Nå blir jeg sprø! Har 3 kilo til å gå ned, og de VIL bare ikke ned!! De fire siste ukene har jeg gått opp pg ned 1,5 kilo annenhver uke!!! Jeg spiser ca 15 karbs om dagen i form av salat og grønnsaker, og vet veldig godt hva jeg tåler og ikke tåler...Og jeg trener 4 ganger i uka, og har gjort det i snart 4 år. (De hardeste aerobictimene) Har en relativt muskuløs kropp, men virker ikke som jeg har fått mer muskler egentlig. Så hvorfor vil ikke de jæv......siste kiloene ned!!!?????:mad: Nå gir jeg opp snart for jeg blir så frustrert! Noen som har noen gode råd?:eek:
Er dessverre sånn at de siste kg er de som sitter hardest på kroppen, og de felste er vel mer utålmodige når de nærmer seg målet. Mitt forslag er sikkert rimelig kjipt, men fortsett i samme tralten og slepp ned skuldrene. Bruk målebånd og sjekk om cm forsvinner så vil eg tro at de siste kg sier takk for seg om ikke så lenge.
Masse lykke til :)
Hei! Takk for svar....jo, rimelig kjiipt...he, he, men velmenende! Ja, tålmodighet er en dyd! Men motivasjonen er på bånn! Var såååå glad i forrige uke da endelig vekta viste 69,4! (Jeg vil veie 67) og ble da så motivert at jeg har de siste 8 dagene vært veeeldig flink med maten, men i dag tidlig viste vekta 71,2!!!! Og ikke skal jeg ha mensen heller, da hadde jeg skjønt det....Arghh....Og sånn har det altså holdt på i fire ukers tid! Men som du sier, det må da slippe taket en vakker dag..! Jeg blir uansett ikke fornøyd før vekta er under 70. Det er liksom grensa mi....
Egentlig så virker det nesten som at det er lettere å gå ned i vekt hvis jeg ikke trener så mye, men jeg klarer ikke å la være, det er så gøy og jeg er nok litt avhengig. 3 kilo raste nemlig av da jeg måtte ta en pause fra treninga i 5-6 uker, pga betennelse i foten...
Tusen takk for oppmuntring, det er hvertfall sikkert at DET hjelper på motivasjonen!
Prøv¨å legge vekk vekta i noen uker (ja veit det er sinnsykt vanskelig :)), men kanskje dette hjelper deg til å stresse mindre slik at kg går av da.
Ønsker deg masse lykke til og håper du får en fin dag :)
Når du slutter å trene mister du muskelmasse. Muskelmasse veier ganske mye i forhold til fett (er det ikke omtrent tre-gangeren?).
Du må nok være forberedt på at kroppen din muligens ikke er helt enig i at 67 kilo er riktig vekt. Og hvorfor henge seg opp i et tall? Ta heller en titt i speilet, og glem tallet på vekten...
Joda, det er sant, men speilet er ikke enig med kroppen min heller! Jeg er altfor stor, og syns det er kjipt og vanskelig å finne klær som sitter fint blant annet.....Må ikke nødvendigvis være akkurat 67, men hverfall under 70, det har så mye å si på meg.....føler jeg da...Men jeg har begynt å trene for fullt igjen nå, og skal bare stå på, selv om det er drittvanskelig akkurat nå! Men det hjelper å prate med noen da, så takk til alle for det!:o
Muskler veier mer enn fett. Bruk målebånd. To personer med samme vekt trenger ikke å være like slank. Kanskje den ene trener,å da blir den som trener kanskje smalere pga at treningen strammer opp. Vekten er ikke bestandig det en bør se på men cm.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.