< Tilbake til oversikten

Kokospulver

nattfrue sa for siden:

Er det noen som vet noe om karboinnholdet i TRS kokospulver? Kjøpte en pose av dette i dag på Sultan, kostet bare en tier - men kan ikke finne noe informasjon om innholdet. Det er etter hva jeg kan forstå ikke det samme som kokosmel.

Huldr sa for siden:

Vet ikke noe om kokospulver, men så moro at det er flere som "sogner til" Sultan her! :D

Trolljenta sa for siden:

Står det ingrediensliste på pakken? Nysgjerrig på hva det der er for noe..

nattfrue sa for siden:

Pakken er ekstremt lite informativ, men jeg fant noe på nett hvor det sto at det var 100% kokos, uten at det ga meg all verdens info... Ifølge Wikipedia skal kokospulver visstnok lages av "coconut cream", altså de tykke greiene som skiller seg ut og legger seg på toppen i en boks med kokosmelk, men noen ganger er det tilsatt salt og maltodextrin - var i det hele tatt svært forvirrende. Så jeg mailet produsenten på mitt beste engelsk, og håper de kan svare :)

nattfrue sa for siden:

:) Jeg bor vel ikke heeelt i nærheten (bor på Frogner), men stikker gjerne en tur dit for å kjøpe krydder og andre morsomme ting. Fin butikk! Og siden det var lørdag og en frisk gåtur sto på programmet, passet det fint i går :)

Trolljenta sa for siden:

Du får si ifra hva du finner ut.
Hvis det er helt ren kokos uten noe tilsatt maltodekstrin og salt vil jeg nemlig ha tak i det.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.