< Tilbake til oversikten

Ned i vekt med ketose?

blå blomst sa for siden:

Jeg har startet min femte dag på eurodiet, og har vært i ketose noen dager allerede. Er stiksene pålitelige? De er ganske lilla... tester ca tre ganger om dagen. De var lilla i morgest også, men ikke i går morgest. Først til lunch kanskje... forbrennes fett hele tiden mens jeg er i ketose, uten å være spesielt fysisk aktiv? Synes det er rart å tenke på at kroppen forbrenner fett mens jeg ser TV foreksempel:p

blå blomst sa for siden:

PS Jeg har forresten gått ned to ilo på fire dager! Hvordan forrandrer jeg tickeren?

Pearl sa for siden:

Når det er utslag på stiksen er du i ketose, samme hvor dyp fargen er. Du trenger ikke teste så ofte. Testen skal tas noen timer etter siste måltid. Etter vært ser du at det ikke er nødvendig å teste hver dag, ikke engang hver uke. Men jeg må innrømme at jeg også testet veldig mye i begynnelsen. Tror at du vil få en raskere nedgang hvis du trener, men mange her inne har gått ned i vekt uten trening. :)

ecli sa for siden:

Ikke noe poeng i å sjekke sticksen om morgenen!! Mange kan ha kommet i en kvasi-ketogen tilstand pga "faste" gjennom natta...

moma sa for siden:

hva er disse sticksene? Er det noe dere fikk hos legen ifm oppstart?

blå blomst sa for siden:

Ketosesticks fåes kjøpt på apotek. Er testpinner man tisser på som skal skifte farge til lilla hvis man er i ketose:rolleyes:

Andreaen sa for siden:

hva er prisen på de da ?

blå blomst sa for siden:

Det husker jeg ikke. Kjøpte de i januar, forrige runde med ketosemat;) Er nok ikke så dyre...

Antoinette6 sa for siden:

249, - ! Jeg syns de var for dyre :)

Bulldog sa for siden:

Enig. Tenk hvor mye kjøtt og grønnsaker man får for 249 ;)

Gracella sa for siden:

På Life-butikker som selger Ketolysesaker, så koster en boks ketostixs ca 85,-

De trenger heller ikke skifte farge til (mørk) lilla, det er nok at de skifter farge - det indikerer ketoner i urinen.
Man er ikke "mer" i ketose jo mørkere utslag :) - det kan heller indikere at man ikke har drukket nok vann.

scartz sa for siden:

Jeg kjøpte mine på apoteket, og di kosta bare 65 kr :)

Andreaen sa for siden:

" løp og kjøp;) "

Hvah !!???

Jeg skal ta den §&"¤/%&=&¤§!! kjerringa på Apotek1 og DYTTE i henne en 200g Freia Melkesjokolade og et par liter Coca Cola, så tenker jeg nok vi skal få fart på 'a !

:D

scartz sa for siden:

Kanskje de har forskjellige merker ?? :confused: Står bare Ketolyse på dem (om jeg husker rett) med en "farge linjal" (eller hva jeg skal kalle det) utpå.. (beige - lilla)

scartz sa for siden:

Og di oppbevarte dem bak disken/med resept varene btw :D

Tusen takk for info, scartz. Ha en deilig dag ! :)

susasa_s sa for siden:

jeg kjøpte mine på et apotek (husker ikke hva det heter) men jeg betalte bare 70, 80kr for de.. hvorfor er det så mye forkjell på prisene?? er det forskjellige og noen bedre enn andre eller?

Pearl sa for siden:

:stortsmil

The Cat sa for siden:

Og på ketolyse.no får du dem for 69,- (+porto da...)

smilefjes sa for siden:

Jeg kjøpte keto-diabur test på apoteket. 55 kroner for 100 stk :smile:

Donut sa for siden:

hmmmm

Donut sa for siden:

jeg får ikke tickeren min inn her....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.