< Tilbake til oversikten

Handleliste

Nussenasse sa for siden:

Hvordan ser egentlig handlelista deres for en uke ut? Når jeg kommer i butikken så er jeg helt tom for ideer når det gjelder kjøtt fisk etc. Syns frokost og lettvindte lunsjting er vanskeligst. Og middagene blir nesten alltid like hver uke fordi jeg mangler fantasi. så lurte på om noen kunne vise meg hvordan handlelista deres pleier å se ut?

Tone-G sa for siden:

Egg
Kjøttdeig
Kylling
Bacon
Norwegia ost
Skinke
Paprika
Purre
brokkoli (gjerne frossen, det er ofte billigere)
Blomkål "
Fløte
CottageChees
Seterrømme
Creme fresh
Meierismør
Majones
Bacon chrisp
Litt ligtbrus
Gjerne en sukkerfri kokesjokolade til helgen
Frosne bringebær eller skogsbærblanding
Papadums til pizzaene mine nam

Å masse deilig pålegg

Div til Lavkarbo brød.. Soyaprotein bakemix osv osv

Jeg handler ikke alt dette hver uke, men ofte er det denne maten jeg spiser:)

Gerd sa for siden:

Dette har jeg alltid i hus:

I mitt kjøleskap: Smør, fløte, soyamelk, rømme, creme fraishe, cottage cheese,fete oster, skinke, bacon,egg,baconost på tube, blomkål,brokkoli,squash,aubergine,fersk sjampinjong, hvitløk,løk,salat,agurk,tomat,paprika.

I fryseren er alltid: Kyllingfilet,kyllingvinger,laksefilet,mer bacon, nakkekoteletter, kjøttdeig.
I tørrvareskapet: Linfrø, diverse nøtter og andre frø, krydder og tørka urter, johannesbrødkjernemel,soyaprotein, bakemix, seltin, buljongterninger av forskjellige slag, grovhakka tomater på boks (landlord har minst karber)

+ kaldpressa oljer: rapsolje og olivenaolje
[size=3][/size]
[size=3][/size]

Nussenasse sa for siden:

Tusen takk for svar. Veldig takknemlig for svar, har ført opp noen nye ting på lista mi:)
Hva er papadums??
Hvem har sukkerfri kokesjokolade egentlig? finner ikke det her omkring når jeg har sett etter det.
Og så lurte jeg veldig på hva du bruker frosne bringebær og skogsbær til? Lager du smoothie eller noe?

Tone-G sa for siden:

Papadums er tynne pannekaker laget av bønnemel. Indiske
De selges iallefall i Ica butikker.. Har sett dem i mange andre butikker også:)
Sukkerfri sjokolade finnes mange plasser, jeg kjøper min på meny. Lurer på om merke er "sukkerfritt".. Heter det ikke det tro? hmmm
Har desverre ingen i skapet nå..
Husk å trekke fra sukkeralkoholene, så ser du hvor mange karber det er igjen :)

Kitt sa for siden:

Rema har en sukkerfri sjokolade fra Anton Berg, farlig god!:eek:
Det hender de også har en fra Sukkerfritt som heter megabite.:)

Nussenasse sa for siden:

Tusen takk. Jeg lette i dag på Obs, men der var det bare sånn med rørsukker 86%kakao. Turte ikke ta den jeg da. Også var jeg innom sunnkost men der var det også bare sånne med litt rørsukker. Men hvis de har på rema så kunne jeg jo dratt dit jeg alltid handler da jo, tenkte de ikke hadde sånt der jeg så jeg dro til en litt større butikk. Også fant jeg heller ikke Bakemix...heter det bare bakemix eller?

Nussenasse sa for siden:

Sukkeralkoholene?:confused:hva er nå det da(hehe, jeg er ikke blod altså!)

Tone-G sa for siden:

Bakemix finner du på www.ketolyse.no
Det er noen meny butikker som selger produktene til Ketolyse, men ikke alle.,. Sjekk ut produktene på den siden du.. LykkE til!

Gosj, det er masse å sette seg inn i, men snart er nok du også ekspert hihi

Søk på sukkeralkoholer her på lavkarbo eller andre steder, så finner du ut masse:)

Dante sa for siden:

Er papadumsen ferdig eller skal den frityrstekes?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.