Nøttejenta sa for siden:
Hei.
Lurer på om en skal veie maten før eller etter tilberedning? Tenker for eksempel på bacon - skal det veies før eller etter steking med tanke på telling av proteiner?
Litt forvirret her....:(
Nøttejenta sa for siden:
Hei.
Lurer på om en skal veie maten før eller etter tilberedning? Tenker for eksempel på bacon - skal det veies før eller etter steking med tanke på telling av proteiner?
Litt forvirret her....:(
Photobscura sa for siden:
Vei all maten før tilberedning :)
Nøttejenta sa for siden:
Okidoki:)
Tusen takk for oppklaringen.
Kanskje ikke så oppklarende, men det er det jeg har hørt fra alle kanter, være det seg Atkins, Ketolyse, Fedon eller OE. Så jeg stoler på bautaene :)
Trolljenta sa for siden:
Litt vanskelig å veie dem etter da. Særlig hvis du blander alle ingrediensene sammen i en gryte ;)
Det tenkte jeg også. Men sånn ellers så har jeg ikke noe godt svar. Tviler på at proteinmengden f.eks endrer seg særlig under steking.
Nøttejenta sa for siden:
Ut fra den store matvaretabellen står det Matvare/ tilberedt mat og retter i 100 g spiselig vare. Jeg tolket det som ferdig tilberedt jeg da.
Klart man ikke kan veie mat som blandes i gryter, men fisk og kjøtt mister endel av vekten sin når de tilberedes. 100 g rå torsk har ikke denne vekten ferdig kokt f.eks.
Derfor spørsmålet mitt.
Gerd sa for siden:
Maten skal veies i rå tilstand. Når maten tilberedes endrer den vekt. Frossne grønnsaker, f.eks., er innveid i rå tilstand før frysing :ja: Dette er blitt diskutert i en annen tråd før. Husker ikke hvilke tråd i farta :)
norwegiana sa for siden:
Oi...jeg veier alltid maten når jeg forsyner meg på tallerken jeg :(
Milla78 sa for siden:
Må man veie maten...? på ketolyse..
Gracella sa for siden:
Forhåpentligvis er det karbohydrater du teller ;), i (ren) bacon er det null.
:) Velkommen hit, forresten!
Nøttejenta sa for siden:
He he, både ja og nei:o Bør jo se litt på proteininntaket også vel.... Leste en plass at en bør prøve å få i seg ca 1,5 g protein dersom en trener endel. Stemmer ikke det da? Er litt forvirret enda, for jeg har ikke holdt på mer enn en uke
Nøttejenta sa for siden:
:) Velkommen hit, forresten![/quote]
Tusen takk:)
Jeg bruker snart så mye tid her inne at mannen blir bekymra:D Men pytt, pytt. Jeg har lært mer om karbodietter på en uke her inne enn ute i "Real Life." Glad jeg snublet over denne adressen:stortsmil
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.