Jeg skal til å lage meg litt mat her :)
Så har jeg en broccoli som har ligget noen dager, så "blomstene" har sprunget ut og blitt gule. Har hørt at man ikke bør spise den da - noen som vet om det stemmer?
Tenkte på å skjære av alt det gule, kanskje det er best?
Dette har jeg lurt på lenge, så jeg håper noen kan svare... :p
Jeg hadde samme problemet i dag, siden det gule ser udelikat ut, så skrapte jeg det bort. Det er ikke mye som går til spille, og det er helt friskt og grønt under blomstene.
Hmmmm, har ikke tenkt på det som blomster før, bare "vissent område". :confused: ;)
Har spist det noen ganger jeg og.....blei ikke sjuk eller noe. Har lest en del om brokkoli i en annen sammenheng, og det står ikke noe sted at den blir giftig eller noe. Bare overmoden !! Lagres best mørk og kaldt i kjøleskap borte fra tomater og frukt ! :p
[font=Verdana][/font]
[font=Verdana][/font]
Spist mye brokkoli-blomster i mitt liv jeg...
Mamma og pappa dyrker grønnsaker til eget bruk, og vi spiste selvsagt av disse grønnsakene hele sommeren (den gang likte jeg ikke brokkoli noe særlig, men det gjør jeg nå). Det var ikke til å unngå at det ble gule blomster, for plantene var jo modne på likt, men vi klarte ikke spiste opp alt på en gang...
Ikke farlig.
Skal prøve å spise broccoli litt oftere, så jeg slipper "problemet" helt... Men om den skulle bli liggende litt, så er det ingen krise, da! Godt å vite det. Liker ikke å kaste mat heller...
Mmmmmm... broccoli med smør... mmmmm.... :sikle: (kyllingen derimot var ikke særlig god - hva ER det i de derre marinerte frossen-formene? Bare fett, brusk og bein, jo... urk :p )
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.