Stellamor sa for siden:
står det om det i boka??
Trodde virkelig jeg hadde lest boka nøye, men kan ikke huske å ha lest om det...Hm....Svikter minnet mitt meg..? Hehe...
Stellamor sa for siden:
står det om det i boka??
Trodde virkelig jeg hadde lest boka nøye, men kan ikke huske å ha lest om det...Hm....Svikter minnet mitt meg..? Hehe...
Gracella sa for siden:
Det står om sukkeralkoholer som passerer enten delvis eller helt uten å bli tatt opp i kroppen vår, ja. Har ikke boka foran meg, men han skriver om sorbitol (som ikke går ubrukt gjennom systemet...) og xylitol som går delvis og dermed bør regnes med.
Sukrin er et sukkeralkohol med navnet erytiol (mulig at det skrives litt annerledes?)
Jeg husker ikke om det står noe om de andre, nå begynner det å bli en stund siden jeg leste noe annet enn oppskriftsdelen...:o
Stellamor sa for siden:
Tusen takk for svar!
Skal lete meg frem til det i boka :)
Stellamor sa for siden:
Sikkert dumt spørsmål, men jeg må bare spørre igjen...
Er usikker på dette.
Har lest og lett i boka igjen nå og lurer derfor på:
Kan man ALLTID trekke fra det som står av sukkeralkoholer og sukkerarter på mengden karber?
Er s.alkoholer og s.arter det samme?
F.eks. kjøpte Nora sukkerfri syltetøy i dag og det står et visst innhold av sukkerarter.
Svært takknemlig for hjelp :o
valleygirl sa for siden:
obs obs sukkeralkoholer og sukkerarter er to forskjellige ting! Vet ikke hva som står i ketolyseboka, men har lært såpass her inne at sukkeralkoholer kan trekkes fra og sukkerARTER kan ikke trekkes i fra.
Og så har jeg lært på forumet (og ved bitter erfaring) at selv om man teoretisk kan trekke fra sukkeralkoholer, så er virkningen veldig forskjellig fra person til person. Hos meg er det stopp på vektnedgang, mens andre kan kose seg verre!
Stellamor sa for siden:
Oi...jammen bra jeg spurte, ja..
Er mye å sette seg inn i :confused:
Må bare la det syltetøyet stå da, ja..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.