hjelper på blødninger/syklus, og om det er plagsomt i forhold til samleie, og hvordan.
Hallo,
æ har brukt p-ring og kan anbefale det, blødningene minska og kom regelmessig, men man e jo forskjellig:) Det e ihvertfall enkelt å prøve den ut for å se om det e nåkka for dæ, funke det ikkje så e det bare å slutte uten å måtte ha legehjelp til å fjerne den! Æ har ikkje merka nåkka til den under samleie heller...(og æ har ikkje hørt at typen merka den)
Det e ihvertfall bedre enn å sette inn et eller anna som fylle kroppen med hormona leeeenge.
Lykke til:klem:
Pantress: Det er enten Cerazette eller p-ring. Det samme problemet med p-stav; For mye hormoner. Det finnes per i dag ingen annen hormonprevansjon som avgir så lite hormoner som p-ring, og Michelins argument er absolutt utslagsgivende, det er jo faktisk sånn at jeg begynner å nå et stadie hvor det å få barn bgeynner å bli smått aktuelt, om enn ikke riktig ennå :)
Og, det er et poeng at det er så lite hormoner av de grunner jeg nevner, og jeg vil faktisk ikke gå uten mensen i månedsvis, synes det er en bra ting å ha den kontrollen uansett, samt at jeg nok føler litt på det at det ikke er så bra i lengden å gå uten å slippe livmorhinnen, det er jo en slags renselse også.
Ja jeg vet det er mye hormoner i den. Og jeg vet det er forskjellige reaksjoner på den. Min venninde tålte den ikke:)
Jeg er kjempe fornøyd med min p- stav og kommer ikke til å bytte den ut... :)
Lykke til uansett!
Pantress
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.