noen dager rumler magen min bare noen få timer etter et måltid.. selv om jeg spiser "nok" tror jeg.. føler noen ganger jeg spise rfor mye, men er bare så sulten og føler jeg kan hive i meg.. æsj, jeg var sikker på man skulle få nedsatt matlyst på denne kuren jeg:( dette har jeg spist denne uken:
MANDAG 18.08
50 g salami m 1, 5 karb, dvs ca 0,8 karb
"potetsalat"- 100g= 3 karb
salat med reker, rapidsalat, paprika, agurk=2
100gram "potetsalat"=3karb
1 tapaspølse=1 karb
1 pølse uten karb
50gram agurk=0,8
50gram CF=1karb
100-150gram ost?? TOTALT: ca 12?
oi, det står fredag 2 ganger. den ene er jo lørdag, og da spiste jeg 2 hamburgere av kyling/kalkun ved siden av den salaten til lunsj.. glemt å skrive det inn!!
Ser du som du spiser lite fett, ville også kuttet pølsene og heller spist noe mer mettende som koteletter, biff, kjøttdeig, laks, kylling som er helt karbofrie :)
Men hvorfor sulten når du gjerne kan spise mer? Spis mer da vel! Og du kan jo spise mer grønnsaker også. Du har jo karbohydrater å gå på hver eneste dag her. Det er vel ikke noe poeng i å ligge godt under 15g om du er i ketose?
Spis MER. Både av fett, karbohydrater og proteiner. Så blir du nok mett skal du se. :-)
jeg har gått på kuren i en uke vært i ketose siden tirsdag
og nå har jeg overhode ikke lyst på mat, i dag hadde jeg middagsgjester
ble kvalm av tanken på at jeg måtte spise ,,men tenk når jeg føst begynte kom liksom sulten ,, rare greier , spiste en bitte liten potet, ørret og litt agurksalat ,og rømme . droppet deserten som de andre fikk spiste heller ikke kaker og vafler ,, stolt av meg selv ,,,men var da heller ikke sulten
den følesen er både god og ond
hmm, jeg kunne gjerne spist litt oftere, men ofte er vi ute på et eller annet, og da finner jeg liksom ikke alternativer som jeg kan spise. og dessuten går jeg jo ikke ne di vekt lenger, gjorde det første uka, men nå går jeg opp igjen hver dag jeg spiser litt "mye" føler jeg.. sukk.. har litt nedtur i dag, veide meg nettopp og hadde gått opp 1 kg.
Kan være at du går opp fordi du ikke får i deg nok karbs, men de pølsene du spiser så ofte ville jeg kuttet, kan absolutt være en partystopper.
Kan jo se hva andre spiser og stjele noe derfra. Mange skriver i bloggene eller journalene sine :)
I tråden "100 gode tips til ketolysekuren" (eller noe slikt, her er linken til tråden: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20923) så er det ei som sier at man bør spise litt FØR man skal bort til noen der man ikke vet hva men kan få servert. Da er det ikke så vanskelig å la være å spise feil.
Bruk oljedressing på salatene dine, spis mer fett.
Del en avokado i to, mos innholdet med CF, rømme og eller majones, salt, pepper og noen dråper sitronsaft etter smak. Bland reker oppi det hele og nyyyyt.
Spis mer brokkoli og spinat.
Spis mer rent kjøtt i stedet for pølser.
Bruk helgene/fritiden på å bake lapper og slikt som du enkelt kan ta med deg på tur.
Jeg lager Myas cookies og har med meg både på jobb og på kafe og på andre besøk...
Drikk vann!!!
Veier du egentlig maten eller tar du det litt sånn på feelingen?
Uansett ser det jo ikke ut som om du generellt får i deg nok karber, og det er jo ikke bra.
Lykke til videre - ketolyse krever litt planlegging og tid, men etter en stund går det av seg selv :)
uff, dette var vanskeligere enn jeg hadde trodd, og kjenner jeg blri litt umotivert av hele greia.. men, jeg skal prøve litt til.. ut å handle litt nye varer i morgen..
det hjalp vertfall å bake brød, for jeg holdt på å spy av det kraftige kosten til frokost noen dager.. så de var deilig å spise "brød" til frokost ja..
pleier å veie maten jeg spiser ganske nøye, men noen ganger er det vanskelig. i dag feks, når jeg hadde middagsgjester.. lagte en stoor porsjon, og gadd ikke sitte å veie maten min foran gjestene liksom..
men lagde god lavkarbo mat til alle, og hadde poteter i tillegg til gjestene.. alle elsket maten:)
nå sitter jeg å depper med en atkins bar.. sukk.. i morgen er det skjerpings, og tomt for "snop" i skapet..
Min erfaring er at jeg holder meg lenge mett hvis jeg får i meg MYE fett. Jeg spiser meg god og mett til hvert måltid, men blir sjelden sulten. Spiser alltid når jeg er sulten, men som regel er det ikke mer enn to ganger til dagen. Frokost og middag. Spiser jeg lite fett blir jeg oftere sulten. :)
Er litt av poengen som Pearl skriver,er du små sulten igjennom dagen så er det nok manko på fett.Jeg har i fett i så å si alt,også i kaffen.Da bruker jeg coccosa fett som man får kjøpt på helse kosten.
Alt jeg baker,alt jeg tilbereder har en god dose fett i,enten olje,smør eller margariner...Alt etter hva det er!!!Er nesten ikke sulten jeg heller lengre...Gådd 2mnd på ketolyse nå :D
"Snop" som du sier er kanskje atkinsbarer du tenker på i denne sammenheng. Disse anbefaler jeg å styre unna, kan være partybremsere og man blir vel strengt talt ikke så veldig mett av de heller :)
Er bare glad for at jeg ikke synes de er noe gode i det hele tatt...hehe
syns ikke du spiser mye i det hele tatt. Det tar tid for oss slankere å lære oss at v ipå dette kostholdet kan spise mye bare det er ritig!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.