Begynte på Ketylose i dag, og føler meg så rar... litt skjelven, svimmel og har hodepine. Kjennes nesten ut som jeg har abstinenser for sukker:P
Er det vanlig og kjenne noe allerede første dagen altså? Betyr det at jeg er i ketose, eller har dette ingen sammenheng?
Helt vanlig!
Noen har det sånn noen få dager, andre sliter litt noen uker. Er bare kroppen som omstiller seg fra karbohydratforbrenning til å bruke ketoner.
Tar som regel halvannen til 2 dager å komme i ketose, for noen lenger.
Okey:) Ja, har hørt at folk kanskje kan bli litt uvel, men trodde ikke man ble det med en gang... nå skal jeg klare dette altså!! Hadde et lite panikkanfall i stad, følte jeg MÅTTE ha noe sukker... men jammen, klarte jeg og styre unna;)
Jaja, første dagen er over halvveis over, og dette skal nok gå bra.. ;)
I starten av kuren så forsvinner mye væske og avfallstoffer fra kroppen. Så dette er helt normalt. Kroppen reagerer, bla. på ikke å få sukker :ja:
Pass på å drikke mye, gjerne litt farris pga. saltinnholdet(torkil skriver om det i boka).
Noen reagerer momentant med disse bivirkningene. :ja:
Når kroppen har kvitta seg meg glukoselageret ( mener det står i boka at kroppen bruker 2-3 dager på det) går den over på fettforbrenning (ketose)
og nå har jeg fått en ekkel smak i munnen.. haha, er det mulig og få alt på en og samme dag da? :P Jaja.. håper det bare er jeg som kjenner til den.. ;)
Ellers så er det flere tråder her med tips og råd ang. ånden. Søk litt, så finner du de :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.