< Tilbake til oversikten

Antibiotika og ketogen kost?

Flisa sa for siden:

Hei alle sammen.
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg skal beygnne på en antibiotika kur fordi jeg har pådratt meg urinveisinfeksjon.
Hvordan påvirker dette kostholdet, det burde i utgangspunktet ikke være noe proble eller?
Noen som vet?
[font=Comic Sans MS][/font]
Takk :-) og god helg!!! :D

Magga Dutti sa for siden:

Kan ikke skjønne at det skal ha noen innvirkning. Bare husk at antibiotika ikke skal taes i forbindelse med mat.

Fungirl sa for siden:

Har gått på antibiotika sammen med kuren og det var ingen problem. Eg måtte ta tablettene med mat ellers blei eg kjempekvalm av de...

Pelen sa for siden:

Noen antibiotika bør man ta med mat og noen bør man med fordel ta uten. Det er ikke noen generell regel på det.

Maskotten sa for siden:

Håper det er greit at jeg kommer med et lite tips..
Homeopati funker veldig bra på urinveisinfeksjoner.. spesielt tilbakevendende.. Kanskje noe å tenke på hvis du får det flere ganger, eller har historie med det :)

Du kan gå inn på www.nhl.no og finne en homeopat som har 5årig utdannelse med medisinsk bakgrunn! Så er du sikra at det er profesjonelle og seriøse folk..

Lykke t med kur, husk å kombinere med gode tarmbakterier iform av kapsler.. (Det er alt for lite i biola.. :) (bio-dolphius eller bio-acidoplhius fra helsekost.. koster litt, men så slipper du å ødelegge tarmen.. :)

Helsing från homeopaten fra Vestlandet :D

Flisa sa for siden:

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg har ikke prøvd homopat for urinveisinfeksjonene som jeg til stadighet får. Kanskje det er en ide. Lenge siden siste jeg hadde det nå, i fjor en gang!!!

Har gått på en 5 dagers smalspektret kur, men de dyrket prøven, hvor det viste seg at jeg måtte ha en bredspektret antibiotika. Tenkte mest på i forhold til tabelettene jeg tar i forbindelse med ketogen kost. Det stod noe om at magnesium, kalium tabl skulle tas 6 timer etter hver antibiotika tabl. Kan være litt vanskelig:confused:

Jeg skal virkelig ta med meg hompoati... Den kan være godt for så mangt ;-)

Paradis-Oscar sa for siden:

Signerer , signerer - du sa alt det jeg ville si, takk! :p

Homeopati ikke bare hjelper på UVI, det er mye mer effektivt, og behandler gjerne slik at det ikke kommer tilbake.:)

Antibiotika har jo også en dårlig sideeffekt, den dreper jo de gode tarmbakterien esom vi trenger, de er en viktig del av immunforsvaret vårt...

Ta probiotika som nevnt her, Bio Care sin er meget bra - alle de som står i kjøleskap på butikken er gode nok.

Flerspektret antibiotika krever i alle fall at du tar det, helst en god stund også...

Lykke til!

Maskotten sa for siden:

Supert at vi er enige da :)
Jeg var sikker på å få masse negative tilbakemeldinger, det har jeg opplevd i andre forum.. Men burde jo visst at folk på lavkarbo.no har litt mer i hodet enn "den vanlige mann i gata" som bare følger strømmen.. :P

Homeopati er en fantastisk behandlingsform som gir et generelt løft på hele organismen; både fysisk, psykisk og mentalt.. Prøv å slå det leger!! (hehe)

Jeg har akkurat startet opp i Sandnes, så jeg står ikke på lista fra nhl.no før i desember iår..
Men har fått meg internettside www.sandnes-homeopati.no
Det er bare å sjekke ut for interesserte! :)

MorStine sa for siden:

Går helt fint, hatt ett par antibiotika underveis...

Var og hentet penicillin til sønnen min forrige dagen og fikk da beskjed om at dette er noe de går bort i fra. Dersom man sliter me då huske det til rett tid kan det fint tas til mat, for da er det lettere å huske det. Det sa farmasøyten i allefall:snill:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.