Pelen sa for siden:
Ja da, jeg kan gå inn og se på oppskriftene, men jeg syns det er vanskelig å vite hvilke jeg kan spise i ketolyse og ikke bare i lavkarbo.
Er det noen som kan komme med innspill?
Pelen sa for siden:
Ja da, jeg kan gå inn og se på oppskriftene, men jeg syns det er vanskelig å vite hvilke jeg kan spise i ketolyse og ikke bare i lavkarbo.
Er det noen som kan komme med innspill?
nattfrue sa for siden:
De fleste oppskriftene kommer vel med utregnede karber per porsjon eller i hele smørja (eventuelt kan du regne det ut selv, basert på ingrediensene), så blir det en avveining - kan jeg ta en bit av dette og holde meg under dagsgrensen for karboinntak? Verre er det ikke, sånn i utgangspunktet :) Hvis du pleier å ligge på 15 karber om dagen normalt (og det bør man jo), må du redusere litt på noe av det du vanligvis spiser for å få "råd" til dessert den dagen. Men det er jo en fin regel for alle, uansett kostsammensetning, at dessert spiser man bare av og til :p
I enkelte tilfeller vil det nok også være nødvendig å gjøre tilpasninger for å få det mer ketolysevennlig - Fruktose er for eksempel typisk Fedon-mat, velg søtstoff i stedet. Og så videre.
Lykkelig sa for siden:
Dette har jeg akkurat skrevet et innlegg om inne på spørsmål og svar. Synes vi kunne hatt et underforum pr kostholdstype.
Fungirl sa for siden:
Bringebær og fløte er perfekt på ketolyse :)
Cyan sa for siden:
Prøvde meg i helgen på å lage den Heistad sin bringebærfromasj (altså Heistad bringebærgele med kremfløte, står oppskrift på posen). Den syns jeg ble veldig god, 1.82 karber pr 100 gram.
Nå har jeg forsøkt meg på å lage Heistad sin vaniljesaus med soya melk som jeg skal ha over fromasjen til desserten i dag. Er spent på smaken ...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.