evasr sa for siden:
Fikk litt lyst å skrive her igjen.. Er ei jente på 27 år som gikk ned 15 kilo på ketolyse i fjor sommer. Holdt vekta til jul, men fikk samboer for ett år siden og det gjør jo sitt for vekta det også. Han la på seg 15 kilo, og jeg la på meg 7 snikende kilo nå på vårparten. Ikke fordi vi spiser usunt, men fordi vi spiser!! Spiste nok altfor lite som singel begge to.
Jeg er over gjennomsnittet interessert i mat, og har nettopp startet på en bachelor i ernæring-samtidig som jeg klarte dra med meg mannen på ketolyse igjen. Teller ikke karber, men har en innebygd kalkulator så vi ligger nok på rundt 20 gram-altså i ketose. Gjør dette på ubegrenset tid denne gangen og med litt andre motiver enn sist, nemlig sunnhet med slanking som bivirkning! Så vil ha ett avslappet forhold til karber så lenge jeg vet jeg spiser riktig. Har allikevel gått ned 9 kilo tilsammen de siste tre ukene, jeg tre av de!
Utrolig hvor mye mer givende dette kostholdet er når man er to!! Kan med hånda på hjertet si at jeg koser meg nå, og at jeg lett ser for meg ett liv med lite karber.:D
Noen som har lyst å kommentere kostholdet vårt?
Frokost kan være;
-Omelett av 2 egg til hver, med sopp, skinke, jalapenoost+litt salat
-Knekkebrød (om noen vil ha oppskrift kan jeg legge den ut i egen tråd!) med smør, ost og paprika
-Salat med kokt egg, majones og bacon
Middag;
-Salat i forskjellige varianter (kjøttdeig med forskjellige krydder og ost, kyllingsalat, biffsalat, soppsalat+++++) Glad i grønt!
-Biff med soppstuing og brokkoli
-Kyllingvinger med hvitløk-og chiliolje+salat
-Moussaka
-Lasagne uten lasagneplater
-Ost og "kjeks" (knekkebrød!)
-Laks med karri-fløtesaus, sopp, løk og brokkoli
Mellommåltid/kvelds/kos;
CC med Heistad syltetøy
Kakao
Påleggsruller
Bringebær med rømme/fløte og sukrin
Multekrem :o
Litt mørk sjokolade fra Sukkerfritt.no-tåler dette greit foreløpig.
Drikke;
-Vann med sitron (er blitt flink med det!)
-Cola Light/Lekende Lett Sjimpansebrus! Er klar over at kunstig søtning kan stoppe vektnedgang, men den sjansen tar jeg. Liker uansett ikke få i meg altfor mye kunstig søtning så det begrenser seg selv hvor mye jeg drikker!
Var vel det jeg kom på i farta. De matvarene det går mest av her i huset er hvertfall sopp, salat, fløte, egg, kjøtt, grønn chili og hvitløk. Ser at lista for kos er lengre enn middagslista, får skylde det på den dårlige hukommelsen min!! :o
Ellers vil jeg si tusen takk for inspirasjon til alle dere, har sneket en del her det siste året!!