anca-77 sa for siden:
Er det sånn at man kan spise ubegrenset, eller bør man holde seg innen en viss mengde pr dag?
Det er vel ikke bra å f.eks spise egg og bacon både til frokost og kvelds...?
anca-77 sa for siden:
Er det sånn at man kan spise ubegrenset, eller bør man holde seg innen en viss mengde pr dag?
Det er vel ikke bra å f.eks spise egg og bacon både til frokost og kvelds...?
Gracella sa for siden:
Nå ble vel egg "frikjent" for å være farlig for kolesterolet for en tid tilbake, så da er det vel ikke noen begrensninger???
Vel, jeg vet ikke hva du mener med ubegrenset, men så lenge du holder deg innenfor det antallet karbohydrater du har tenkt å spise pr dag, så er det vel greit. I alle fall hvis du får mesteparten av karbohydratene dine fra grønnsaker som vokser over bakken og ikke fra eggene...
Etter hva jeg har skjønt, så er det ikke noe i veien for å spise egg og bacon omså tre ganger for dagen når man er i ketose, men det er vel ikke å anbefale siden det lett blir et veldig kjedelig kosthold.
Ser ikke noe galt i å spise ett-to kokte egg til frokost, ha omelett til lunch for deretter å ha egg og bacon til middag - men det spørs om jeg hadde orket ;)
Bulldog sa for siden:
Tror ikke jeg ville spist bacon tre ganger om dagen, med tanke på saltinnholdet mm, men egg er kjempebra mat man fint kan spise mye av. Jeg vil tro at økologiske egg er å foretrekke.
Max sa for siden:
Jeg kan fint spise egg tre ganger om dagen, men da i ulike kombinasjoner. F.eks. egg og bacon til frokost, omelett med salat til lunsj og f.eks. kokte egg med majones og tomat og agurk til kvelds. Bare passe på å få med nok grønnsaker til :)
Bacon ville jeg nok heller ikke spist tre ganger om dagen pga saltet. Variasjon er tingen :)
energibunten sa for siden:
egg er helt naturlig og jo bedre mat hønene har fått jo bedre egg. Dette er fersk og naturlig mat. Så lenge man ikke steker eggeplommene for hardt vil kolesterolet være sunt og bra og kroppen bare justerer sin egen produksjon etter behov og inntak. Det er ikke karbo i egg. Men det er faktisk litt salt i de.
Bacon derimot er ofte røkt (harskner fettet) og tilsatt konservering etc. Så jeg ville heller ha begrenset inntaket av bacon fremfor egg. En gang om dagen får holde.
Photobscura sa for siden:
Det er vel litt karbo i eggehvitten? Sånn 0,9 gram eller noe sånt?
Uansett, egg må jeg alltid ha, og jeg kan spise alt fra to til ti egg om dagen. Kokt egg blir jeg aldri lei av, omelett derimot...
Lille-Lulle sa for siden:
Gosh!! TI egg?? :eek:
Ja,ja.... klukk klukk :p
Ja, nå sier jeg ikke at det er dagligdags, men det hender!
Spiser ofte tre egg til frokost, så hender det at jeg bruker egg i ovnsretter, smoothie, en omelett til kvelds, etc :)
Lava sa for siden:
:lol:
jeg spiser stort sett kun ett egg til dagen, og det er
med bacon til frokost.
egg er hønemens :lol:
energibunten sa for siden:
jeg spiser fra 4-8 (rå) om dagen og har ikke vært friskere...
Og kjøtt er dyrelik, men vi spiser det nå for det ;)
Lava sa for siden:
ÆÆ jeg var kanskje litt ekkelt der, sorry :klem:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.