Jeg er ny i gamet og klarer meg foreløpig veldig bra på ketolyse-kur. MEN... Av og til får jeg så innmari (!!) lyst på noe digg!! Som ikke er ost, bacon eller blomkål og dipp... Finnes det noe der ute som er greit å spise mens man går på en slik kur? For man skal jo ikke spise kunstige søtstoffer heller... :confused:
du går ikke ut av ketose bare fordi du spiser kunstig søtning. så det kan man godt unne seg innimellom (jeg spiser stort sett noe med kunstig søtning i hver dag, og det funker like godt med dietten min likevel). hvis du ikke vil ha kunstig søtning er det bare å bruke sukrin (100% naturlig, uten kalorier og karber)
heistad har sukkerfri gele som kan spises med krem, på min blogg har jeg lagt ut mine oppskrifter på lavkarbobrownie og sjokolademousse( skinnyshepherd.blogspot.com/ ). ligger der i bloggarkivet mitt. ellers så spiser jeg anton berg sin 55% sukkerfrie sjokolade, hadde ikke klart meg uten... :)
sukrin får du kjøpt på helsekosten og på nett hvis man ikke bor på en plass hvor man har en helsekost: www.sukrin.no/index.html... poenget med sukrin er at det er naturlig 100%, og mange reagerer på kunstig søtning med å få "dårlig mage". men du kan selvfølgelig bruke splenda. selv bruker jeg natreen og sukrin som søtning.
Men så kan man også stå han ut, og bli kvitt søtsuget en gang for alle. Ikke sånn at man aldri kan spise noe søtt ever igjen, men at man får kontroll på det, og spiser fordi man har lyst på, ikke fordi kroppen krever det.
Du kan tillate deg litt bær på ketolyse, da er i så fall bringebær å foretrekke, det inneholder ca 3,5 gr kh på 100 gr.
Men jeg skriver under på det med sukrin, eventuelt stevia, men det er vanskelig, faktisk tilnærmet umulig å få tak i Norge, og må som regel bestilles på nett. Splenda er klorbleket sukker, og er i prinsippet skallet av sukkeret. Høres i grunn litt skummelt ut spør du meg, ikke minst opplever noen at vekta stagnerer om de inntar for mye kunstig søtstoff, mest sannsynlig fordi det taes opp i tarmen selv om det egentlig skal gå ufordøyd gjennom kroppen.
Hei! Sukrin fåes kjøpt på helsekostkjeden Life, Sunkost, Helios og SmartClub. Det koster 65 kr for 500 gram, og det koster det samme på nettet (sukrin.no), men der må du i tillegg betale 100 kroner i frakt!
Har de ikke på de helsekostkjedene som nevnt over, så bestiller de det til deg.
Jeg syns personlig sukrin er mye bedre og det er også 100 % naturlig, mens Splenda er et kjemisk fremstilt søtningsstoff. Jeg syns også Sukrin er mye bedre på smak....:)
Takk for svar, alle sammen! Det er kjekt å kunne spørre :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.