Lykkelig sa for siden:
Eller er det relativt lett å kjøpe inn mineraler/vitaminer fra vanlige helsekoster?
Jeg synes det var litt stiv pris :flau:
Lykkelig sa for siden:
Eller er det relativt lett å kjøpe inn mineraler/vitaminer fra vanlige helsekoster?
Jeg synes det var litt stiv pris :flau:
Ista sa for siden:
Du trenger da magnesium,krom-kalium,sink-selen!!!
Ta en titt innom apotek/helsekost eller hvor dem selger kost tilskudd å se hva du finner! Poenget med di pillene er at du tar en 4 ganger daglig,for at di ikke skal hemme opptaket av hverandre.Å det er en rekkefølge på det også!!!
Gerd sa for siden:
Skal du kjøpe tilsvarende sammensetning på helsekost, blir det mye dyrere. Ketolysetablettene er laget for en ketogen kur :)
Og hver boks er til 7 ukers forsbruk.
Ista sa for siden:
Synes pillene er billige,di varer jo lenge og di er korrekt sammensatt for denne kuren.Slipper å tvile!!!:)
Lykkelig sa for siden:
Ok da er det kanskje greit å kjøpe den store pakka da? Eller startpakka??? Råd?
Men når jeg skal ned i overkant av 10 kilo. Hvor lenge må jeg regne med å holde på? Jeg skjønner dere ikke kan gi meg et fasitsvar men sånn sirka?
Lykkelig sa for siden:
Og er det en dyr diett? Jeg har altså ikke tenkt å droppe den pga økonomi, men det er bedre å være forberedt enn å få hakeslepp.
Gerd sa for siden:
Boka og tablettene er et must :ja:
Og trenger du noe "mel" til baking, tar du med en boks soyaprotein eller bakemix :)
Da er du i vertfall i gang :)
10 kilo... Tja... kommer an på hvor strengt du følger kuren, unngår utskeielser og holder deg til "reglene"
Jeg skulle ned en del mer en deg, men 10 kilo brukte jeg ca. 2 mnd på :)
Ista sa for siden:
Dyr å dyr...Mat eter kjøtt i alle varianter,grønnsaker som vekser over jorda..Ikke vanlig sukker,ikke vanlig brus...Salater og det som følger med..FETT FETT å mer FETT!!Egg,bacon etc...
Den er ikke dyr i mitt tilfelle,bruker ikke penga på snop,fast food,brus og shit å lort som før,drikker nesten ikke alko lenger....Tror denna kuren er billig hvis man tenker på all dritten man kjøper til vanlig....
Gerd sa for siden:
Vi har mindre matbudsjett nå enn før. Dette fordi vi ikke kjøper så mye halv og helfabrikat lenger. Samt godteri og brus ;)
Ista sa for siden:
Stor pakke!!!Da har du alt...Du får i tillegg med DVD`n å....Å stix!!!!Der har du alt du trenger....
Lykkelig sa for siden:
Ok, da er det vel bare å starte med lommeboka og deretter pusse brillene for litt fin lesing før jeg setter i gang da.
Tusen takk for gode råd!
Ista sa for siden:
Bare hyggelig...lykke til med oppstarten,nøl ikke med å spørre her inne!!Derfor vi er her :):)
magdalena sa for siden:
Er det nødvendig med så masse utropstegn da?Det var jo bare et spørsmål som ble stilt,man trenger ikke "rope" tilbake...;)
Ista sa for siden:
Er det meg du sikter til nå magdalena?
magdalena sa for siden:
Ja,det var vel det.Følte nesten det første svaret ditt var mer krass enn vennlig svar.Men er også fullstendig klar over at mange bruker masse utropstegn,men det kan gi misforståelser også da.
Ista sa for siden:
Har aldri hørt at mange utrops tegn er roping jeg da,trodde det var hele setninger med store bokstaver som var det jeg...Men men,man lærer så lenge man lever.Da skal jeg jenke utropstengna fra nå :D:D ( Kanskje bruke mange smil så jeg blir oppfatta som blid å hyggelig kanskje? ) :):):):):)
magdalena sa for siden:
Hmm..Jeg har alltid oppfattet flere enn et utropstegn som roping,jeg da.Bruk gjerne utropstegn og smileys om en annen:) Da kan det tolkes som munter engasjement!:D
Ista sa for siden:
Hehe....Oki!:D Da skal jeg gjøre det.Ikke mer roping :)
Lykkelig sa for siden:
Jeg oppfattet det ikke som roping jeg da. Bare at du var engasjert!!!!!!!
Ista sa for siden:
Flott det!Skal roe ned di tegna uannsett,så jeg ikke blir helt missforstått her inne :) Heller trø til med noen smiiil :D
Cyan sa for siden:
Men da spør jeg: Er det nødvendig med pillene i det hele tatt? Jeg hadde nemlig tenkt å bestille de ketolysepillene, nettopp fordi de er billigere enn å kjøpe tilsvarende på helsekost og slikt, men det gikk ikke. Kom til betalinga, fikk logga inn på nettbanken for å bekrefte btalinga og greier, men det ble ikke godkjent (og ja, det var mer enn nok penger på kontoen) :(
Jeg tar fra før av vitaplex sin vitamineral, altså denne --> www.matvareguiden.no/matvare8384.asp
I tillegg tar jeg kalsium og omega 3 tilskudd.
Er det da strengt tatt nødvendig med ketolysepillene? Har de noen annen effekt utenom å sikre at man får i seg de vitaminer og mineraler man trenger?
Fungirl sa for siden:
Pillene er ett must på ketolyse, de er helt perfekt sammensatt for akkurat denne kuren og de hjelper på å minke søtbehovet blant annet. Ville ikke droppet disse iallefall, i tillegg er de nok de billigste alternativene du får hva gjelder vitaminer.
At bestillingen ikke gikk igjennom, har nok mest med problemer med banken å gjøre, eller betalingssystemet og absolutt ikke din feil :) Vet noen har hatt problemer med det og Torkil har skrevet noe om det på siden sin også. Så bare prøv igjen :)
Tone-G sa for siden:
Jeg må innrømme at jeg ikke bruker pillene. Hmmm hva er konsekvensene for at jeg ikke tar tilskudd?
Karbosara sa for siden:
Var kanskje de 10 første kiloene det eller, Gerd? De siste 10 kan sitte litt bedre...Du kan bli uopplagt og slapp, og oppleve å få kramper i leggene...finnes flere tråde som snakker om det her inne. Ville ikke droppet ketolysetablettene!:)
Tone-G sa for siden:
Haha det med kramper har jeg opplevd ja :rolleyes:
Jaja, da er det barre å handle inn kosttilskudd :)
Tusen takk for svar!
Cyan sa for siden:
OK, da får jeg gjøre et nytt forsøk på å bestille dem. Men hvis jeg da bruker de pillene, så vil det vel være lurt å droppe de andre vitaminene mens jeg tar ketolysepillene? Jeg er generelt litt skeptisk til å bøtte innpå en sabla cocktail av vitaminer og mineraler, man skal jo ikke ta for mye heller ... :o
Ista sa for siden:
Di pillene er et must på denne kuren.Har du boken så står alt perfekt forklart hvorfor og hva disse vitaminene gjør med kroppen,jeg fraråder å gå på kuren uten disse altså.Du kan jo slenge inn et spørsmål til Torkil,så kanskje han kan svare deg skikkelig på dette!:)
Ista sa for siden:
Ja jeg ville gjort det altså.Husker ikke hvilke av di pillene det var med det hjelper gallen(?) å bryte ned proteinet man inntar ( bare rett meg om jeg har feil ) Så det er nok en fordel altså. Jeg spiser bare tran piller på siden,og av å til noe som heter lacto ett eller annet hvis magen blir urolig.
Pillene skal tas til faste tiden om dagen slik at di ikke hemmer opptaket av hverandre.Altså en om mårran,den andre til lunsj,den tredje til middag og den siste på kvelden.Vil tørre å påstå at disse pillene er ganske esensielt for kroppen på denne kuren.
Hvis du ikke klarer å bestille fra ketolyse.no så prøv å ring,finns det ikke et nr på siden?
Adriane sa for siden:
Om du bor i Oslo kan du kjøpe de på Meny på Oslo City. Kalbakken også, mulig det er fler:)
Cyan sa for siden:
Jeg har boken, så jeg forstår jo hvorfor man skal ta pillene, men siden kosttilskuddene jeg allerede tar inneholder de samme vitaminene og mineralene (utenom magnesium som visstnok bare skal være godt for leggkramper o.l. hvis jeg ikke har misforstått..?), lurte jeg bare på om det var noe poeng i seg selv å ta akkurat DISSE pillene :) Men for all del, jeg skal ikke være vanskelig jeg, vil jo ha best mulig resultat, og gjøre det på den rette måten, så jeg gjør et nytt forsøk med å bestille på nett :) Og hvis det ikke går, så får jeg heller ta en tur på en av disse menybutikkene som selger dem i Oslo (noen som kan gi meg en update på hvilke butikker det er, den forumtråden var så himla lang ...)
Cyan sa for siden:
Takk Adriane, vi drev visst simultanskriving ;)
Karbosara sa for siden:
Mener at det står i boka at man ikke trenger andre vitaminer enn de ketolysetablettene.
Cyan sa for siden:
Da skal jeg få tak i de pillene, og så dropper jeg vitaminpilla og kalsiumen mens jeg går på ketogent kosthold :)
Stikker innom Meny på city på hjemveien og satser på at de har pillene der :)
Fungirl sa for siden:
Hvis man kjøper ketolysetablettene så trenger man ikke noe annet kosttilskudd, dette har jeg spurt Torkil om personlig i en mail og fikk beskjed om at det holdt hvis man er normalt frisk :)
Elanessë sa for siden:
Vaanskelig ja. Er så individuelt. Jeg gikk ned 4 kg mine 13 første uker på ketolyse (nesten 3 mnd) Jeg skal ned iallefall 10 kg til, og har som mål 9 måneder framover i tid.Fungirl sa for siden:
Kjempevanskelig å svare på Lykkelig, jeg har tatt av 15 kg på 13 uker, men så har jeg masssse mer enn deg å ta av.
Kommer nok an på hvor mye egeninnsats du velger å gjøre. Trener du ved siden av på en eller annen måte så vil det nok gå fortere enn uten iallefall
Jillja sa for siden:
Hei! Ja, det med om man virkelig trenger de pillene lurer jeg også på. Har gått på kuren siden starten av mai og er straks tom for pillene. Har slurva en del i det siste pga. ferie og et surrehue jeg sliter med. Men, jeg har jo strengt tatt ikke merka noen forskjell. Når jeg leser her inne får jeg jo nesten inntrykk at jeg burde ha krepert for lengst:confused: Skjønner at pillene er bra for å få i seg nødvendige vitaminer, men på den annen side så spiser jeg jo mye mer grønt og i det hele tatt mye mer sunt og variert nå enn før. Eller går det mest på dette med fettforbrenninga?
Lindabtn sa for siden:
det går jo mye på det at man har jo kuttet ut mange matvarer som man før pleide å få vitaminer fra. Og da må man jo ha noe som erstatter de, som ikke kommer fra grønnsaker.
Det går både på fettforbrenninga og mye annet.
Har lest igennom denne tråden nå og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk ikke bare kan ta de pillene :rolleyes:
Hvorfor ikke bare gjøre alt etter boka og få et "perfekt" resultat man vil jo virkelig gå ned i vekt, uten å få mangel på diverse vitaminer :)
Jeg har i vert fall merket stooooor forskjell fra nå og før. Før visste jeg ikke bedre og var slapp med pillene, men så bestemte jeg mer for å virkelig gå inn for dete og det er jo en helt annen kropp jeg lever i.
Jeg har ikke kramper, jeg sover bedre om natten, har myyye mindre søtbehov og mindre matlyst, mer energi og jeg føler meg rett og slett bedre. Og jeg tror neppe det baaare har med kostholdet å gjøre :p
Kom igjen a folkens.... litt piller har vel aldri skadet noen :lol:
nattfrue sa for siden:
Poenget er vel mest at selv om man spiser mer grønnsaker enn før, så er Ketolyse et veldig restriktivt kosthold. Det er vanskelig for kroppen å få i seg alle næringsstoffene den trenger uten at det inntas et bredere spekter av matvarer. I tillegg vil en riktig blanding av kosttilskudd hjelpe til med fettforbrenningen. Jeg tror overhodet ikke du kreperer av å ikke spise dem :p - men det handler vel om å gjøre det best og enklest mulig for kroppen å både gå ned og holde seg sunn, tenker jeg.
Cyan sa for siden:
Ja i utgangspunktet ville jeg jo ta disse pillene, men så er det tydeligvis noe kluss når jeg skal betale, om det er banken etter ketolyse.no eller noe annet vet jeg ikke :confused: Derfor lurte jeg på hvor stor betydning det hadde om man tok akkurat DISSE pillene, eller om det holdt med vitamineral, kalsium og omega3 som jeg allerede tar.
MEN, nå har jeg vært på meny og fått tak i ketolysepillene, så da er jeg klar for å starte :) Ble gledelig overrasket over at de var såpass mye billigere enn å kjøpe "tilsvarende" på helsekosten
Lindabtn sa for siden:
Ja ikke sant :) Det er det som er så konge :heia:
på apotek\helsekost blakker man seg jo helt :p
Torkil sa for siden:
:D[quote=Cyan;522888]Men da spør jeg: Er det nødvendig med pillene i det hele tatt? Jeg hadde nemlig tenkt å bestille de ketolysepillene, nettopp fordi de er billigere enn å kjøpe tilsvarende på helsekost og slikt, men det gikk ikke. Kom til betalinga, fikk logga inn på nettbanken for å bekrefte btalinga og greier, men det ble ikke godkjent (og ja, det var mer enn nok penger på kontoen) :(
Hei
Netaxept har dessverre hatt en del problemer den seneste uke, faktisk mer enn i hele esten av 2008. De er ofte raske til å rette feil, men det kan ta 1-3 timer. Det gir meg mye jobb med å svare på mail og ergerlser for dere.
Nå mener de problemene er løst :o Den som lever får se :D
Vennlig Hilsen
Torkil:D
valleygirl sa for siden:
Hei,
Ettersom jeg synes slankeindustrien gjennom årene har tatt sin uforholdsmessige del av min inntekt, er jeg skeptisk til at det er ting man MÅ kjøpe. Du MÅ ikke ha bøker, stix, DVD'er eller spesielle tabletter eller noe som helst som noen andre så gjerne vil tjene penger på. Men det kan være enklere å kjøpe en pakke dersom du er uvant med opplegget. Det krever litt mer research å selv finne ut de "lure" tingene. Jeg er i ketose, og tar vanlig vitamin- og mineraltilskudd. Tar ikke "ketolyse-piller" og har verken søtbehov eller kramper og føler meg helt på topp. Men dette er svært individuelt, noen kan f.eks. ha underskudd på visse minetaler fra før de begynner på kur. Så lytt til råd fra flere og prøv så å finne din vei. Lykke til! (PS Er nå -13 kg siden begynnelsen av juli)
Siss1 sa for siden:
Hei! jeg har selv gått ned 15 kilo for 3 år siden og har nå begynt igjen for å gå ned de siste 5. Har 2 igjen! Jeg har aldri tatt disse tablettene, syns det er bare tull når man ikke har mer å gå ned. Jeg har perfekt kolesterol, og vitamin og mineral-innhold i kroppen. Nå skal det sies at jeg heller aldri har hatt problemer med å spise lavkarbo, har bare litt vondt i hodet de første par dagene i ketose....
Jeg spiser veldig variert så jeg mangler ingenting. Og jeg tar ikke en eneste vitaminpille! Får sikkert litt pepper av noen for dette, men det tåler jeg. Jeg mener det jeg mener allikevel! ;-)
Ista sa for siden:
Er vell helt opp til hver enkelt om dem vil ta piller eller ikke,men som det står i boken i det avsnitte om tablettene,så tar jeg dem i stede for å la være...Har satt meg så pass inn i dette at jeg tror kroppen trenger dem for å fungere maximalt,over tid spesielt,men at noen lar være er jo helt greit.Det funker sikkert prima,men viser det seg at det ikke gjør det en dag..Så kanskje det er greit å begynne på dem?For det er jo anbefalt av Torkil,og han er lege..
Karbosara sa for siden:
Det er jo bare å la være å ta disse pillene! Men hvis man ønsker å ta vitaminer er ketolystablettene av de billigste, og det er bare 4 piller om dagen, i motsetning til å måtte spise enda fler for å dekke det samme "behovet".
Når det gjelder det at noen ikke liker at andre "tjener" seg rike på å selge slike produkter, syns jeg det virker som at man kanskje ikke har satt seg så godt inn i hele konseptet. I boka skriver Torkil det han anbefaler, og han insisterer ikke på at man må ta tabletter, han har forsket på dette og lagt til rette en veldig fin kur som det er opp til oss om vi vil ha det optimale ut av . Jeg vil også tro at det faktisk også er i hans interresse at kuren en vellykket for folk, og da kommer man ikke med "remedier" for salg som bare er salgstriks...er nå min mening.
Boka, tabletter og stix ligger på et helt annet prisnivå enn det f.eks. et Grete Roedekurs gjør...i løpet av 8 uker har man brukt rundt 1800,- for å lære å slanke seg...og så må man ut med en nesten like høy sum igjen for å få fortsette å lære å slanke seg...Boka til Torkil er en engangsutgift, og utover det, koster det ellers utgiftene tabletter og stix krever...om man ønsker å bruke det...kan ikke helt forstå hva som er problemet...
fjanni sa for siden:
Tjaaaa, jenter nå er det heller ikke sånn at man merker at man mangler de fleste vitaminer og mineraler etter en kort stund da. Noen ganger kan det ta litt tid før kroppen viser tegn på å mangle noe. Som feks håravfall pga lite b-vitamin osv. Så jeg ville vel heller tatt de jeg da. Men klart, det er opp til den enkelte.
Lykkelig sa for siden:
Det var da voldsomt som denne tråden tok av...
valleygirl sa for siden:
Har ikke på noen måte antydet at det drives med tricks, eller at noen har skumle motiver. Men det er nå egentlig ikke nødvendig å betale noen noe som helst for å kunne gå ned i vekt....... det er så mye god informasjon tilgjengelig for den som leter. Har lest og hørt folk si at de f.eks. ikke har råd til å begynne kuren før neste lønn, eller at de må vente til de har fått pakken i posten osv.. Og det synes jeg er synd.
Karbosara sa for siden:
Det kan godt hende du ikke gjorde det. De færreste mener vel at de har skumle hensikter, og de fleste ønsker vel at det de framstiller av kurer for almennheten skal virke, og dermed blir det jo en slags industri av det uansett. Ville bare få understreke at alt man putter i munnen er frivillig. Så er det opp til hver enkelt å ta ansvar for egen kropp og pleie den etter beste evne. Det som forundrer meg er at det så ofte virker som at folk skal finne opp kruttet selv, enda noen har gjort det for dem. Når da en kur en konstruert til å gi optimal virkning med vitamintabletter og alt man trenger å vite om dette kostholdet i en bok, skrevet av en lege som har forsket på dette, så skal man likevel lage sine egne veier, og etterpå spørre andre om dette kan virker, enda de heller kanskje ikke har så mye peiling som forfatteren.
Håper jeg ikke fornærmer noen, jeg kjente bare at jeg var nødt for å si min mening nå.
ecli sa for siden:
Jeg tror det er sunt jeg, å stille spørsmålstegnm og utfordre "sannheten"! (kremt...er vel i grunnen det vi alle gjør, mtp at vi går imot alle ernæringsråd som kommer fra statlig hold...)
Når man stiller spørsmål er det ikke nødvendigvis fordi man vil provosere eller tror man selv kan finne på noe bedre, men mange ganger fordi man ønsker å vite mere før man gjør opp sin mening.
Og nettopp ved å stille spørsmål kan man ende opp med å utvide både egen og andres kunnskap! (vedder på det er mange her som har lest litt ekstra på vitaminer/mineraler de siste dagene :p)
Lykkelig sa for siden:
Hør hør!
Ecli er inne på noe jeg er enig i altså. Jeg tror ikke jeg vet bedre enn alle andre, men det bør være lov å stille spørsmål og "utfordre" vedtatte sannheter.
Lothórien sa for siden:
For de av dere som bor i Trondheim,kan alt du trenger kjøpes på nye Ultra på Lade=D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.