< Tilbake til oversikten

Hvor kan man kjøpe Udo-olje fra USA eller Canada?

Solan sa for siden:

Prisene i Norge er for høye, rett og slett, så jeg har forsøkt å bestille fra bodybuilding.com i USA, siden de sender internasjonalt. Men da jeg hadde lagt inn ordren fikk jeg beskjed om at de ville ha bilde av begge sider av kredittkortet mitt, samt bilde av førerkort eller pass! Jeg ringte banken, og de fikk mildt sagt bakoversveis. Mailen jeg fikk var omtrent identisk med det denne herremannen fikk:

www.iform.no/forum/index.php?action=printpage;topic=49124.0

Jeg skrev tilbake og fortalte at jeg ikke ønsket å gi bodybuilding.com slik sensitiv informasjon, og at jeg da heller ville betale via PayPal. Det var greit, sa de, men de ville fremdeles ha kopi av ID som pass eller førerkort.

Saken er derfor grei: Jeg bestiller ikke fra bodybuilding.com

Men også ikke så grei: 1 liter av Udos 3-6-9-olje til 30 dollar er vanlig pris i USA. Det er kvartparten av norsk pris. Men hvor finner man en seriøs forhandler som sender til Norge? Seriøs, som altså ikke skal ha så mye personopplysninger av deg at de kan stjele identiteten din etterpå.

nellie sa for siden:

skal ikke udos oljen stå kaldt?

Solan sa for siden:

Helsekostbutikkene frakter den ikke kaldt fra norsk grossist/importør, etter det jeg skjønner, og frakten over Atlanteren er heller ikke i kjølecontainer. Men man bør selvfølgelig ikke sende oljen med snegleekspressen slik at den utsettes for allslags temperaturer i 2-5 uker. Ekspresspost (2-4 dager) i en kaldere årstid, derimot, skulle gi deg en olje som er minst like pent behandlet som den norske helsekostbutikker tilbyr.

nellie sa for siden:

okitoki:D

Trolljenta sa for siden:

Har alltid trodd at oljen var kjølt hele veien fra produsent til forbruker, så sendte mail til florahealth support for å spørre. Jeg kommer til å fortsette å kjøpe oljen i Norge selv om det er dyrere.

Solan sa for siden:

Kunne sverge på at den lokale helsekosten kunne fortelle at det ikke var kjølt under transport. Og den langt mer sensitive tranen står jo ute i hyllene i butikken!

Trolljenta sa for siden:

Kanskje de ikke er kjølt ved transport innenlands

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.