Åh, etter at jeg begynte å spise kjøtt igjen har jeg savnet leverpostei, men karboinnholdet er altfor høyt i de fleste typer, samt at enkelte av ingrediensene gjerne er temmelig suspekte.
Men hva skuer mitt øye? First Price, av alle merker har en ovnsbakt leverpostei med <1 gr kh :eek:! Ikke minst var den veldig god på smak (men nå har ikke jeg spist leverpostei på sikkert ni år).
Boksen var på 240 gr, hvor mye den koster husker jeg ikke nå, men det er jo First Price, så den kan ikke ha vært så dyr :)
OMG, det må jeg jo sjekke.
Jo, det er tørrmelk i den :( MEN! Det er også potetstivelse i den, og når det tilsammen utgjør mindre enn et gram kh pr 100 gram (for tørrmelk har vel ca like mye kh som melk, og det er en del), så må det jo være forsvinnende lite. Omtrent som å kline med noen som har spist ost!
Nice! Den har jeg ikke sett, men tro meg, jeg har trålet gjennom alt av leverposteisortiment jeg har sett, og har aldri funnet noe som jeg synes er lavt nok i kh-innhold.
Hehe, tenkte jeg skulle la vær min matmoral for en gangs skyld, men TAKK..:p
Hunden min nektet å spise Vita sin tube-leverpostei da Stabburet sluttet å produsere sin (tubepostei er mye brukt som belønning i hundetrening)....og det er seriøst mystisk, for han spiser kebab fra gata, og ellers ALT, so...stay away! :D
Ja, jeg tenker bare, JA la oss ta ut det naturlige fettet og sprøyte inn litt soyaolje og sånn!
Kan vi ikke gjøre det selv også? Om vi suger ut alt dette usunne mettede menneskefettet, og erstatter det med litt planteolje, how about that? Tulle sånn med natturn, pføy!
Jeg svarte på en skikkelig dustete markedsundersøkelse her om dagen, om bl a leverpostei og margarin, og noen av spørsmålene som gikk igjen var om man var enig i at de forskjellige produktene var hjertevennlige, og at de "inneholdt sunne planteoljer". Jeg svarte konsekvent nei når det kom til Vita. Hate that garbage! :D
Leverpostei med planteolje - yummi.... :D NOT
Kan nesten virke som om First Price produkter både er lavkarbovennlig og rimelig. Kjøper egentlig mye First Price produkter, når jeg tenker meg om.
Tror gilde si melke fri leverpostei er okei, eller kef har vært fall spist den!!! Første uka gikk jeg ned 5kg. men denn uke er litt treig føler jeg kan det ha med at jeg spiser ketolyse brød... og drikker litt mer pepsi max???
Absolutt! Kjøpte den i dag og noterte meg prisen; 18,50, ganske billig for en kvart kg leverpostei :)
Jeg vil også svare på en sånn undersøkelse som setter Vita i et dårlig lys. Mohahahaa :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.