Nå har jeg vært i ketose i en uke , men har ikke gått ned en eneste kilo...
Hva gjør jeg gæærnt?????
Spiser kanskje litt lite karbo, men er ikke det en positiv ting??
Har en jobb hvor jeg svirrer rundt hele dagen, så jeg beveger meg en del.
Håper noen har gode råd, for hvis ikke, gir jeg med med hele dietten.
Har du testet med stix at du faktisk er i ketose?
Først er det kanskje en god idè at du skriver opp ganske nøyaktig hva du spiser og drikker - kanskje er det noe du har oversett som gjør at du ikke går i ketose? Da er det også lettere å gi råd.
Jeg har selv erfart at det er mange feller å gå i om man ikke er kjent med alle mat- og drikkevarene man putter i seg.
Det er ikke en god ting at du kanskje spiser for lite karbohydrater=)
Nok karbohydrater og nok fett. Det er de to viktigste.
Er ikke alle som raaaser ned i løpet av ei uke heller.
Ting tar tid=)
Lykke til!
Du burde følge en filosofi!
Egenkomponert ketose høres ikke helt heldig ut..
Lykke til videre , og ikke gi opp før du virkelig har satt deg inn i filosofien.:heia:
Egg, sjampinjonger ( stekte) , salat, bacon ( uten glykose), skinke, ost, 2-4 kopper kaffe, svinekjøtt, saltpølse, brokkoli eller blomkål... Det er stort sett det jeg spiser i løpet av en gjennomsnittlig dag...
Mengden er ikke avskrekkende heller.. havner på rundt 13-18 karb for dag, alt etter hva jeg varierer med..
Sjekka meg i går, og var tilbake i ketose.. vil vente å se den nærmeste uka, før jeg drister meg på vekta igjen.. ( gi det litt tid, som råd herfra sier..;)
Hvor mye skal du gå ned?
Dersom man skal gå ned under 10 kg vil ikke ketosebasert ha samme virkning som for de som skal ned mye mer. Jeg tviler i allefall på at man går ned de siste kiloene raskt.
Jepp, ser at noe av det du spiser er ganske salholdig (bacon, saltpølse), og da bør du kompensere med å drikke en god del vann, men det kommer også ganske naturlig når man er i ketose.
Men hva med å bestemme deg for en diett; Atkins? Ketolyse? Skaldemann? Eller Fedon for den saks skyld, men den er ikke ketobasert. Les boka nøye og gjør alt etter oppskriften. Å skreddersy kostholdet kan du gjøre når du begynner å få teken på det, og vet hva du liker og tåler :)
Og så er det så klart interessant hvor mye du skal ned i vekt, og en meny for en typisk dag, ikke bare en oppramsing av hva du spiser!
Og, så klart, en uke er ingenting å basere resultatene på. Om du har en del overvekt, så kanskje ta en tur til legen? Det kan hende du er insulinresistens e.l, og det kan i noen tilfeller gjøre det en del vanskeligere å gå ned i vekt.
Er selv ganske ny på ketolyse, og synes selv det er vanskelig å skulle spise masse karber. Men hvis du går inn på journaler og finner Gerd sin, er det en binders til høyre. Der har hun lagt ut 4 ukesmenyer som har hjulpet meg masse, syntes det var utrolig vanskelig å skulle sette sammen mange måltid kun basert på oppskrifter. Hun blir også regnet for å være en skikkelig 'champion' på ketolyse. Jeg spiser også grønnsaker til hvert måltid nå, fordeler over hele dagen. spiser gjerne paprika, egg og bacon til frokost. Blir det ikke bare salt heller:) Anbefaler i tillegg boken! Tenkte først å bare finne hovedprinsippene og holde meg til de, men etter å ha lest boken vet jeg hva dette går ut på;)
Ønsker deg lykke til, dette går nok bra!!:boxing:
Kanskje du kan prøve litt mosjon på toppen?
Ikke noe kjempehardt, men an halvtimes gange hver dag, i sånn 60% av full trøkk, gir deg super forbrenning. Og, når der ikke er karbo å brenne, brenner man fett.
Ja, mosjon er kjempeviktig! I ketolyse-boka anbefaler Torkil Andersen å gå en halvtimes tur hver dag. Hvis det ikke går, minst 4-5 ganger i uka. Har ikke blitt så flink på det enda, men det kommer seg;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.