MorStine sa for siden:
OMG, de er bare himmelske, me like:sikle: Og de inneholder "bare" 6,5 kh, men det er jo salt på dem. Jeg ta meg i allefall en neve dann og vann uten dårlig samvittighet! For en revolusjon!!!
MorStine sa for siden:
OMG, de er bare himmelske, me like:sikle: Og de inneholder "bare" 6,5 kh, men det er jo salt på dem. Jeg ta meg i allefall en neve dann og vann uten dårlig samvittighet! For en revolusjon!!!
MHM sa for siden:
Helt enig, FANTASTISK gode!! :)
Og mange hakk sunnere enn Polly sine peanøtter. Bare Rimi som har dem her hos oss, men de kommer nok snart overalt, for alle jeg har hørt snakke om disse synes de er kjempegode! :D
MorStine sa for siden:
Kiwi har fått de inn i dag. Jobber selv på Kiwi og vi fikk en prøvepose fo noen uker tilbake:sikle: Var så lykkelig da jeg så de i hylla i dag!
Heydi sa for siden:
Jeg kjøpte meg en pose på Rema istad og måtte jo smake. De var jo bare så nydelige :D
Pearl sa for siden:
Der fant jeg noe som kan tas med på tur. Jeg løper og kjøper.
Paradis-Oscar sa for siden:
Disse er det både druesukker, sukker og natriumglutamat i...og nevnte jeg dårlig vegatabilsk olje?
Innholdsfortegnelsen var både lett tilgjengelig og alt.
Kanskje ikke lavkarbgodis akkurat?
...btw: i hylla rett bortenfor på butikken selger de mandler uten skall - putt de i ovnen 7 min, med salt, og Voila! ;)
Oban sa for siden:
Disse mandlene fra Polly er virkelig blitt en favoritt hjemme hos oss.:D
Veggpryd sa for siden:
Stappfulle av glutamat... :( æsj. De er gode, men glutamat holder jeg meg langt unna!
supha sa for siden:
Hva er Glutamat?:confused:
danish sa for siden:
Natriumglutatamat (som det her er snakk om) er et kjemikalie. Den skaper en kjøttaktig, "fyldig" smak, og finnes naturlig i f. eks. soyasaus.
Forskere mener den dreper hjerneceller gjennom å øke mengden glutaminsyre i blodet. Dessuten er enkelte allergisk mot den, og får reaksjoner som kløe, hodepine og lignende. Noen mener også at den fører til fedme.
kokopeli sa for siden:
Ugh!! og disse har jeg spist ofte siden den første poste om hvor gode de var kom her inn :(
Men har snart gått ned 20 kilo da - men uansett - nå blir det bacongull og ikke noe annet her ! (okei litt heistad gele og fromarsj også da :p )
elian sa for siden:
Ja var ikke de GODE?????? Jeg har funnet en ny favorittsnack!!!!! :p
Men eh.... Synd at det var så mye dritt i dem da....
Jeg lurer uansett på: Hvordan kan det bare være 7gr karbo i de? Mandler inneholder vel mye mer enn det pr 100gr? Også er disse i tillegg tilsatt druesukker?? Får ikke dette til å stemme jeg?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.