:mad: asså!
Og jeg som var så fornøyd med å ha mistet syv hele kilo i sommer, selv med ferieavbrekk så det holdt. Greia er at jeg ikke har klart å komme meg inn i tankemoduset "ketose" igjen etter ferien. Hver dag har jeg tenkt: "Nå, Marianne! NÅ starter jeg igjen. Tenk på alle klærne som passer og tenk på hyggelige kommentarer...tenk, tenk, tenk!". Også får jeg det ikke til. Blæh til meg! :rolleyes:
Det farlige som skjedde i sommer, var jeg, selv om jeg spiste pizza, is, godteri i fire dager i Kroatia, likevel gikk ned 900 gram den uke. Jeg må ha mista litt piffen. Ngd egenmotivasjon.
Jeg vet jo godt at det kun er meg og meg alene som kan ordne min motivasjon, men det hjelper å skrive det her, få det ut! :)
Har ikke turt å veie med den siste uka. Sønnen min har hatt bursdag, så det har blitt feiringer og kakebaking...og dessverre også kakespising.
Hmm....how to do this?
Har også gått gjennom et samlivsbrudd den siste tida, og merker at jeg gir litt beng og spiser noe jeg liker og vil ha.
Jeg får tenke og gruble....se om jeg klarer å komme meg inn i ketose igjen og bli der ett par måneder. Skal ned 5, 6, 7 kg til, alt etter hvordan det føles NÅR jeg begynner å gå nedover stigen...
I hope!
Lykke til til alle de andre som er på på kuren, er i kuren og ikke minst: dere som skal av kuren og inn i hverdagen på nytt!
Marianne :eek:
Hei hei :)
Kjip når motivasjonen svikter, men du kan jo kanskje kutte ned på "ulovlig" mat hvis du spiser det da vel og merke. Som poteter, brød, pasta og ris og se om dette hjelper på vekta. Ikke sikkert du må inn i ketose igjen for å gå ned i vekt vettu :)
Dette klarer du garantert, så flink atte ;)
Takk skal du ha, Fungirl! :)
Vel...jeg har ikke spist pasta, ris, brød..., men godteri og kaker. Det er da noe. At jeg ikke har kastet meg over alt ulovlig. Har holdt meg rimelig ketoseaktig ett par av dagens måltider hver dag, men det har rakna på kvelden.
Jaja.....I`ll try again!
Bare stå på videre, når du kjenner søtsuget så finn på noe. Vask, les en bok, rydd i klesskapet. Få ut alt som er blitt for stort. Kjempemotiverende :)
Gå en tur, stikk innom forumet. Alt som gjør at du kan glemme det kakestykket som frister :)
Føler med deg. Og føler SOM deg.. Jeg har helt mista piffen etter flytteprosess, oppstart i ny jobb, mye reising ++ på en gang. Kommer rett og slett ikke inn i det igjen! Jeg også tenker - imorra da skal det skje! I mellomtiden er jeg misfornøyd og sur pga. kroppen min.
Hva om vi rett og slett setter en deadline vi to, en dag der vi begynner på Ketolyse igjen, gjerne om ei ukes tid så vi kan trappe ned karbene litt rolig? Og så kan vi rapportere dagens matinntak til hverandre? Litt slitsomt kanskje, men det kan funke som motivasjon for oss begge?
Dette klarer vi sammen!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.