jeg reiser i morgen, og skal være vekke tom søndag. dvs dette gjelder for 3 hele dager..
skal jeg
1: prøve å holde meg i ketose:
-ta med meg litt brød og sånnt i kjølebag, og prøve å spise så rett som mulig på restaurant, så langt det lar seg gjør uten de store problemene.
-da "må" jeg også ta med meg endel av disse atkinsbarene, for å spise innimellom, og liksom få følelsen av at jeg også "koser" meg litt.. tipper jeg ikke klarer å holde meg unna og spiser et par til dagen(magen tåler det tror jeg)
2:eller, drite i hele dietten og kooooose meg sammen med de andre. spise alt mulig mat. være utav ketose i 3 dager, og begynne påanigjen på mandag og ikke sprekke igjen på leeenge, håper jeg.
3:prøve å holde ketosen i morgen, "sprekke" på lørdag/søndag. har det noen forsjell fra nr2??
jeg klarer bare ikke bestemme meg. vet jeg ikke bør planlegge sprekk, men det er sååååå sjeldent vi reiser på slike turer, og vi er 8 voksne, og alle vil spise forsjellige steder. så føler jeg meg kjip om folk må ta hensyn til meg. jeg er ikke så dreven at jeg klarer og tenke og regne ut karbo i hodet mitt uten internett liksom, ikke ennå...
men er sååå surt om de 4 kiloene jeg har mistet på 3uker kommer RETT på igjen.. tror dere det vil skje?
Jeg er vel ikke den rette til å svare fornuftig, for jeg er glad i å kose meg med "forbudt" mat en gang iblandt.. Ikke har jeg lagt på meg under sprekkene mine heller.. Det eneste jeg har oppdaget er at vekta står stille noen dager når jeg starter opp igjen..
Men du må kjenne litt på det her selv syns jeg:)
Du trenger jo ikke å se på det som en sprekk heller.. Bare spis fornuftig, men kos deg alikevel..
Når vi var på ferie i sommer spiste jeg hva eg ville å alikevel hadde jeg gått ned når jeg kom hjem.. Jeg spiste sunt, men det jeg hadde lyst på..
Tror jeg ville gått for en mellomting :)
Jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig. Man vil jo gjerne kose seg litt ekstra en gang i blandt når det er noe spesielt.
Men det går jo an å gjøre det med stil :)
Man trenger ikke overdrive, men kose seg med måte. Spis den ene poteta og det ene kakestykket (eller hva det nå måtte være), men ikke hiv innpå :) Du kan jo sette deg en grense på kanskje 40-50 karber å prøve å holde deg innenfor det. Det tror jeg både du og magen din drar nytte av.... En utskeielse kan by på maange vonde ting!!!
nei, nå har jeg bestemt meg.. jeg drev og pakket, og pakket litt finting og dilldall, til å gå ut den ene kvelden. og jeg bare tenker at jeg SKAL kose meg fullt ut påp denne turen, uten bekymringer og karbo-telle-tanker i hodet mitt.. jeg har gledet meg til denne turen i hele sommer, det blir liksom vår skikkelige ferietur i år, selv om det bare er en helg. jeg orker bare ikke.. orker ikke "ødelegge" turen pga dette.. for jeg er en person som når jeg stresser med sånne ting( hvor skal vi spise, hvor er det mat jeg kan ha) så blir jeg sur, gretten og dagen er ødelagt gjerne.. også hadde jge gjerne sprukket til slutt allikevel..
jeg skal altså kose meg med normal kost, av hva jeg vil i helgen, men prøve å begrense meg alt jeg kan og være litt sunn.. det er det jeg er redd jeg ikke klarer.. MEN, da får jeg heller begynne på nytt igjen på mandag da.. det er egentlig nesten verdt det..
ja, jeg håper på en mellomting.. frokosten regner jeg med går greit, for hotellfrokost pleier jo være mye rart å velge i:) er resten av dagen som blir vanskelig..
Håper du hadde ei toppers helg, og kosa deg glugg i hjel.
Har og vært på tur i helga å "kosa" meg litt mye. Spent på vekta i mårra, men,men. No e d jo bare å fortsette på "den smale sti"
hadde ei topp helg! men har nok gått opp et par kilo så det ut som i kveld. får se i morgen tidlig! det var uansett verdt det, rett og slett.. blanke ark i morgen:) lagde ny tråd om det:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.