vi skal til kr.sand, heele gjengen, og jeg kjenner jeg gruer meg.. pga maten.
hadde egentlig bestemmt meg for å ta en planlagt sprekk denne helgen, og spise normalt og kose meg, men vet ikke om jeg "tør" eller vil allikevel.
vil helst slippe ubehaget ved å gå inn i ketose igjen, og er redd for å gå ned de få kiloene jeg har gått ned allerede. men samtidig frister det så å bare slappe av og slippe og regne, og være redd for hva jeg spiser heele helgen. det blir nok endel spising på restaurant, og da må man enten bestille kylling/rent kjøtt og la mesteparten av tilbehøret ligge.. spør betjeningen om alt, uten saus, uten ditt, ekstta datt..sukk
kjenner at hvis jeg går ned mer til den helgen, så er det gjerne motivasjon til å prøve å holde ketosen. MEN om det fortsetter sånn som nå, at jeg ikke går ned mer, (eller opp), så vet jeg ikke om jeg klarer det.
jeg klarer liksom ikke kose meg så mye når jeg hele tiden må tenke og tenke og tenke, regne i hodet mitt, og må være den som hele tiden må tas hensyn til,. vi er 10 stk som reiser sammen..
hva tenker dere, noe tips eller noe? måtte bare få ut litt gruff.. kjenner jeg begynner å grue meg til det jeg har gledet meg til i hele sommer..
Går det ikke an å forenkle det noe akkurat den helgen?
Nå er jeg helt nybegynner som deg, men jeg tjuvstartet litt for meg selv.
Kuttet da ut ris, poteter, pasta, brød og alle typiske høykarboting.
Spiste det jeg ville av andre varer, og utfra symptomene jeg har hatt den halvannen uka er jeg sikker på jeg var i ketose.
Bestill f.eks en salat, evt be om å få biff med ekstra grønnsaker m.m.
Saus og lignende ville jeg ikke brydd meg om å holde meg helt unna. Viss man har det på tallerkenen, men lar være å spise/eller ikke spiser alt så legger ikke folk merke til hva man gjør.
Har prøvd ut det trikset mange ganger tidligere også (i mine GR-dager), og det er bare å skyve rundt på potetene det.
Det trenger IKKE være noe problem å reise vekk og være i ketose.Jeg har vært mange plasser i 3 uker nå,ferie på hytta,familie besøk og svergie tur!!Fortsatt i ketose jeg,men man må tørre å tenke litt anerledes,klart det er trygt å vært hjemme nært sitt eget kjøleskap når man holder på med denna kuren,men man kan jo ikke låse seg inne heller??
Jeg bakte brød å tok med over alt hvor jeg dro,uannsett!!!!Det har vært mye grilling i sommer,det er jo alltid en hit.Salat,kjøtt dressing og litt grønnsaker som har blitt stekt i folie.På resturant har jeg spist diverse salater med extra kjøtt i.Det har jeg bestilt extra da.Kjøtt med saus,salat og smørdampa grønnsaker!Tenk ikke på susene som lite ketolyse vennlige,det må som regel stooore mengder til for at det skal ha noe å si,spørr om å få sausen i en skål på siden,så regulerer du det selv.
Kjøp med deg godt pålegg,eventuelt en atkins bar hvis du føler at det blir krise.Drikk vann kontinuerlig så går det der bare godt.Får du i deg nok fett til vanlig skal du merke at sulten begynner å bli borte og man slipper den der plagsomme sult følelsen,det er viktig med det fette ellers er det liten nytte å være på ketolyse kur.Det er enklere enn man tror,men er man ny oppstarta ketolyser så er det litt tøft i begynnelsen...Prøv å unngå en sprekk,det er sikkert veldig koselig mens det står på,men tenk på når du kommer hjem å angrer,da er det plutselig ikke så morro lengre å du må kanskje slite med å komme inn i ketosen igjen.Jo mer man hopper inn å ut av ketose jo værre blir det å klare å komme inn igjen!!!
Masse lykke til på tur :) Håper du får det til!!!Krysser fingra for deg!!!
Har vert på noen turer i sommer, og det har gått ganske greit.
Hvis du ber om å slippe potet-pasta- ris, og istedetfor ber om ekstra grønn salat, gjerne med olivenolje. Så bruker det å gå greit.
Eneste plassen jeg "fikk problemer" var Hønefoss. Bestillte biff med BARE salat og masse bernaise-saus. Kelneren kalte meg raring, men da svarte jeg " bra , da er vi to".
Sikkert uvant for mange i matfaget at vi kutter ris-potet-pasta, men det får de bare venne seg til.
Og om du skulle få litt formye carber , så er det sikkert ikke noen stor krise.
Har selv hatt etpar solide sprekk, uten at det har gjort det helt store utslaget.
hmm, vanskelig dette.. håper jeg klarer å holde meg.. får tenke litt mer på dette.. hvordan kan jeg feks oppbevare brød, hvis jeg skal ha med meg dette? blir det dårlig av en halv dag i bilen?? er jo kjøleskap på hotellet, men skal kjøre i noen timer da.. ikke sikkert vi kommer til hotellet før kvelden..
Jeg har mine brød i poser ferdig oppskjert(vi hadde sånn stor mat bag med kjøle elementer i,det er jo som et mini kjøleskap).Hvis du legger det oppå bagasjen,å ikke pakker det underst sånn at det får ligge litt fritt så skal det ikke bli "dårlig" etter noen timer i bilen.
Dette klarer du bare greit.Spis deg opp på fett å annen god mat,slik at du ikke går rundt og er små sulten,velg det feite framfor det magre.Kan ikke få sagt det nok,VANN..Masse vann.Det hjelper også :)
takk, har du noe tips til mye fett? man kan jo ikke lage mat selv på hotell, så alt blir jo fra hotellrestauranten+div restauranter.. de har vel ikke så mye karbo-vennlig i dyreparken tenker jeg?
coccosa fett i kaffen,fete oster,seter rømme,mye smørr selvfølgelig,OLJE!Jeg har begynt å drikke olje jeg,hehehe,leste her inne på forumet at ei gjorde det før pillene,å det syntes jeg hørtes ut som en god idee..Så det gjør jeg da :) Kylling lår ( kjøpt varme i ferskvare på butikker )
Det er mye der ute å velge i,bare spis før du blir kjempe sulten.Da har du litt mer tolmodighet til å finne noe ketolyse vennlig,er du drit sulten kommer du mest sannsynlig til å gi f** og ete hva som helts...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.