Jeg har forsøkt å søke i forumet her, men det eneste jeg finner er en mos av brokkoli og blomkål... Det jeg er på leting etter er noe jeg kan ha ved siden av kjøttet til middag. Så langt har jeg surret champion, squash, paprika og litt purre i kremfløte. Det er godt det, men vi begynner å bli litt lei. Samboeren er ikke den største grønnsaksfreaken, så det begrenser seg hva han ønsker å spise. Men er det noen der ute som har forslag på andre ting jeg kan ha ved siden av, eller andre grønnsaker jeg kan surre i fløte?
Blomkålsalat.
Stekte buketter av brokkoli og blomkål.
Salat av tomat, løk, fetaost (eller mozarella) m/ litt olivenolje og et dryss basilikum på toppen.
Stekt sjampinjong i smør, med salt og pepper (enkelt, men dæven så godt ;))
Ovnstekte grønnsaker. Bruk forskjellig krydder oppå, eller et lite dryss buljong. Eventuelt gratinere de med ost.
Stek kjøtt/fisk/kylling i ovnen sammen med oppdelte grønnsaker.
Grønnsaker jeg bruker mye av: Blomkål, brokkoli, vårløk, løk, aubergine, squash, fersk sjampinjong, paprika. tomater.
Takk for svar, Gerd! Det blir i hovedsak det samme som jeg har servert til nå. Godt, men litt kjedelig... :cool: For meg er det ikke noe problem, for jeg liker nesten alle slags grønnsaker, men for samboeren blir det mer begrenset utvalg. Ja ja - han får meske seg i kjøtt og fisk!
Har forelsket meg helt i KÅL jeg nå... Det kan brukes til så mye, det er billig, det er godt, sikkert sunt og det har veldig lite karber! :D
Jeg lager kålstuing, surkål, kokt kål, kålsalat (coleslaw) og kålruletter.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.