Er det farlig å kombinere karboblokkere som Phase 2 (som selges i dagligvarebutikker og helsekost osv) sammen med en lavkarbodiett hvor man allerede spiser uhyggelig få karbohydrater? Vil karboblokkere hjelpe prossessen eller er de unyttige/evt uheldige for helsen?
Nope.... tror ikke det vil funke. Mange som har spurt om det før og svaret de fikk da er bare at det er bortkastet med penger. Lavkarbo funker utmerket alene :)
Hva er egentlig vitsen? Poenget med lavkarbodiettene er å kutte ut raske karbohydrater, de få du får i deg om du spiser etter Ketolyse- eller Atkins-prinsippene skal være langsomme og komme fra gode rene kilder som grønnsaker som vokser over jorden.
Humbug! Kostholdsendring er det eneste som funker i lengden ;)
Utrolig kynisk industri dette, som lager slike mirakelkurer. Så bla en pensel som skulle fjerne fettet i maten, bare man penslet med den.
Er for business, men mot svindel.
Kanskje det er der noe av motstanden til lavkarbo kommer fra? Såkalt sunne produkter merket "light" "sukkerfri" eller "hjertegod", i tillegg kommer alle disse respeptfrie mirakelkurene som tenner drømmen til folk om en quick fix, mens det eneste lavkarbo tilbyr er å velge mellom det naturen har å by på av ren og ufikla mat.
Har et glittrende forslag til markedsføring av Light sjokoladekake.
Først lager man en porsjonsboks og putter i et sjokoladekakestykke, markedsføres som sjokoladekake.
Deretter bruker man samme boksen, med tillegsskriften LIGHT, og har i 1/2 sjokoladekakestykke. Burde jo være greit :-)
Jeg forstår ikke helt det med karboblokkere. Målet mitt med å spise lavkarbo, er å spise sunt, fore kroppen med nyttige ting. Så hvis man spiser sunn mat (lavkarbo), så trenger man da ikke blokkere ut noe som helst?
Nå har jeg ikke satt meg inn i hvordan ulike karboblokkere skal fungere, men har ikke noe tro på at de klarer å unngå at blodsukkeret blir påvirket av raske karbohydrater og hva er vitsen da?
En annen vinkling: i stedet for å ta piller som skal blokkere opptak av deler av maten, hvorfor ikke bare blokkere munnen? Slik at maten ikke kommer inn i systemet i det hele tatt?
Men joda, vi drømmer vel alle om enkle løsninger.. sukk..
Det finnes lightprodukter som er bra/gjennomarbeida og det finnes tulleprodukter.
Jeg kan ikke skjønne at f.eks lettMajones skal føre til noen vektnedgang.
Heller ikke om man bytter ut 1Kg fett med 2 Kg sukker. (ville fremdeles bli light)
Kanskje arrogant? Jeg så kostholdslyset da jeg fikk beskjed om min diabetes
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.