Siden Norge er EØS-land så betyr det at vi vil få endret "Forskrift av 21. desember 1993 nr. 1378 om tilsetningsstoffer til næringsmidler" iløpet av et år, trolig til sommern vil jeg tro.. :)
Siden splenda tåler varme kan det brukes til baking, og veeldig mange av de amerikanske low-carb-produktene er basert på splenda.. Livet blir så mye enklere på Atkins nå. :)
Jeg tviler.. Norge er vel best i klassen med å innføre EØS-vedtak som det er, enkelte ting ligger vi ikke etter svenskene på, men hvis så er tilfelle, så blir det nok noen svensketurer etterhvert ja. :)
Hmmm, jeg bor i et EU land (England) og her har Splenda vaert lenge. Haaper for deres del at det kommer til Norge snart. Det er veldig godt. Smaker ikke kunstig i det hele tatt. Bruker sukkeret i teén naar folk kommer paa besoek og de kjenner ikke forskjell i det hele tatt. Hi hi. :D .
Jupp, England og tyskland (og hellas?) ble lei av at prosessen ble drenert så lenge i Brussel og stod for egen godkjenning, det er tydelig at sukkerindustrien har jobbet hardt mot denne trusselen..
Utrolig hvor sterk sukkerlobbygruppa er, uansett hvor du ser.. Jeg er glad også Kåre Norum kan gjøre noe konstruktivt og riktig iblant,
( www.bt.no/utenriks/article227039 )
uansett hvor trangsynt han er når det gjelder lavkarbohydratkosthold. :)
Enda ikke, men atkinsproduktene som kommer i Januar er søtet med sucralose.
Sucralose er godkjent i EU, mattilsynet har nå "forhåndsgodkjent" det for Norge også. :snill:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.