< Tilbake til oversikten

Jeg glemmer jo å spise! Viktighet av antall måltider?

Panterpia sa for siden:

Ja - jeg har altså mistet sultfølelsen helt, og i min travle hverdag glemmer jeg faktisk ganske så ofte å spise.
Vet jo at dr. Torkil har sagt at frokosten ikke er så heidundrande viktig, men hvor viktig er det egentlig å spise jevne måltider på ketolyse? :confused: Risker jeg å miste muskelmasse hvis ikke? (regner vel med det....hihi) Jeg har lånt bort ketolyseboka mi, så jeg får ikke slått opp nå.

Det har flere ganger skjedd at jeg ikke har spist mellom frokost og middag, og jeg må ta meg i nakken på kveldene for å spise.

Eksempel på typiske dager der jeg glemmer å spise:

07.00 - 2 skiver ketolysebrød med tinesmør, baconosteggerøre og gul paprika og vårløk

17.00 - Kyllingfilet fyllt med currysaus og ost, toppet med bacon og ost, spinatstuing av fløte og baconost - og 2 stekte asparges ved siden av.

22.00 - 2 tykke skiver ost, 4 skiver rødvinspølse

23.00 - 1/2 Antons Bergs sukkerfrie sjokolade

07.00 - Salat med ost, skinke og kylling

16.00 - Onvsbakt laks, badet i tinesmør, broccoli og blomkål

20.30 - En skive kald ovnstekt laks, en tykk skive gulost

Har dager der jeg spiser mer grønt enn dette, da som regel til frokost.

energibunten sa for siden:

poenget er at du skal opprettholde en jevn høy fettforbrenning og ikke føle sult. Ved fettforbrenning spiser du ikke lenger for å få energi, men for å opprettholde vekten sånn ca. Du vil ikke sulte deg for da reduserer kroppen forbrenningen og du må spise litt mindre enn du trenger (det ser du på vekttap og ikke vha sulteforing). Når du er på fettforbrenning betyr ikke 10 timer uten mat noe, men 10 timer uten vann kan ha mer å si.
Har du en hverdag uten for mye fysisk utskeielse tror jeg ikke du vil trenge å bryte ned muskelprotein for vedlikehold andre steder.

Men ta med deg noe ketolyse-"snacks" da vel :-)

Pearl sa for siden:

Jeg er ikke så ofte sulten lenger. Spiser som regel bare to store måltider til dagen. :)

Tiram sa for siden:

Jeg glemmer også helt å spise..
Rett og slett fordi jeg ikke føler meg sulten.

Så det er godt å høre det ikke bare er meg.

Antoinette6 sa for siden:

Hva menes med '... for å opprettholde vekta sånn ca? Skal vi ikke NED i vekt ?

Fungirl sa for siden:

Spiser ikke noe mer enn deg i løpet av en dag, kanskje mindre også så du skal ikke være redd for det. Spis når du er sulten liksom, men som nevn over. Drikk mye vann.
Og det du spiser er jo viktig at det inneholder grønt siden det er der våre karbs skal komme igra :)

Kjempeflink er du, stå på :)

energibunten sa for siden:

He-he, det er endel her inne som vil ned i vekt og de spiser sånn ca litt mindre enn de trenger. Og så er det endel av oss som spiser lavkarbo for å få ha det bra ellers og vi spiser sånn ca det vi trenger.

Det var det jeg mente :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.