Råder deg til å kjøpe boken!!!Sette deg godt inn i stoffet før du i det hele tatt starter denne kuren.Den krever at du setter deg inn i matens verden,er målrettet og ER på kur..Ikke 2 uker på og 1 uke på "vanlig" mat,da er det ingen vits..
Det er forenlig med familie liv vil jeg påstå,krever bare litt mer planlegging.Ikke noe fast food og fort gjort her.Her skal man bruke rå varer å LAGE maten,ikke tine å fyre i stek ovnen :P Men mange her inne har barn/familie og klarer seg utmerket...
Som sagt...Planlegging,thats the key :)
Planleggingen tar tid i starten. Og det går litt mer tid på å lage maten. Fordelen er at du kan lage mye større porsjoner og fryse ned til senere.
Det er en del å sette seg inn i, men sann mine ord: Det er verdt det :D Ikke bare pga vektreduksjonen, men alt det andre som følger med: Bedre form, mer energi, kroppen fungerer bedre osv osv ;)
Og dette blir en vane etterhvert. Jeg bruker ikke mer tid på matlaging enn før, men det er en større glede :ja:
Fordelen med å gå på Ketolyse er at hele familien din vil få et sunt kosthold, med mindre du lager dobbelt opp av mat - siden det blir lite halv- og helfabrikata :) Men du må være innstilt på å planlegge maten ganske nøye, og lage mye fra bunnen av. (Men dette gjør du kanskje allerede? Har inntrykk av at fulltidsarbeidende flerbarnsmødre stort sett vinner gull i planlegging og effektivitet :)) Tror det går helt fint å lage mat som alle kan spise, så står du selv bare over potet/pasta/ris/brød-delen av det. Jeg synes Ketolyse er litt som å spise slik jeg drømte om å få lov til da jeg var barn - masse kjøtt og saus, og ingen dølle poteter :p
Man kan bli slapp og uvel når man går inn i ketose. Hvor mye varierer. Fordelen er at det går over, rimelig fort også :) Tror også det er store variasjoner i det med ånden. Jeg har pustet rett i fjeset på kolleger og spurt om det stinker (hva kan jeg si, en åpen tone på jobb...), og de sier nei. Ta en stor Ifa hvis det blir ille, eller ha med sånn reisetannbørste/-krem-sett i veska. Og husk tannpirkere - du kommer til å spise en del kjøtt, og hvis det får sitte mellom tennene, kan det lukte ganske ille, ketose-ånde eller ei.
Sånn i bunn og grunn tror jeg Ketolyse er like forenlig, om ikke mer, med familieliv og travle hverdager som alle andre dietter. Man må innstille seg på at det blir litt jobb i begynnelsen, også fordi det er en ny måte å tenke på hvis man er litt sånn lavfett-indoktrinert som mange jo er (ikke så rart med de offisielle ernæringsrådene i mente), og for mange også en ny måte å handle og lage mat på. Men det er utrolig hvor fort man venner seg til det, egentlig.
Jeg har nå bestilt meg boka samt stix og vitaminer. Nå må jeg bare lese meg litt opp så jeg klarer å se mulighetene ved kosten og ikke bare begrensningene.
Bare les boka og rundt om her på forum, så glemmer man fort de fleste ting man ikke kan spise til fordel for alt man jo kan spise!:D Fråtse i, faktisk!
Som du selv sier; se mulighetene! Overgangen kan virke merkelig, da man plutselig ikke kan spise spaghetti med kjøttsaus og brødskiver til lunsj, men maten du KAN spise, er så mye bedre!! Jo, det krever mer planlegging, men du kommer til å ha de beste, mest fristende nistepakkene, ungene kommer nok også til å like mye av det du spiser. Mine unger spiser gjerne eggerøre og bacon til mat på skole og i barnehage, til stor fortvilelse fra de andre ungene som sitter der med skivene sine :lol:
Her går det veldig greit å kombinere kostholdet mitt og ungenes, de spiser jo mer karbohydrater enn meg, de får brødskiver, litt ris og pasta, men ingen her i huset er i nærheten av å spise som før.
Lykke til!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.