< Tilbake til oversikten

Mama Lupes, er det 3 g karb i hver lefse?

watta sa for siden:

Ikke mange man kan spise da, før man bruker opp dagskvoten... :P

Men jammen som det frister...

noen som vet hvor ofte lavkarbopikene får inn varer? De har gått tom for disse lefsene nå iallefall...

Gerd sa for siden:

send en mail til de og spør de du :ja:

Iset sa for siden:

Mener det er 3 gram per lefse ja. Men det holder fint med 1, i hvertfall 2 for de fleste om du har masse masse fyll inni. :)

Jaudaa sa for siden:

Jeg måtte ha 5 før jeg ble mett...:p

Newstart sa for siden:

Jeg fikk dem i går og de var veeldig gode. :p Men smakte bare ei.

Tone-Rose sa for siden:

3 g karbs hørtes lite ut synes jeg, så disse må jeg prøve...er jo ikke selve tortillaene man skal bli mette av da, er jo innholdet i dem.... man fyller de med mettende innehold... vi spiser mye tortilla (gubben er fra Mexico) så gleder meg til å teste ut disse... man kan legge hva som helst i en tortilla, bare fantasien setter grenser :)
Jeg har bodd i Mexico og der stapper de jo ALT mulig i tortillaen....

Mariann S sa for siden:

Då må du stappe meir fyll oppi ;)

Jaudaa sa for siden:

Vel, da det rant over og jeg ikke fikk lukket lefsa, så er det nok ikke mulig :P Men jeg har alltid vært matglad, så ser ikke problemet med å spise mye av noe som er så godt :D

Tone-Rose sa for siden:

Finnes mange måter å spise tortilla på, trenger ikke ha fyll inni og lukke igjen... i Mexico er det vanlig å bruke tortillaen som en "gaffel".... for eksempel hvis du har eggerøre og bønner til frokost, så bruker man tortillaen til å spa opp maten med (må steke tortillaen litt i stekepanna med olje så blir den litt crispy og lettere og bruke til å spa opp maten med)....gubben gjør ofte det :)
Tortillaen kan også ligge på bunnen av fatet, og så har man fyllet oppå (uten å brette den sammen) og så spiser man alt med kniv og gaffel, eller så er det også vanlig å dele opp tortillaen i biter og blande det inn sammen med maten... stekt tortilla sammen med egg, bønner og salsa er veldig godt :)

Jaudaa sa for siden:

Tomatbønner da eller? Kan man spise det på lavkarbo? :D Det er jo svingodt! Som i English breakfast?

streber sa for siden:

Lenge før jeg i 09 ble en lavkarber, sluttet jeg å fylle opp tortillalefsene, jeg brukte dem ved siden av, på den måten går det ikke mange lefser. Dette praktiserer jeg nå med mama Lupes tortillalefser også:)

Tone-Rose sa for siden:

Vi pleier å spise en slags brune bønner fra Santa Maria, er nesten som en pure, kjempegod hvis man tørrsteker den litt i stekepanna før man serverer den... nam nam.... husker ikke nøyaktig hvor mye karber det er i den, men er ikke så mye... vet ikke hvordan det er med tomatbønner...

Jaudaa sa for siden:

Ok, da dropper jeg dem, klarer ikke brune bønner :/ BARE tomatbønner, jeg får lese på pakningen neste gang

Dietta sa for siden:

Tror vel ikke at bønnene er så farlig i seg selv, men jeg mistenker at det er mye sukker i den røde sausen de ligger i :(

Jabba sa for siden:

JEg simpelhen elsker slike røde Kidneybønner og spiser bittelitt av dem til middag nesten hver dag! De har litt mye karber....

Men - disse lefsene....er det noen av dere som bruker dem som pizzabunn ?

Jaudaa sa for siden:

Går vel an å bruke bønnene og lage en saus da kanskje? :)

Dietta sa for siden:

Strålende idè :D Bønner har jo lav GI, så med egenlaget tomatsaus må det bli bra :)

Jaudaa sa for siden:

De blir nok litt tynne, men du kan jo bestille pitabrøden fra lavkarbohuset og bruke som bunn? Evt, pizzaen derfra :)

Maissa89 sa for siden:

pitabrødene er ca like tynne som lefsene. Virker mer som to ultratynne lefser som henger sammen, enn pitabrød(gjett en som ble skuffa). Så da kan du likegreit bruke lefse som bunn :)

Jabba sa for siden:

Men smaker det pizzabunn ?

Maissa89 sa for siden:

Det smaker ikke mer pizzabunn av mamalupes tortillaene enn vanlig tortilla. Så nei, det smaker ikke pizzabunn, men du har hvertfall noe å legge pizzafyllet på.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.