Hvilken trening bedriver du?
Jeg har hatt styrketrening som basis siden januar.
Fra i morgen tidlig, skal jeg teste ut Geriljakardio før frokost, forhåbentligvis 7 dager i uka (pææs) og styrke 4 kvelder i uka.
Det nyeste innen styrke, er å spise/drikke proteinrikt FØR trening.
For trening av bekken, burde ei generell styrketrening være super.
I tillegg til å gi deg en fornuftig muskelatur i bekkenet, vil du få ei generell oppstramming av kroppen. At styrketrening forbrenner unna endel, er heller ikke noe minus :-)
Jeg trener frem og bakside lår på apparater, litt roing og nedtrekk for ryggen. Brystpress og en annen for brystmuskler, og så har jeg ryggløft? og en del øvelser på matte med ball. Så det går mest på styrke. Ball øvelsene er fordi jeg da bruker flere muskler og får en god oppbygning rundt bekkenet selv om det ikke er tungt.
Etterpå går jeg en del med 12% helling det jeg har tid. Pleier å trene mellom jeg har levert i barnehagen og jeg begynner på skolen, derfor varierende hvor mye tid jeg har.
Jeg trener ikke mye, men mye for å være MEG.
Da får jeg satse på proteiner! Skal trene i morgen formiddag rett før lunsj. Måtte hoppe over i dag for å gå hjem og rydde til visning. Men tar det i morgen istedenfor.
ja leste noe om å ta proteiner også før trening, men å ta protein og vann etter trening er iallefall bankers. Driver du styrkertrening funker lavkarbo også meget godt.
Ha det med og ta det umiddelbart etter endt trening, gjerne før du tøyer ut, etc. Da blir det best restitusjon, altså best virkning av treninga og minst stølhet.
Jeg gikk rett bort på butikken og kjøpte meg en kotelett og en karbonade etter trening. Er ikke støl i hele tatt. Selv om jeg hadde veldig vondt i kroppen i går. Spesielt bekkenet.
Jeg er ikke ute etter å bygge store muskler. Bare å få en kropp som fungerer.
Kalorioverskudd. Du må altså skru opp matinntaket ganske mye.
Mye trening med vekter som du greier 10-15 løft med. 3-5 runder
Går du for tyngre vekter blir du sterkere men ikke så fort større. Lettere vekter gir deg utholdenhet.
TESTOSTERON
Dette har dere damer vesentlig mindra av enn oss menn. Dere må trene mer enn 20 ganger så mye som oss for å få samme muskelvekst, og en mann trenger noen år for å trene kroppen stor.
Du trenger i praksis ikke å bekymre deg. Du skal virkelig stå på, og gjerne innta endel preparater som ikke er helt tillatte her i landet, før du blir sånn muskeldame.
Bekkenet mitt har ikke tålt noe av det jeg gjorde i går. Om det er en av øvelsene eller om det er turen i skogen som har gjort det. Det har jeg ikke peiling på. Men treningen i morgen må nok gå veldig rolig. Må rett og slett finne ut hva kroppen min tåler.
Hei! Så flott at du er i gang med (opp)trening! Hvis du ikke har fått noe veiledning på riktige øvelser for bekkenløsningen, så vil jeg sterkt anbefale deg at du snakker med en treningsveileder eller fysioterapeut.
Det er mye du kan gjøre som ikke skal gjøre vondt, og som du skal merke som stabiliserende og oppstrammende på bekkenmuskulaturen. Sideveis'e utslag i bekkenet bør du unngå. Ting du kan gjøre:
-KNIIIIIIIIP! Dette kan du gjøre når som helst, og helst 30 knip hver dag. Kjør "heis" med underlivet, begynn ytterst, nederst og knip oppover innvendig. Hold når du ikke klarer å knipe lenger "opp", og hold et sek., før du slipper rolig. Gjenta 10 x 3 i løpet av dagen.
-Sittende balanse på ball. Sitt på stor ball med bena i gulvet. Finn nøytralstilling i bekkenet. Tenk navlen inn mot ryggraden under hele øvelsen (gjelder for øvrig alle balløvelser). Løft føttene fra underlaget og hold balansen så lenge som mulig. Touch selvfølgelig underlaget om du kommer helt ut av det. Hold på i ca 3 min.
-Diagonalhev på ball. Ligg på magen på ballen. Løft høyre ben og venstre arm opp, knip i mage hele veien, og litt i bekkenbunnsmuskulatur. Senk rolig og bytt; venstre ben og høyre arm.
-Bekkenhev på ball. Ligg på ryggen på matte, med føttene på ballen. Skyv/løft rumpa fra underlaget og skyv bekkenet mot taket. (Husk på det med navlen inn mot ryggraden. Du skal ikke knipe i magen, men flate den ut litt)
Jeg skal tenke meg om om det er flere som kan være gunstige for deg, litt vanskelig å gi konkrete råd når jeg ikke har snakket med deg om plagene dine "in person", men kanskje noe av dette kan være verdt et forsøk?
Har hatt treningsveileder. Takk for alle tips! Bruker bekkenhev, men etter det tar jeg ballen mellom beina og løfter den sideveis 5-10cm. Merker dette gjør vondt. Har derfor gått over til en pilates øvelse i av samme type jeg har gjort mye før som fungerer bra.
Jeg syntes det er vanskelig å ha noe tilgjengelig rett etter trening, da det gjerne tar en time ca etter treninga (med dusjing og hjemreise) før jeg er hjemme.. Er heller ikke så begeistra for proteinshaker, men har funnet ut at det er jo litt protein i en sånn Atkins-bar. Har en sånn i sekken gumler i meg halve på vei hjem, tror det funker bedre enn ingenting. Eller hva tror dere som har peiling? :)
Prøv et par kokte egg i sekken. Rimelig lettvint mat det også :-)
Ellers er gulost i staver fint, og min favoritt er makrell i tomat og en neve nøtter. Supert overalt der man mangler tilgang på lavkarbo.
Jeg har safari med kjøttdisk rett ovenforbi treningsenteret. Og så skal jeg rett på skolen. Så jeg stikker innom der og kjøper meg masse kjøtt. Mye billigere enn noe som helst i kantinen på skolen. Og så er det perfekt i lunsj tider.
Jeg hadde bekken problemer i mange år før jeg oppdaget Eskimo omega3.Har prøvd å være uten men da kommer smertene tilbake.Så jeg kommer aldri til å slutte med Eskimo:)
Tutti Frutti er til barn og blir for svak til voksne.Anbefaler Eskimo for voksne på det sterkeste.Det skal og være sagt at jeg har prøvd andre merker men kommer alltid tilbake til Eskimo...:))) Bare den som er god nok for meg.Takket være den så kunne jeg begynne å trene igjen. Lykke til med bekkenet:) å kiloene;))
Jeg blander meg litt inn i diskusjonen om hva en skal spise før og etter trening.
det bør gå lang tid fra du spiser til du trener, minst to timer. Kroppen bruker lang tid på å fordøye maten (ja ikke karbohydrater da), og det er ugunstig både for utbytte og kroppen å belaste den mens den jobber med fordøyelsen.
etter trening er det viktigste du gjør å få i deg drikke. ved moderat trening og godt lavkarbo-kosthold er ikke den første timen så kritisk i forhold til matinntak sett i forhold til væske-inntak.
Det er to ting som betyr noe etter at du har trent. 1. Å få ut slaggstofffene som blir produsert gjennom treningen. 2. Å få bygget opp muskelcellene etter treningen.
For å få til det første er væske det essensielle, og for å få til det andre er proteiner det essensielle.
Jeg er også glad i Eskimo, men først og fremst fordi det er det reneste Omega 3 -produktet, altså med minimalt av miljøgifter i seg. :)
Vel, det er vel begrenset hvor mye tunfisk man helst bør tylle i seg i 2008, så mye kvikksølv den inneholder... Og det gjelder til dels makrell også.
Er noe som heter "man får det man betaler for"...:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.