< Tilbake til oversikten

Huden følger ikke med

bofse sa for siden:

Jeg har siden Mai gått ned 13,5 kg. Endelig viser ikke BMI syklig fedme lenger så igentelig skulle jeg vært overlykkelig.
Men kroppen min uten klær blir bare styggere, og styggere. Skinnet blir slapt overalt og henger og dingler. Jeg skal ned værtfall 30 kg til, men fortsetter det sån kommer det til å se ut som skinnet er et telt.
Har tenkt på mageoprasjon når jeg er i mål. Men hva med armer, ben, pupper, rompe. Kan vel bare glemme å noen gang vise meg i badedrakt.
Er det flere som har problemer med slapp hud over hele kroppen?

Runegutt sa for siden:

Har slapp magehud,og er bekymra for at den må snekkres på av en magesnekker.

Skal ned 20 til, men har holdt resten av kroppen klar av løshud. HAr oppdaga at nok omega3 hjalp endel, og styrketrening. Trener styrke 3-4 dager i uka

bofse sa for siden:

Da kjøper jeg omega3 og ser om det kan hjelpe meg litt. :)
Uff ja jeg skulle nok ha trent, men fyttegrisen så vanskelig å komme i gang.

Fungirl sa for siden:

Trening er nok det som må til for å få stramme opp, ifølge Torkil (legen bak ketolyse) så er det vanskelig å få strammet opp magen siden den mest sannsynlig hang når du begynte, så der er vel bukplastikk ett godt alternativ.
Når det gjelder resten av kroppen er det mulig å trene. Jeg trener ikke styrke ennå, men skal begynne snart.
Pr i dag så går jeg lange turer i oppoverbakker og svømmer mye. Mens jeg svømmer har jeg også øvelses ved bassengkanten. Merker at beina mine spesielt har blitt fastere i fisken. Og svømming gjør underverker for pupper ;)
Forresten så har du vært kjempeflink :)

Iset sa for siden:

Ja! Mine pupper er totalt ødelagte, og trening vil ikke funke. Man har ikke muskler i huden, og når puppene kun består av hud og ingenting annet, sier det seg selv at operasjon må til. Så jeg skal søke om bukplastikk og pupper, og muligens armer.

bofse sa for siden:

Takk fungirl. :)
Jeg er for feig til å gå i svømmehallen. Henge mage har jeg hatt i 22 år siden jeg fikk min første sønn. Men at resten av kroppen har begynt å henge også synts jeg var værre.

Iste. Så man kan få oprasjon på armer også det viste jeg ikke. Vet du noe om resultatet blir pent?
Ja puppene er det som forsvant fortest her også, ruller de opp og putter de inn i bhn. :D

Runegutt sa for siden:

Jeg sier ikke at man kan få sprettpupper av treninga, men de blir penere, når muskelaturen rundt blir kraftigere. PS, du skal svømme uhyre mye Butterflie for å få noe særlig puppeeffekt.

Prøv et program med Benkpress, Hantlepress, Press Flies og skrå press flies.
Bare prøv. PS vektene skal være slik at du greier 8 løft, men ikke 12.
og alle øvelsene skal repiteres 3-5 gang, med minst 1 minutt pause mellom.

Ta målbånd, og mål før og etter :-)

Magen kommer til å bli mitt problem, trur eg. Armene er helt faste nu, med definert muskelatur, brystkassa er for puppete til mitt kjønn.

Inanna sa for siden:

ja, men får operert armer og ben, hvis jeg ikke husker feil finnes det flere metoder og resultatet blir vanligvis bra.
men du må vite at med operasjon følger det alltid med risiko, og disse operasjonene er vanligvis store.

Bruk god tid på å finne en god lege, sjekk referanser og prøve å prate med folk som har gjort samme operasjon før, helst med samme lege.

lykke til :)

Fungirl sa for siden:

Mener ikke at jeg har fått noen fantastiske pupper av å svømme, men de har blitt mindre uten å bli slappe liksom og tro det eller ei men de ser iallefall bedre ut enn på lenge. Svømming er uten tvil veldig bra trening for hele kroppen og en "enkel" måte å få igang kroppen på. Når man har kommet over frykten for hvordan man ser ut i badedrakt:)
Et råd Bofse er bare å hoppe i det rett og slett, ha en tskjorte eller lignende over badedrakten de første gangene så kommer du gradvis over frykten. Samt prøv å finn ut når det er minst folk og svømmer'/bader. Jeg går tidlig på morgenen eller rett etter jobb når andre spiser ,middag ;)

nattfrue sa for siden:

Det kan være greit å trøste seg med at selv om ikke huden henger med sånn med én gang, så kan den til en viss grad komme etter. Har man hengemage, må man dog regne med å eventuelt operere den - så mye trekker huden seg sjelden sammen. Puppene er det også vanskelig å gjøre noe med foruten operasjon. Men overarmer, rumpe, lår og så videre vil ta seg langt bedre ut hvis man bygger muskler under, selv om man ikke har hud så stram som hos en tenåring :)

Veldig mye løs hud kan jo gi medisinske problemer, med hudfolder som gnisser mot hverandre eller hvor det oppstår fuktighet/eksem etc. I slike tilfeller får man vel gjerne operasjonen betalt av Staten, tror jeg.

Det er selvsagt mulig å operere alt sammen, men det er snakk om store operasjoner som medfører risikio, antakelig må gjøres i flere omganger og muligens må bekostes av den enkelte. Spørsmålet blir vel da om løs hud ødelegger gleden ved å ha en slank(ere), frisk og sunn kropp? Litt mer «slarkete» skal vi jo alle bli en dag uansett :) Uansett tror jeg at jeg ville ventet en stund til etter målvekten er oppnådd, for å se hva huden klarer å få til på egenhånd.

Fungirl sa for siden:

Har faktisk snakket med legen min om dette og hun sa at får man plager som nattfrue her nevner får man operasjon betalt av vår alles norske stat. Jeg valgte å spørre helt i begynnelsen av kuren, da en venninne av meg har fått ned kjempemasse og gikk så til legen for å få snakke om bukplastikk, det fikk hun ikke pga at hun ikke hadde vært i kontakt med legeaparatet med en gang hun begynte kuren?!? snakk om tåpelige greier da....

Runegutt sa for siden:

Sier ikke at svømming ikke hjelper. Sier bare at du vil få uhyre mye større effekt av litt styrketrening.

Av alle plastiske opperasjoner for damer, er jeg av prinsipp mot brystreduksjon. ;)

Lindabtn sa for siden:

Eller bare drite i hva folk tenker om deg. Det er DIN kropp som ingen andre har noe som helst de skulle sagt noe om ;)

Lindabtn sa for siden:

Forskjell på brystreduskjon og brystløft :p

Lindabtn sa for siden:

men apropo pupper. Har de største Kahoonasene som finnes (D), lurer spent på hvordan de kommer til å se ut når jeg er ferdigslanket og fått to barn :lol:

Max sa for siden:

Jeg har gått ned over 25 kg siden i fjor høst, og det synes jo på kroppen. Jeg har trimmet mye, i form av lange gåturer og sykling, og synes kroppen ikke er så verst nå, utgangspunktet tatt i betraktning. Magen er riktignok en bolledeig, og puppene har helt klart sett sine bedre dager, men jeg viser meg likevel i svømmehallen en gang i mnd sammen med ungene, det gjorde jeg også for 25 kg siden.

Jeg håper magen trekker seg litt mer sammen, men jeg vet andre her inne har fått beskjed om at det tar et år før huden trekker seg sammen. Jeg vurderer uansett ikke bukplastikk på lenge enda. Brystene kunne jeg derimot hatt lyst til å "henge på plass igjen", samt fått dem ørlitt mindre, da det jo kjennes på overkroppen at bysten er tung.

Lindabtn sa for siden:

Det er vel kanskje den eneste ulempen med å gå så "fort" ned i vekt, at huden ikke følger med?!

Men enda en gang apropo svømming. Det må jo egentlig være den beste form for trening for hele kroppen (om man hater vektløft)?!
For puppene for jo ikke noe belastning i form av hopp og bevegelser. Som volleyballer jo det værste man kan gjøre for puppene. De flytter seg jo en del i hvert hopp, så det er kanskje ikke så rart de henger etter noen år med sånn trening :lol:

Fungirl sa for siden:

Enig med Linda ang svømming, puppene ligger no bare der og flyter når man svømmer :) Og også enig med at vi skal drite i hva andre mener om kroppen vår. Men dessverre enklere sagt enn gjort....

Lindabtn sa for siden:

Jepp... I know... Prøver å tenke som jeg sa, men sannelig ikke lett. Men tenkte kanskje det hjelper å tenke sånn selv når jeg sier at andre bør gjøre det :)

Runegutt sa for siden:

Så det er håp for strammere maveskinn ennu?
Passer meg aldeles udmerket. Har ikke spes.lyst til å legges under kniven.
Men, fettforkle er hverken pent eller pjaktisk.

Resten av kroppen kommer seg sakte men sikkert, og har ikke hatt bedre kondis på 20 år :-)

Bra for en som hadde gitt helt opp kropsfasongen :-)

Runegutt sa for siden:

Du får vise oss før og etterpåbilder :D:D:D

Iset sa for siden:

D er jo ikke stort? Jeg har DD/E og små pupper. Jeg gikk bare med feil cup i mange år, det er det ekstremt mange som gjør, hehe. Jeg trodde jeg var C (jeg ser ut som en C ut fra andre) men jammen var ikke min riktige størrelse DD og E, gitt. Og mine pupper er altså ganske så små.

Jeg får nesten garantert dekket bukplastikk av staten, men jeg lurer på om vi som er vektopererte har større sjanse for å få det? Det virker sånn. Jeg har hørt om EN av sånn ca. 200 stykker som har fått avslag på de fleste operasjonene, og hun fikk det fordi hun ikke hadde gått ned mer enn halvparten av det hun egentlig skulle. To vektopererte venner av meg skal ta bukplastikk nå, hun ene har allerede tatt puppene og hun ble såå fin!

Jeg vil heller egentlig ikke opereres, jeg tåler ikke narkose noe særlig, blir såå dårlig. Men jeg vil heller ikke leve sånn som dette. Hadde dere sett puppene mine hadde dere spydd. De ser helt flotte ut (ja flotte faktisk) i BH, men så fort jeg snur litt på meg, ramler de sammen i folder og rynker pga. huden. Jeg kan ta et stykke hus og dra det mange cm utover, alle får sjokk når de ser det. Og når jeg ligger på siden, ser det ut som krepp-papir. Fy fader. Jeg kjenner at jeg nesten blir litt despo av dette, så jeg MÅ operere dem. :(
Magen må jeg også ta, men jeg tror nok ikke jeg orker armer og annet. Det kan jeg for det første leve med, og for det andre kan jeg trene endel på de områdene.

Runegutt sa for siden:

Iset, jeg må si meg imponert over vektreduksjonen din.
Jeg skjønner at du sansynligvis må oppereres i front.

Med armene ville jeg forsøkt trent opp med vekter. Har ikke peil på damearmer, men mine slappe overarmer og lårene har kommet seg merkbart. Jeg driver ikke på å bykker "Bolekropp" Liker bare treningsformen, og ønsker å se normalt sunn og frisk ut.

Uansett, prøv et vektprogram for overkropp og armer. Armene dine vil bli bedre, om ikke perfekte.

Photobscura sa for siden:

Det er innmari viktig at treninga er lystbetont for den enkelte, ellers er det demotiverende og man gir lett opp.
Yoga og Pilates er det mange som faller for fordi det ikke er så "treningete" :D, og gjerne gøy og meditativt.
Enkelte isometriske øvelser kan faktisk hjelpe overraskende mye på områder man ikke forventet i forhold til hyppige repetisjoner. Om man f.eks trykker håndflatene mot hverandre sånn ca 15 cm foran brystet og klemmer det man har og holder i 10 sekunder, og gjør dette så mange ganger man kommer på i løpet av dagen, så strammer man opp musklene som holder puppene oppe. Jeg gjør det ofte, og det HJELPER! Jeg har aldri hatt finere pupper i alle fall!

Når det gjelder heng, så er det nok dessverre litt alderbetinget. Men jeg gikk ned 20 kg ganske raskt, og ting hang naturligvis her og der, men etter et år med ganske stabil vekt så har mye dratt seg sammen. Før hang magen sånn at hud møtte hud, det gjør den ikke lenger :) Men jeg er spent på hvordan den blir seende ut til slutt når jeg tar tørn nummer to på kiloene.

Iset sa for siden:

Takk for det. :) Ja jeg er sikker på at armer og lår blir fine etter endel trening, så jeg kommer nok ikke til å operere noe der. Det er ikke så ekstremt der heller, jeg kan jo faktisk gå med singleter og sånt, og da er det jo til å leve med. :)

LilleRosin sa for siden:

Og jeg henger meg på. DD/E er ikke stort. :p Jeg var oppe i F/G jeg. De var veldig store og tunge, og jeg fikk innvilget brystreduksjon. Nå har jeg en perfekt stor C-cup!

bofse sa for siden:

Er ordlig godt å lese at huden kansje med tid og stunder trekker seg sammen igjen.
At jeg får operert magen er jeg sikker på. Fikk innvilget det for 8 år siden, men fikk posetiv gravidtest 3 dager før jeg skulle under kniven.
Etter det tenkte jeg ikke mer på det. Hadde på en måte innfunnet meg med å leve med for tykk kropp. Helt til jeg ble presentert for Atkins.
Det er det første jeg har klart å gå ordlig ned i vekt på. :)

Forresten så er ikke alltid cup proposjonalt med puppestørrelse, det har også med forholdet mellom antall cm å gjøre. Jeg har C-cup (85C), har til og med målt meg hos sånne proffe undertøysfolk på Steen og Strøm :D. Ei venninne av meg gjorde det samme, og hun hadde en F! Hun har ikke større pupper enn meg, men er liten og tynn og bruker altså 70F, ikke lett å finne det på H&M liksom.

Iset sa for siden:

Nemlig. Mange gjør svæære øyne over D-cup og større, men man kan faktisk være et halvt strykebrett og allikevel bruke D-cup. Mine pupper er som sagt mer små enn middels, og jeg bruker DD, helst E. (75 E). Jeg har gått med feil cup i så og si alle år, desverre.

Samme her! Har insistert på B-cup i alle år, men jeg var en c-cup, selv etter 20 kg vektnedgang, og fra 95 rundt til 85 -men akkurat det var pga vektnedgangen! :heia:!

Runegutt sa for siden:

Må bare innrømme det..............
BHstørelser er vel ikke det jeg kan mest om :-)

Kitt sa for siden:

:stortsmil:stortsmil:stortsmil

Veggpryd sa for siden:

Trene for å få mindre slapp hud eller pupper har aldri virket på meg. For meg så høres det liksom litt ulogisk ut. For at trening skal hjelpe på slapp hud, må det jo bli slik at musklene blir større - og "fyller" ut huden, tenker jeg da :p.

Tror man må trene VELDIG mye for at det skal funke, og det gidder ikke jeg! :p:D

Trening som er statisk/isometrisk som f.eks yoga og pilates skal i alle fall øke smidigheten i kroppen og elastikken i huden. Men jeg ser poenget ditt, cellefornyelsen bør jo også være optimal, så man bør i alle fall holde blodsirkulasjonen i gang.

Bulldog sa for siden:

Det er helt riktig tenkt :)

Det er ikke fullt så riktig tenkt :lol:

Iset sa for siden:

Jeg har hørt at om man røyker så får man ofte mer problemer med løshud, og det er jo logisk siden røykere får mindre elastisitet i huden. Alder har også litt å si. Det kan jo sikkert hjelpe litt med vitaminer, mineraler og fettsyrer, siden feks. vitamin C hjelper på hudens elastisitet. Men er det snakk om mye løshud, som man feks. får etter et enormt vekttap (erfaring) så nytter det nok ikke med annet enn operasjon.

Paradis-Oscar sa for siden:

Bulldaog: sier du at det overhodet ikke har noe å si med trening for å stramme opp huden ?

(eller misforsto jeg nå)

Iset sa for siden:

Hvis trening kan stramme opp huden; hvordan virker det? Gjør treningen noe med elastisiteten i huden, eller er det bare en "illusjon" siden musklene fyller ut huden bedre? Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig. Jeg synes det høres så rart ut at trening kan stramme opp huden, siden det ikke er muskler i selve huden, men skjønner jo at kroppen er ganske kompleks og at ting ikke alltid er så "logiske".

Runegutt sa for siden:

Det virker toveis med styrketrening:
1 Muskler fyller der det var fett før= mindre slenging.
Dette kan du få mer eller mindre vellykket på bein og armer (enklere hos menn der ja)

2 Muskler fyller i nærtliggende områder, strekker huden, og man ser mindre pløsete ut. Fungerer i brystregionen.
Mao. noe ala oppstrammingsopperasjon.

Å trene vekk / stramme selve huden er vel teoretisk umulig.

En hyggelig bieffekt av styrketrening, er økt forbrenning. Bedre generell styrke, bedre kroppsholdning og freschere looc, er ikke negativt det heller.

Og btw. Slanking spiser muskelmasse. Med ei fornuftig trening, opprettholder man mer av muskelmassen.
Jeg tror ikke det er smart å legge superharde treningsopplegg mens man slanker seg. Så kan vi sikkert diskutere lenge hvor mye superhardt er.

Iset sa for siden:

Da sier jeg det sånn at jeg opererer mage og pupper siden løshuden der er såpass stor, og så trener jeg opp resten. :)

Bulldog sa for siden:

"For at trening skal hjelpe på slapp hud, må det jo bli slik at musklene blir større - og "fyller" ut huden, tenker jeg da "

Det er det jeg sier, selv om det egentlig var Rubens som sa det :)

mini me sa for siden:

Jeg slenger meg like godt på denne diskusjonen.
Jeg har tidligere gått ned 30 kilo, og diskuterte da med fastlegen langt uti den slankingen å få mageplastikk opperasjon, dekket av staten. Legen jeg hadde da mente det burde være uproblematisk for meg, men at jeg på daværende tidspunkt måtti gå mer ned i vekt.
Så flyttet jeg og fikk ny lege, og nye kilo. Jeg har også diskutert saken med min nåværende lege, og han fortalte meg det samme som legen jeg hadde før gjorde. Det dem begge to sa, var følgende: Man må ikke være mye overvektig for å få opperasjonen godkjent. Og så er det et kriterium nå, for å få slik opperasjon dekket av staten at man har vesentlige plager. Disse kan så klart være mange slags; utslett, innfeksjoner, psykiske plager osv. Så jeg har funnet ut i hverfall at man bør tenke igjennom ordvalget før man snakker med fastlegen om slikt. Uansett er det behandlende sykehus som bestemmer om man passer for opperasjonen, ikke legen.
Ang. dette med trening for damer, så må jeg bare si at jeg som har kroppsbyggning som en øst-europeisk spidkaster, så veit jeg av erfaring at jeg bygger muskler veldig fort, og får da samtidig problemer med å få klær som passer. (får store muskler altså! ) Så jeg får vel enten vurdere å bli body-builder eller la være hardtreningen ;)

mini me sa for siden:

Nå kom jeg på at det finnes faktisk en nettside.... den heter www.bukplastikk.com , der damer som har hatt eller planlegger bukplastikk deler erfaringer og støtter hverandre.

Runegutt sa for siden:

Blir jo fine ressultater av plastikken.
Skal ta det opp med doktern, om jeg kan få sånn bukplastikk. Er stygt redd for at der er behov.

Veggpryd sa for siden:

Vel, hvis man slanker seg på Grethe Roede eller noen form for sultekur, vil slanking spise av muskelmassen. Det skjer ikke på lavkarbokosthold. På lavkarbo får man den næringen kroppen trenger, og energien hentes fra maten eller eget kroppsfett - ikke muskelmasse. :)

Trening for damer gir jo ikke store muskler - da skjønner jeg heller ikke hvordan det kan virke på slapp/overflødig hud. Jeg trener jeg også, men for meg hjelper trening kun på kondisjonen samt at jeg får en ørliten vektnedgang (som selvfølgelig er ferskvare).

Runegutt sa for siden:

Sitter du helt i ro, og ikke rører deg, samt slanker deg, kommer du til å tape muskelmasse også. Trening opprettholder muskelmasse.
Damer får større muskler de også, men ikke så hurtig vekst som menn. (Litt mindre testosteron, heldigvis)
Ser man endel av norgeseliten i fitness damer, ser man mere muskler enn jeg sy¨nes er pent.
Uansett, en kropp med endel muskler ser penere ut enn en kropp som bare er slapp.
Man får et løft / utfylling på en del steder, men dette er selvsagt ikke løsningen på store løshudsproblemer. Er problemet stort nok, er nok kirurg eneste løsning.

Bulldog sa for siden:

Det er ikke nødvendigvis riktig. Forutsatt at kostholdet er den eneste variabelen som endres, og at det kostholdet er fornuftig sammensatt, så er det ingen ting som tilsier at man skulle miste muskler.

Å legge på seg muskler og miste fett samtidig er verre, men det går det også.

ecli sa for siden:

Joda. Trenger ikke slanke deg heller tror jeg. Bare å se på de som har brekt beinet feks, som må gipses i 6-8 uker - og hvor beinet dermed er inaktivert i lengre tid. De vil få noe muskelsvinn...

Oxo gjort et lite forsøk på medisinstudenter (hvem trenger vel forsøksdyr når man har velvillige legespirer?! ;)) ved NTNU for noen år tilbake, hvor de skulle ligge i ro i 3 uker (opp av senga kun for å dusje og gå på do...) Så ble det sammenlignet før og etter disse 3 ukene, og de hadde "eldet" tilsvarende 30 ÅR! (Enda en grunn til å komme seg opp av sofaen :p)
(Har dessverre ingen referanse å vise til, da dette er noe jeg bare har blitt fortalt på forelesning...)

Men da har det kanskje litt å si hva slags utgangspunkt man har.
Dersom man er en inaktiv overvektig person som har tilbragt størsteparten av sitt voksne liv i sofaen, så tror jeg at en kostholdsendring ikke vil gjøre noen forskjell på muskelmassen selv om man ikke øker sitt aktivitetsnivå.
Det er jo en viss indikasjon at disse studentene senket aktivitetsnivået sitt en god del :)

Ikke at det er en unnskylding for å bare sitte i sofaen, altså :p

ecli sa for siden:

Nei, det er sant. Man må jo ha muskelmasse for å tape muskelmasse ;)
Og ja, det er endring i aktivitetsnivået som utgjør forskjellen...

Bulldog sa for siden:

Det var akkurat det jeg prøvde å si :)

ecli sa for siden:

Ah, ok! Misforsto deg litt bare da! :)

scartz sa for siden:

Jeg syntes det er litt drøyt å si at Grethe Roede er en sultekur! Planlegger man dagen sin godt skal man fint klare å komme igjennom dagen sin uten å sulte. (Det gjorde jeg! Problemet kom når jeg sprakk :P Sjokoladen stakk av med alle kaloriene mine for dagen! :P) Greit nok, dette varierer sikkert fra person til person, spesielt med tanke på hvor mye mat man er vandt til å spise. Jeg mener Grethe Roede er en fin diett, men den passer ikke alle.

Grethe Roede er veldig opptatt av at man skal miste fett og ikke muskler, så er tilfellet at man mister muskler på den dietten, så gjør man noe feil!

Over til løs hud: Jeg har såvidt begynt å ta av meg kiloer (7 kg fra april av..), og skal ta av 30 kg til. Hvor mange kilo skal til for at det påvirker huden? Er det noen som har erfart å ta av såpass med kilo, uten å ha problemer med huden? Jeg er 170 cm høy, og folk blir overrasket når jeg sier jeg veier rundt 90 kg.. (først trodde jeg bare de prøvde å være høflige, men er ganske mange som har kommentert dette..) Jeg krysser fingrene litt for at jeg skal sleppe dette problemet... Har stor mage og store bryster (90F, men de ser max ut som en D), og magen berører ikke annen hud, om noen "tok" den :P

Veggpryd sa for siden:

Bare en liten innskudd bisetning vedr. Grethe Roede;

Det kan godt hende GR passer for mange, men hennes filosofi er å spise mindre. Det å spise mindre er akkurat det samme som å sulte seg, bare i saktere tempo. GR bruker lite næringsmettet mat i kostanbefalingene, og det gjør at man MÅ spise ofte for å unngå det verste matsuget. Det er ingen som liker å gå sulten særlig lenge, og derfor er det så mange som sprekker og overspiser før eller etter endt kur.

__elly__ sa for siden:

Sitter her å leser. Og det føles litt "godt" at vi er flere i samme båt. Når jeg nevner for folk at jeg gjerne vil ha bukplastikk etc.. Så får jeg ofte standarden; "neeeeeirh, det trenger nå ikke DU"... :)

Jo... Jeg har mistet ca 25 kg på kort tid.. og rundt på hele kroppen min henger det diverse løs hud og røde/hvite striper. (pupper, armer,mage, lår,rumpe, knær, legger) er dekket med strekkmerker pga ekstremt rask vektoppgang... Denne huden spretter aldri tilbake..

Utfordringen er jo: jeg kan med fordel (må) gå ned minimum 15kg til, for å få dette gjort. Kostnadene må jeg jo også dekke selv.... Og jeg har ingen barn ennå, så i teorien vil det helle ikke være hensiktsmessig å ta en operasjon før alt det er overstått.....

Har slitt med dårlig selvbilde, rettelse, sliter med dårlig selvbilde pga dette. Det er ikke mye morro å se at magen henger over trusekanten, eller at armene ser hæslige ut på fotografier... Trene så mye jeg orker og det er masse løs hud rundt lårnene som henger.. Så til andre så sliter med sånt: jeg forstår!!!

scartz sa for siden:

Grunnen til at GR råder å spise mindre er fordi overvektige ofte fråtser (dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men mange) og spiser MYE MER enn hva som trengs for å dekke dagsbehovet. Og det gjelder ikke bare godteri/chips ol, men også det å spise seg STAPPMETT til de fleste måltider. Å spise mindre betyr ikke nødvendigvis å sulte seg, men å begrense seg til fornuftige mengder, noe overvektige ofte sliter med. (men ja, jeg personlig syntes det er lettere å holde meg mett på lavkarbo! Men det er fullt mulig på GR også!)

Å spise seg PASSE mett er normal standard i omtrent alle dietter. GR har aldri sagt at man skal sulte seg/ikke spise seg mett.

Jeg var GR tilhenger, men har nå gått over til lavkarbo. Men det betyr ikke at jeg har mistet all tro for GR og det hun står for. Syns det er mye fornuftig på alle parter, noen ting fungerer bedre for noen enn andre. Men lavkarbo har sperret opp øynene mine ang. hvor mye sukker man heller i seg i hverdagen, noe jeg aldri var klar over da jeg gikk på GR. Men GR har jo aldri oppfordra til rent sukker og slikt heller da, var jo snakk om å helst spise det groveste. Velger man lyse produkter (og holder seg innen for kcal mengden), kan man lett slite med sultfølelsen. Men det er der man har ansvar selv for hva man putter i munnen! :)

Runegutt sa for siden:

Det er vel noe av samme mekanismene i alle disse diettene. Man spiser minder enn man forbruker=vektnedgang.
Det som er bra med alle lavkarbodiettene, er at vi som er for korte i forhold til vekta (oss med vakker pærefasong) gjerne er noget insulinressistente.
Dette fører gjerne til en smule overproduksjon av insulin, som dermed gir en stopp i fettforbrenning.
Uansett, jeg spiser vesentlig flere kalorier nå enn jeg noensinde har gjort, og vekta har gått ned en hel masse.

Det er da vel eplefasongen (for mye fett rundt midja) som er mest utsatt for insulinresistens!

BMS! sa for siden:

Filosofien er vel ikke egentlig å spise mindre.... Men å spise mindre KALORIER.... Så det er nok fult mulig og spise seg mett der også, spørs jo litt på utgangspunktet da, men jeg hadde i alle fal blitt mett.... Tror jeg, uten å ha prøvd.

fett-nok sa for siden:

Hei!

Etter en graviditet og mye vektoppgang(og nedgang) så det ut som om huden min besto av bare hud.
Puppene rakk til nedenfor navelen, men var bare skinn nesten helt ned og så så det ut som om det var en tennisball i bunnen:D

Jeg tok kontakt med et privat sykehus for å få en uttalelse om hva han mente......saken var klar, "gå til legen din og få en rekvisisjon, så er saken biff". 2 mnd etterpå ble puppene mye mindre, fra G-skål til C-skål, 4 mnd etter det igjen ble 1 kg fett og ca 3 kg hud fjernet fra magen.......helt viduderlig.

Men følte at det var noe feil, de hadde vært flinke med magen(hel bukplastikk med flytting av navel ol), men følte at det ikke var samstemt mellom mage og flanker(hofter og bakover på ryggen), der var det igjen en del......trodde jeg måtte betale den delen selv, for staten dekker jo bare mageplastikk, ikke flanker.
Jeg ventet til jeg hadde råd og dro igjen til kirurgen, han så litt dumt på meg og sa:
"hvorfor har du ikke kommet før, dette er da en del av operasjonen og ofte ser man ikke slike "feil" før hevelsene har gått ned, dette blir dekket".
Vips, min 3.operasjon var over:)

Nå har moren min også gjennomgått det samme(tror dette med mye hud er litt arvelig også, vi trente og trente, eneste vi oppnådde var å bli tynnere under huden, men desto mer hud....), hun også har hatt 2 vellykkede operasjoener nå.

fett-nok sa for siden:

Noen ganger lønner det seg med forhåndsvisning, thihi!

Mente selvsagt at overkroppen så ut som det bare var en haug med hud.

Iset sa for siden:

Jeg skal til legen for vurdering av pupper, mage og underarmer den 16. oktober. :D

fett-nok sa for siden:

Lykke til!

Iset sa for siden:

Takk. :D Jeg gruer meg egentlig, vil jo ikke dette. Haaater operasjoner, narkose og alt, og jeg har jo barn å ta meg av. Men jeg kan heller ikke leve med løshuden, etter nesten 70 kilos vektnedgang kan dere vel tenke dere hvordan puppene og magen min ser ut. :rolleyes: Så det MÅ gjøres, men jeg tar ikke annet enn det som er nødvendig. Rumpa henger den også, og innsiden av lårene er dissete og "løshudete", men det kan jeg ordne med trening tror jeg, og tross alt leve med. Men magen og puppene (og i grunnen underarmene, men de KAN jeg leve med om jeg MÅ) må til pers. Huff. Men det skal bli deilig å bli helt ferdig da.

fett-nok sa for siden:

Det jeg var mest forundret over var at jeg var så fort på beina igjen.
Samme kveld etter mageplastikken var vi på besøk hos naboen(det jeg slet mest med var å gjemme drenene, hehe), samme dag som brystoperasjoen var vi ute og gikk tur på en halvtime.
Datteren min var vel ikke mer enn 3-4 år, men det gikk utrolig bra.
Smertestillende tok jeg bare samme dagen, dagen etter hadde jeg ikke mer smerter enn hvis jeg skulle ha skjært meg i fingeren, og hvem henter boksen med smertestillende pga av det.
Det samme sier venninna mi og moren min også, så og si ikke smerter.

Man skal ikke løfte tungt, det er greit nok, men en unge på 3-4 år krever sitt, vi fant en grei middelvei.

Kitt sa for siden:

Jeg hadde full bukplastikk med sammensying av magemuskler for 2 år siden. Må si jeg var forundret over hvor lite vondt det egentlig gjorde i selve såret.
De sammensydde magemusklene er faktisk ømme enda! Normalt, det da!

1. november skal jeg under kniven igjen. Som Fett-nok skriver, så er heller ikke jeg fornøyd med det som ble igjen over hoftene. Har dessuten en "kul" igjen på magen.
    Neste operasjon er gratis (betalte 38 000,- for den første, fikk igjen 13 000,- på skatten) og legen var bare blid og lovet at han skulle gjøre en kjempejobb slik at jeg skulle bli helt fornøyd denne gangen!

Gleder meg masse og prøver så godt jeg kan å få unna fleste mulig kilo til 14. november. Må jo også gjøre mitt for et best mulig resultat!

Iset sa for siden:

Hmm datteren min er 5 år så hun går det jo greit med med tanke på rekonvalesensen, men jeg har en sønn på 6 måneder og det er jo straks litt verre. Jeg skal snakke med legen om dette, mannen kan jo evt. ta omsorgspermisjon eller noe.

fett-nok sa for siden:

Hei igjen, blir litt ivrig her nå altså:) :)

Når det gjelder bukplastikk, så er det induviduellt o det anbefales før fødsel, men jeg kjenner fler som har fått det før de fikk barn pga utilpasshet og ikke minst sår og eksem der huden gnisser.

OG VIKTIG!!!!

Husk at det er fritt sykhusvalg.
Offentlig sykehus krevde av meg at jeg måtte være under 25 i BMI(noe jeg aldri har vært i hele mitt liv omtrent), så blankt avslag siden jeg hadde en BMI på 27 komma ett eller annet.
Privat sykehus var ikke i tvil, de godtok helt opp til 30 i BMI.
Jada, lønner seg å være tynnest mulig når det blir gjort, men ikke hvis man har en normalvekt/utseende ved en BMI på f.eks 27. Får man av huden så er man raskt nede på 26 i BMI.
Etter ett besøk på offentlig sykehus var jeg ikke i tvil,alle ble utført på privat sykehus.

Strekkmerkene mine gikk helt fra nedre buk(trekanten) til ca 10 cm over navelen, nå stopper de under den nye navelen:) Dermed skjules de under bikini(i alle fall boxer-typen)

Iset sa for siden:

Jeg håper jeg får plass på Aleris i Oslo, jeg sverger til Aleris når det gjelder de fleste operasjoner. Colosseumklinikken er utelukket, jeg har nesten bare hørt skrekkhistorier derfra! BMIen blir nok ikke noe problem, den er på 22.

fett-nok sa for siden:

Tror han jeg hadde de første 2 operasjonene hos nå er hos Aleris, tror det het Axess der han jobbet før(det finnes vel ikke lenger tror jeg etter at de slo seg sammen med Aleris(?)).
Marius Barstad het han.

scartz sa for siden:

Skrekkhistorier? :/

Iset sa for siden:

Ja, jeg husker godt jeg ble advart kraftig mot den klinikken på et vektoperasjons-møte. Flere av deltakerne der hadde hatt elendige erfaringer, og nå senest idag snakket jeg med ei venninne som advarte meg, fordi ei venninne av henne hadde hatt en så dårlig operasjon (var det bukplastikk mon tro?) at hun måtte re-operere et annet sted. De er sikkert flinke på mange operasjoner, men jeg må si jeg er skeptisk etter disse historiene. Jeg vil absolutt på Aleris, om jeg kan.

fett-nok sa for siden:

Fritt sykehus valg dvs: DU BESTEMMER!!!
(så lenge de har avtale om fritt sykehusvalg med staten, og det har Aleris, kan aldri tenke meg noe annet)

Iset sa for siden:

Flott. :D Litt kjipt å reise med fly og sånt, men det får gå. Hvor lenge er man innlagt? Hvordan blir det å reise alene hjem med fly etterpå? Jeg bør vel ha med mannen ... Ja jeg tror jeg skal ha ham med.

Man betaler iallfall egenandeler hos Aleris, så da skulle jeg ikke tro annet enn at de også er under fritt sykehusvalgordningen..!

fett-nok sa for siden:

Innlagt?

Kom kl 07.30 og ut igjen kl 14.00.......
Tilbake etter 2-3 dager for å se første resultat og ta av bandasje og fjerne evt dren.
Men vet at noen sykehus opererer med en natts innleggelse, fikk tilbud om det første gangen, for da ble operasjonen flyttet til litt lenger utpå dagen.
De tar aldri begge deler samtidig(bryster og bukplastikk), det er to altfor store operasjoner til det.

Kitt sa for siden:

Du blir utskrevet samme dag, men må holde deg i nærheten de nærmeste dagene for kontroll og fjerning av dren. Du kan også avtale med fastlegen på forhånd om vedkommende vil ta oppfølgingskontrollene etc.

Gå inn på nettsidene deres og les. Skal stå all info der!

Lykke til! Det er bare sååååå deilig etterpå!:D

Iset sa for siden:

Ja, jeg hadde ikke akkurat regnet med at jeg skulle ta bystene og magen samtidig, hehe. Det blir nok 2-3 operasjoner. Så det er altså rett ut igjen? Går det greit å reise med fly, flytog og greier alene? Jeg tror nok det er best å ha med meg mannen.

Iset sa for siden:

Så jeg får dekket operasjonen men må altså betale for hotell og greier etterpå? :eek: Det tror jeg neppe jeg har råd til. Jeg får vel dekket reisen til og fra Oslo? Fastlegen tar alle kontroller etterpå, han er helt fantastisk.

Kitt sa for siden:

Tror faktisk du får dekket hotell også. Er jo mange ikke veldig dyre hotell i Oslo. Eller så kan du jo komme å bo hos oss noen dager! Hadde bare vært hyggelig det!:ja: I tillegg er jeg sykepleier, så du burde bli godt tatt vare på!:rolleyes:

Undersøk alt ang penger, egenandeler, hva som dekkes eller ikke, etc på forhånd, så får du ingen overraskelser i etterkant!

Iset sa for siden:

Så hyggelig. :klem:

Jeg skal undersøke alt ja. :D

Kitt sa for siden:

Bare si i fra, så skal vi nok ordne det som trengs!:klem:

__elly__ sa for siden:

Det hadde vært fantastisk.. Men tenker jo realistisk på at det sannsynligvis vil bli barn alt i fra de neste 2-8 årene eller noe. Og med min hudkvalitet vil det sannsynligvis sprekke opp igjen :cool:
Er ikke aktuelt helt ennå uansett, for jeg får jo fanken ikke av meg de siste 10-15... Hehe..

Privat sykehus, fikk du dette dekket gjennom staten og?

Iset sa for siden:

Aleris er privat, og det dekkes i hvertfall gjennom staten. :)

Kitt sa for siden:

Mange private sykehus og klinikker har avtale med Staten. Da betaler man kun egenandel som på vanlig sykehus/fastlege etc.

Noe kommer alltid i tillegg, som den lekre bodyen man må gå med døgnet rundt de første 6 ukene!:eek:

Iset sa for siden:

Må man betale for den selv? Hvor mye er det snakk om?

Kitt sa for siden:

Vet ikke hvordan det er på Aleris nå, men tidligere måtte man betale selv. Mener de koster 200- 300kr pr stk og du trenger minst 2. De må jo vaskes ganske ofte når du har dem på 24/7.

Siden jeg tok det privat, var alt inkludert i prisen, så jeg fikk mine to. Har tatt vare på dem, så jeg kan bruke dem denne gangen også.

Iset sa for siden:

Okei. Uansett er det jo en billig pris å betale for å få vekk den helsikes løshuden. :)

Kitt sa for siden:

Det er faktisk en helt vill opplevelse!:eek:

Jeg gikk og kjente og tittet i speilet om og om igjen og kunne bare ikke tro at dette var min mage!:D

Gjenstår jo litt skjønnhetsfeil, men uansett var det bare en helt utrolig digg opplevelse.:stortsmil

Jada, det er et stort inngrep og klart det kan gjøre litt vondt og kanskje forsvinner følelsen i magehuden for alltid, MEN, det er bare sååååååå verdt det!:D

Iset sa for siden:

Det tviler jeg ikke et sekund på. :D Jeg kan jo skjule magen under klær, det vises ikke selv under tettsittende klær, så sånn sett er jeg jo heldig. Men jeg ser ikke ut i bikini eller undertøy, og etter en så stor vektnedgang vil jeg kunne nyte å gå i også sånne plagg uten å skjemmes. Puppene er enda verre, så de MÅ jeg ta, heller de enn magen faktisk.
Blir spennende å se hva legen og kirurger sier. :)

Kitt sa for siden:

Puppene mine er i største laget.:eek: Jeg var bare 17 år første gangen en lege spurte om jeg ville redusere litt på dem, er jo ganske tungt for nakke og rygg.

Da jeg tok magen, snakket jeg med kirurgen om det. Han sa det var mer enn 30% sjanse for at jeg ville miste følelsen i brystvortene, og da var det brått uaktuelt for meg å gjøre noe med dem. Denne følelsen er en så viktig del av mitt sex- liv, at 30% er for høyt tall. Da lever jeg heller med at de er litt i slappeste laget, ja!:p I hvert fall til de finner opp en ny teknikk som ikke kutter noen nerver noe sted!

Kanksje den dagen min mann er 100% impotent og null interessert uansett.:D

Iset sa for siden:

Åh, for meg hadde det vært en drøm å miste følelsen i brystvortene, for jeg er nesten sykelig følsom i dem og det er bare til sjenanse. Jeg må sove med BH pga. det, jeg takler ikke at NOEN eller noe er borti dem. :( Så for meg hadde det vært en DRØM!! Mine er blitt veldig små nå, men fyllet har forsvunnet og huden er igjen. Du kan vel tenke deg hvor herlige de er. Ser ut som beverhaler. :lol:

Kitt sa for siden:

rare-bilder-i-hodet

Du har gjort en kjempejobb og vært gjennom mye for å gå ned i vekt. Ikke rart du vil at kroppen skal ta seg godt ut nå som du er så slank og fin.:D
Misunnelig, jeg, nei!:flau:

Du får be legen kutte ekstra godt, da vet du, så slipper du følsomme brystvorter på de lekre etterpå!:eek:

Iset sa for siden:

Haha ja, det frister nesten litt å bare be dem sløyfe hele brystvortene, men det hadde nok sett litt merkelig ut. :lol:

Kitt sa for siden:

Er vel best å beholde vesentlige deler av anatomien, ja!:)

Jeg kunne ikke skjønne hvorfor legen maste sånn om å lage ny navle til meg.:eek: Har vel noe av det samme med navlen min som du har med brystvortene. Han lagde en riktig pen, ny navle til meg, da. Fordelen er at nå har jeg nesten ikke noe følelse der. Måtte det bare være et av stedene som aldri fikk igjen følelsen!:confused:

Iset sa for siden:

Haha ja der også, jeg virkelig HATER at folk rører navlen min, om noen tar inni den får jeg kvalmefornemmelser og grøssninger over hele meg. Så det høres bra ut at navlen også mister følsomhet, hehe.

Kitt sa for siden:

Hadde jo til og med problemer med å vaske navlen min ordentlig. Den gamle var veldig dyp og full av hudfolder og jeg ble som deg kvalm etc.
Nå er navlen grunnere, mindre foldete og nesten følelsesløs!
Deilig!:)

Iset sa for siden:

Høres fantastisk ut! Min navle er også veldig dyp, og nå er den jo i tillegg "lukket" av hud, er bare en strek. Så det sier jo seg selv at den ikke er så lett å få ren, i hvertfall ikke siden jeg ikke takler å stikke q-tips og diverse inni der. ÆÆÆH!

Kitt sa for siden:

ÆÆÆÆÆHHHHH!:eek:

Men slapp av, snart blir det sååå mye bedre. Du kan jo bare be om en grunn, grei navle når de likevel må lage en ny!:p

Kula sa for siden:

Maken til navlebeskuende gjeng!

(Ikke vondt ment, kunne bare ikke dy meg...)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.