xeena82 sa for siden:
1,6 g karbo per 100 g brød:) totalt i hele brødet = 10, 8 g karbo
skinnyshepherd.blogspot.com/2008/09/benedicte-sitt-lavkarbo-brd.html
xeena82 sa for siden:
1,6 g karbo per 100 g brød:) totalt i hele brødet = 10, 8 g karbo
skinnyshepherd.blogspot.com/2008/09/benedicte-sitt-lavkarbo-brd.html
dybsi sa for siden:
Nå er jeg nettopp ferdig med å bake brødet du anbefaler. skal sette det inn i ovnen nå. blir spennende å prøve det :)
Nurdug sa for siden:
Trur eg må prøva dette!
Går ut frå at du meinar 50g linfrø, dvs. at eg slepp å telja dei ;)
Og - når du seier 1 ts gjær, so meinar du 1 teskei vanleg tørrgjær for grovbrød, sant?
Dette ser adskillig betre ut enn det som er i Ketolyseboka. Prøvde pizzabotnen, men mannen nekta å eta det :(
xeena82 sa for siden:
hvordan ble brødet? jeg bruker alltid være fornøyd med mitt når jeg baker det... men man bør bake det i en form som er mindre enn en vanlig brødform.
ja, det er nok 50 g linfrø ja:) og 1 ts vanlig gjær ja..
hm...?? smakte han ikke engang?? min samboer syntes pizzabunnen min er god. er jo aldri noe som slår en med mel, men jeg synes min er kjempegod! :D
dybsi sa for siden:
Brødet ble ikke helt bra.. det ble for bløtt inni å da hadde jeg stekt det i 1time. hvor mange grader steker du brødet på? hva gjør jeg feil tro? fulgte oppskrifta til punkt å prikke. har prøvd tidligere å bake lollypops ketolysebrød å det ble også veldig bløtt, nesten litt slimete inni. var ikke noe særli.
xeena82 sa for siden:
d kan være noe med ovnen din (har hørt at ikke alle ovner er lik)... jeg bruker d midt i ovnen, og varmluft på... du får forsøke å steike d lenger... bare fordi jeg stekte d i en time i min ovn betyr det ikke at du ikke kan steike d lenger i din ovn.. mitt brød blir veldig saftig, d stemmer.. jeg skjærer ikke i det før det er kaldt. du kan ellers forsøke å ha i litt ekstra proteinpulver hvis du ikke liker konsistensen... å bake er jo ingen eksakt vitenskap.... jeg bruker å ta d litt på gefyln...
xeena82 sa for siden:
bruker 200 grader på det meste jeg steiker...så jeg brukte 200 grader ja...
Lillegutten sa for siden:
Brødet hørtes veldig bra ut for en nybegynner som savner brød ti lfrokost. Åssen proteinpulver bruker du?
xeena82 sa for siden:
skinnyshepherd.blogspot.com/2008/08/mitt-mel-som-jeg-baker-med.html
;)
Nurdug sa for siden:
Jodå, han prøvde det. Men syntest det var papir :(
xeena82 sa for siden:
huff...jaja... det er uvant å skulle venne seg til nye smaker til å begynne med... jeg synes nå det er bedre å kunne spise lavkarbopizza enn å savne pizza... man tilpasser smaker og forventninger over tid... ;)
solsikke sa for siden:
Da står brødet i ovnen!!!
Håper det blir bra...har ikke prøvd dette før..
Lurer på om noen har prøvd å lage knekkebrød av dette...skal reise bort noen dager, og pleier da tørke brød og ha med, som knekkebrød...
xeena82 sa for siden:
jeg laga rundstk i går av brøddeigen min.. har jo i litt mer proteinpulver så de ikke skal sige sammen og bare bli flat, men kunne formes som rundstk... :) kjempegodt! brødet blir veldig saftlig.. hvis du liker det litt tørrere kan du bare ha i mer proteinpulver... jeg varierer litt på hvor mye jeg har i.. lagde i utg pkt det med så lite proteinpulver i for at det skulle bli litt billigere...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.