Hei alle sammen.
Jeg begynte på kuren for noen få dager siden og kom i ketose allerede samme kveld jeg begynte.
Imidlertid så oppfører hjertet mitt seg "rart". Det stikker og hamrer innimellom.Vel,nå skal det jo tikke og gå da selvsagt,men jeg mener hjertebank.Såh--derfor lurer jeg på hvordan det takler overgangen til så masse fet mat.Jeg er vant til sunn kost(til tross for at jeg er ca 10 kg overvektig).Derfor lurer jeg nå på om noen her inne noengang har hørt om noen som har fått hjerteinfark av å være på ketolysekuren/så fet mat?
Mulig en smule overbekymret her men det er hjerte/karsykdommer i familien og jeg nærmer meg farlig fort 40 år.Takk for svar=)
Det er ikke uvanlig å ha hjertebank når man starter på Ketolyse, sjekk for eksempel denne tråden hvor Dr. Torkil forklarer. Det går over etter hvert. Etter hva jeg har lest meg til, er det vel faktisk vanlig at Ketolysekuren senker risikoen for hjertetrøbbel, fordi den senker forekomsten av det dårlige kolesterolet i blodet.
Dessuten skal det nok mye mer til enn noen få dager med fet mat før du pådrar deg hjerteproblemer, altså - selv på et høykarbokosthold :)
Det kan være kjempeskummelt å oppleve - hadde en liten runde selv i begynnelsen :) Men du bør kanskje få sjekket blodverdiene dine jevnlig hos legen, så du vet at ting er i orden? Ingenting er som en positv lab-rapport :)
Jeg har hatt mine runder med hjertebank. var hos legen og ble sjekket grundig. Så leste jeg her inne på forumet at magnesium hjelper. begynte å ta to om dagen og har siden ikke hatt noe trøbbel med hjerteregionen:)
Ja,det er ikke morsomt nei.Har fra før av høyt blodtrykk (er medisinert nå) og lavt stoffskifte så jeg er innom hos legen fra tid til annen.Plages også med at kroppen ikke tar til seg kalium og har derfor ganske ofte "kaliumkramper".Men jeg hørte fra en kollega at mange leger faktisk kaster blodprøvene da de er så dyre å sende inn til sykehuset for testing...O_o.Aner ikke om det er sant selvsagt,men vurderer nå å få tatt blodprøver på sykehuset.
Men uansett godt å høre at magnesium mest sannsynnlig hjelper.De står hjemme i skapet-har glemt å ta dem=/
Og etter bare noen dager på ketolyse har jeg allerede gått ned 3,4 kg=D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.