Er det noen som vet noe om karboinnholdet i TRS kokospulver? Kjøpte en pose av dette i dag på Sultan, kostet bare en tier - men kan ikke finne noe informasjon om innholdet. Det er etter hva jeg kan forstå ikke det samme som kokosmel.
Pakken er ekstremt lite informativ, men jeg fant noe på nett hvor det sto at det var 100% kokos, uten at det ga meg all verdens info... Ifølge Wikipedia skal kokospulver visstnok lages av "coconut cream", altså de tykke greiene som skiller seg ut og legger seg på toppen i en boks med kokosmelk, men noen ganger er det tilsatt salt og maltodextrin - var i det hele tatt svært forvirrende. Så jeg mailet produsenten på mitt beste engelsk, og håper de kan svare :)
:) Jeg bor vel ikke heeelt i nærheten (bor på Frogner), men stikker gjerne en tur dit for å kjøpe krydder og andre morsomme ting. Fin butikk! Og siden det var lørdag og en frisk gåtur sto på programmet, passet det fint i går :)
Du får si ifra hva du finner ut.
Hvis det er helt ren kokos uten noe tilsatt maltodekstrin og salt vil jeg nemlig ha tak i det.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.