Tyr til dere guruer igjen jeg, og poster under trening, ettersom det kanskje handler mest om trening og kosthold...
Trener mye, minst en økt hver dag, men vanligvis to. Spiser snilt og ketogent, (med utslag på sticks) og føler meg veldig bra! Kjempeoverskudd og futt og sånn i hele tatt. Og mer og mer muskler... :)
Har fremdeles 10 kg minst, som jeg gjerne skulle vært kvitt, men etter at jeg har gått ned 30 (noen få har kommet på igjen) er vekt liksom ikke det mest sentrale fokus, velvære viktigere.
Men, ut fra en "vanlig" dags mat og trening nedenfor, burde jeg ikke gått ned i vekt?:confused:
Trening:
75 min intervall spinning, med belastning "moderat" og "hard" mellom 75 og 85 % av max puls.
Styrketrening, veksler over og underkropp 3 ganger i uken, de dagene jeg ikke gjør dette, går det gjerne en spinningøkt til, 30 min med fatburnbelastning.
Mat:
Omelett av to egg med skinke eller et par skiver bacon. Salat med skikkelig fet og veldig god pestodressing. Middag er omtrent (eller tilsvarende) 200 g kjøtt eller litt mer fisk, gjerne litt rømme, og lovlige grønnsaker, mellommåltid er enten et par egg til, eller en lavkarbobar. Drikker kaffe, med suketter... Spiser aldri sukker, men hiver meg på en colalight innimellom. Og drikker nok vann! Spiser jeg mer enn dette, kryper vekten oppover... og er egentlig inne i matopplegg jeg syns går veldig bra.
:)
Jojo, muskler er bra, men tenker at med ti kilo mindre rundt magen hadde treningen gått ENNÅ lettere og jeg kunne kommet inn i størrelse small:) Det hadde jeg likt! Men det trenger liksom ikke skje sånn kjempefort...
Hvis du er kommet ned i BMI 25 eller mindre, så går vekten veldig sent nedover (det så ut som du var så liten sist jeg såg deg). Tenkte også litt på sukettene og lavkarbobaren. For noen stopper det opp da. Jeg er forresten utrolig imponert over treningen din.
BMI 25? Meg??? hehe... Prøver å holde meg under 29, men det har vært ganske trøblete i det siste. Men jeg er ganske sterk da, og nå funker armene og:)
Takk for skryt da, du er en perle ... :)
Knakende bra jobb du legger ned her Indi. Mitt tips er bare enkelt og greit, vær tålmodig! Ikke fokuser på vekt, så vil vekten gå ned. Vektnedgang kan stagnere i perioder og særlig når treningsmengden er såpass stor som i ditt tilfelle. Kroppen din har rett og slett annet å gjøre enn å drive å rase ned i vekt :-)
Takk Tommygutt, var jo et sjakktrekk den der spinningsykkelen hjemme! utrolig lettvint:)
Jeg får finne litt tålmodighet en eller annen plass, den er vel der, den og! :)
Ser du trener endel styrke. Glem BMI, den stemmer ikke med sterk kropp.
Forresten, prøv en ss Cocosa før trening. Funker supert på meg. Får kjempeboost, og kan løfte mye mer enn uten cocosa.
Nå har jeg vært superbitch på ketogen mat i fire uker, trent absurd mye, vært i ketose, og går allikevel ikke ned i vekt.... går ikke opp heller, og det er jo bra. Ikke helt sikker på hvor mye jeg skal stresse med det, formen er jo helt knall, tar rotta på de som har vesentlig mindre å dra på, enten det er kondis (spinning) eller muskler...
går jo å se på dette som et interessant eksperiment da... og jeg har god tid forsåvidt!
:)
Ser en ting. Hvis jeg ikke er grisenøye med nok fett i forhold til protein, stiger blodsukkeret mitt. I dag f.eks har jeg vært inn og ut av ketose. Nu kan det være etterdønninger etter gårsdagens migrenetull.
Uansett. Spiser jeg i overkant med protein går blodsukkeret opp, og vektnedgangen ser ut til å stoppe.
Hei. Dette er min umiddelbare reaksjon da jeg leste innlegget ditt, når gir du kroppen din hvile? Det er kjempebra å trene,men hvor mye skal en forvente av en stakkars kropp. Tror spørsmålet ditt er litt komplisert. Når man trener mye bygges musklatur og da er det viktig å spise en del protein. Når du er i ketose skal ikke pr.delen være så stor, du skal ha mere fett, ikke sant? Spørsmålet mitt er, kan kroppen både forbrenne mye fett samtidig som man bygger muskler? Jeg jobber litt på et treningstudio og der sier de at det er vanskelig å bygge musklatur og slanke seg samtidig. Man strammer opp og blir sterkere men går det på bekostning av noe? Jeg vet ikke, men det jeg vet er at kroppen trenger også hvile og et lite pusterom :) Er det noen som kan noe om dette?
Ha en flott helg:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.