< Tilbake til oversikten

Kosttilskudd i tillegg til ketolysetabelettene - farlig?

Elastica sa for siden:

Jeg burde ha tatt Cvitamin tabletter jeg tror jeg, for jeg plages (etter oppstart på ketolyse) med en tilbakevendende UVI. Et annet alternativ jeg har hørt er bra er solhatt, men det er jo også et kosttilskudd..?

Og så lurer jeg på det med jern.. jeg har i alle år tatt jerntilskudd, fordi jeg ALLTID har for lave verdier. Nå menes det at "de fleste spiser nok rødt kjøtt til å dekke jernbehovet" slik at en ikke skal ta ekstra jern i tillegg til ketolysetablettene.

Jawohl.. Jeg spiser bacon, men fint lite annet rødt kjøtt. Av og til (kanskje en gang i uka) kjøttdeig. Ellers går det i svin, kylling og fisk. Biffkjøtt osv er jo svindyrt.

Og av og til kjenner jeg nå at jeg er litt ullen i toppen når jeg reiser meg opp.

Er det noe problem å ta ekstra Cvitamin samt Jerntilskudd samtidig som man tar ketolysetabelettene?

fjanni sa for siden:

Kan ikke hjelpe deg, men jeg lurer på det samme. Tar ekstra b-vitamin jeg og det har jeg tenkt å fortsette med fordi jeg har en hang til høstdepresjon og stort håravfall i den tiden... :( Håper jeg ikke tar overdose. hehe

Photobscura sa for siden:

Både b- og c-vitaminer er vannløselige. Det vil si at kroppen tar det den trenger, resten går ut i urinen og sånn. Når det gjelder jern, så vet jeg ikke. Jeg tar sink- og jerntilskudd på grunn av hårtap, men vet ikke om det har noe å si nå som jeg spiser såpass mye kjøtt, men i følge helsekosten så var ikke dosene høye nok til at det ville skape ubalanse. Who knows :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.