Jeg trenger noen gode forslag til hva jeg kan lage og kjøpe inn til fire dager i fjellheimen.
Skal reise i morgen, og være til søndag=)sauesamling.
Men er veldig usikker på hva jeg skal gjøre...skal jo yte maksimalt, samtidig som jeg ønsker å spise ketolysemat.
Har ikke noe tid til å lage mat der, så må forberde hjemme og ta med.
Da kan du ta med ferdiglaga omeletter (kan fryses)
Lapper
Kokte egg
Pålegg i allslags varianter
Ferdiglaga middag i aluformer (det bruker jeg mye av til vanlig;))
Ferdigblanda salater
Er litt vanskelig med stekeovn, og frys dessverre.
Er fysisk gåing som regel i 10-12 timer hver dag, og da må det bli noe som er lett og klar til å spise..
Hmmm...
Vanskelig dette, når du ikke har mer enn denne dagen å gjøre klar på...
Ta med lavkarbobrød, fibberrik... Og øse på med pålegg.
Og som sagt ferdig laga salater er lettvindt :ja:
Ja, jeg har tenkt på salater.
Skal til å bake til no. Jeg satser på at det finnes en fryser der, så har planer om å lage noen muffins av ulike slag, grove lapper, og noen vafler.
Så er det bare å handle mye godt pålegg.
Men hvordan er det egentlig med te, er det lov å drikke på ketolyse, uten sukker selvsagt. Godt å ha noe å varme seg på viss det er kaldt;)
Jeg har kopiert til deg fra Atkins introduksjon [size=4][/size] Aksepterte drikkevarer Pass på å drikke minst 2 liter vann per dag, inkludert:
Filtrert vann
Mineral vann
Kilde vann
Vann fra springen I tillegg, kan du drikke følgende:
Klar eller mørk buljong (ikke alle merker; les etiketten)
Club soda
Kremfløte eller matfløte (begrens til 2-3 spiseskjeer daglig(30-45ml); regn med karbohydratene)
Koffeinfri kaffe eller te*
Lettbrus laget med sucralose (Splenda™); pass på å telle karbohydratene
Kullsyreholdig vann med essens smak (det må stå "ingen kalorier" og bør ikke inneholde aspartam)
Urte te (usøtet)
Sitron eller lime juice (legg merke til at hver inneholder 2.8 gram karbohydrat per 30ml); begrens til 2-3 spiseskjeer.
*Overdrevet inntak av koffein kan gi ustabilt blodsukker og bør unngås av dem som mistenker at de er avhengige av koffein. Alle bør prøve å unngå koffein. Korn drikker (kaffe erstatninger) er ikke tillatt. Alkoholholdige drikker er heller ikke tillatt under induksjonen; de som inneholder lite karbohydrater kan brukes i moderate mengder i sener faser om du velger det.
[font=Arial][/font]
Her står det at koffeinfri kaffe og te er akseptabelt. Jeg tror likevel at det er forskjelllig om man tåler koffein eller ikke. Jeg har drukket te hele tiden og jeg tror at flere her inne drikker grønn te. Kanskje du bare skal prøve deg frem?
[color=#000000][/color]
God tur forresten. Det høres deilig ut.
Jeg var på lang skitur i pinsen. Etter en laaaaaaaang stund ble jeg liksom vissen i kroppen. Har en mistanke om at det hadde med ketose å gjøre. Da hjalp det med en liten pause og en Atkinsbar. Det er forresten den eneste gangen det har fungert for meg med Atkinsbar. Vanligvis går jeg ut av ketose når jeg spiser de. Men på skitur brukte jeg nok energi til at ketosen ble bevart. Bare et lite tips i tilfelle du skal gå veldig langt i strekk.
Ville bare innom for å si at dagene på Hardangervidda har gått kjempe fint!!!
Har vert i ketose hele helgen, og som jeg skrev i en annen tråd, så har jeg hatt 21 timer effektiv gåing i fjellet på 3 dager:)
Er kjempe fornøyd, og har minsket 21cm(mage, midje, lår, hofte, hals, bryst og hofte) på en uke. Hva mer kan en ønske:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.