Mistral sa for siden:
Stemmer det at det blir mindre karbohydrater i tomat dersom man fjerner skinn og frø? Jeg mener å ha lest det et sted her inne, men finner det ikke igjen.
Hvor stor forskjell er det i så fall snakk om?
Mistral sa for siden:
Stemmer det at det blir mindre karbohydrater i tomat dersom man fjerner skinn og frø? Jeg mener å ha lest det et sted her inne, men finner det ikke igjen.
Hvor stor forskjell er det i så fall snakk om?
Kanutten sa for siden:
Vet ikke jeg, men skinnet er da vel omtrent bare fiber??? Må være frøa det er mest gunstig å fjerne da... Men tomater har jo så få karber i utgangspunktet at det betyr vel ingenting???
Men skjønner hva du mener! :D
Kanutten sa for siden:
Vet ikke jeg, men skinnet er da vel omtrent bare fiber??? Må være frøa det er mest gunstig å fjerne da... Men tomater har jo så få karber i utgangspunktet at det betyr vel ingenting???
Eller kanskje det blir motsatt?? At fjerner du skinnet blir det MER karber pr vekt???
Mistral sa for siden:
Det betyr sikkert ingenting, bortsett fra når man prøver å holde seg under 10 gram karbo om dagen. Da teller hvert gram!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.