< Tilbake til oversikten

Fargeglad kjøttdeig og tomatform

Gerd sa for siden:

Lagde denne i dag, ble godtkjen av både gubbelill og overraskende middagsgjest :)

400g. kjøttdeig
2-3 fedd hvitløk
1 boks hakka tomater (jeg bruker landlord, minst karber i)
1ss fersk oregano eller 1 ts tørka
salt og pepper etter smak

Stek kjøttdeig og hvitløk i smør i stekepanne. Tilsett tomatene, oreganoen, salt og pepper. La småkoke i 10 minutter.
Helles i en ildfast form.

Skjær opp tomater, løk og squash i tynne skiver og legg det taksteinslagt oppå kjøttdeigen (jeg brukte en liten løk, 3 små tomater og 1/2 squash)

Strø på ca 100g revet ost.
Stek midt i ovnen på 225grader i ca 20 min (eller til osten er blitt gylden.

Dette serverte jeg smørstekt blomkål og salat til

Nammis :sikle:

Luska sa for siden:

Nam det hørtes godt ut!
Skal jammen lage det en dag denne uken.
Takk for oppskrift!! :)

Heydi sa for siden:

Mmmmm, dette så godt ut. Oppskriften er nå printet ut, og lagt i permen min. Har prøvd mange av Gerd sine oppskrifter, og de faller alltid i smak :)

Photobscura sa for siden:

Ah! Denne er sikkert også god uten ost (jfr mitt melkefrie prosjekt ;))

Annhild sa for siden:

Det finnes soya smelte ost på enkelte helsekost butikker:)

Tone-G sa for siden:

:sikle:
Takk for oppskriften :klem: Skal prøves!

Jeg vet, men jeg spiser ikke soya! :o

Annhild sa for siden:

Hva bruker du istedet for melkeprodukt da?

Ingenting :) Jeg har kuttet ut alt av melkeprodukter for tiden (bortsett fra meierismør) på grunn av at jeg tror det hindrer meg videre vektnedgang, samt at jeg mistenker melkeproteinallergi. Laktoseintolerans/allergi er utelukket.
Jeg synes det går overraskende fint uten!
Soyaprodukter er prossessert og inneholder ganske mye østrogen. Ikke særlig bra for stoffskiftet.

anca-77 sa for siden:

Hei, denne her lagde jeg i dag til middag, og den var bare helt nydelig god!
Falt t. o.m i smak hos gubben her:-)Han sa at det var mye bedre enn lasagne. Den anbefales på det sterkeste

Bjella sa for siden:

denne blir middag til uka så må finne den igjen (har ikke mer papir på skriveren..)

Veggpryd sa for siden:

Åh... det så jo sabla godt ut, da! sikle Jeg har noen squash liggende jeg har lurt på hva jeg skal bruke til - nå vet jeg jo det! :D

missnano sa for siden:

Denne var nydelig syntes jeg :D Jeg spiste 1/4 av formen.. så fikk jeg besøk på kvelden og da spiste han opp resten gitt! hehehehe

Gerd sa for siden:

Ja den er god :ja:

Tror jammen jeg skal lage denne til middag i dag :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.