Liidama sa for siden:
Jeg lurer litt på hva kosttilskudd vi lavcarbere egentlig bør ta? Holder det med omega 3 og en multivitamin?
Liidama sa for siden:
Jeg lurer litt på hva kosttilskudd vi lavcarbere egentlig bør ta? Holder det med omega 3 og en multivitamin?
tommygutt sa for siden:
Magnesium er vel anbefalt hvertfall.... Sikkert noen andre som vet bedre enn meg.
Paradis-Oscar sa for siden:
Det kommer helt an på 1) hvilken kosthotholdsfilosofi du velger og 2) hva du spiser (alle på f.eks. ketolyse spiser ikke nøyaktig likt).
Er du på Fedon, så burde ikke noen tilskudd utover det du nevner være nødvendig, ut fra hva jeg vet.
Er man på et ketogen diett a la Ketolyse, Atkins induksjon +, så kan tilskudd av kalium/magnesium/kalsium være nødvendig.
Spiser du variert med grønnsaker (de mørke grønne har masse magnesium og kalsium) så skal det gå fint uten. Kalium får du ved å drikke Farris/mineralvann eller havsalt eller Seltin.
Spiser du brød og melkeprodukter på Fedon, så trenger du i alle fall ikke kaliumtilskudd, sannsynligvis ikke kalsium heller. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.