< Tilbake til oversikten

Vondt i magen

K`s choice sa for siden:

Flere som sliter med det? Kommer ofte når jeg ikke har spist på ei stund, og smerten sitter veldig høyt oppe i magen. Og så blir jeg litt kvalm. Føler meg også litt oppblåst for tiden.. Er det fordi jeg har slurvet litt med karbene? Ikke spist noe "ulovlig" men kanskje litt for mye av det som er lov..

Ista sa for siden:

Sånn har jeg det også!!Trykker litt i mellom gulvet på en måte.Ubehagelig,men det gir seg etterhvert.Bruker å få den følelsen før do besøk sorry detaljene
Tror neppe det er noe "farlig" altså!!

K`s choice sa for siden:

Jeg får så vondt at jeg må legge meg ned, og blir redd jeg må spy. Men går over litt om jeg spiser. Trodde først det kom fordi jeg hadde spist for lite, men i dag har jeg spist nok og likevel fått det..

Ista sa for siden:

Har du vært lenge på ketolyse??
Her skjer det ikke så ofte som i starten,tror det er en overgang..

K`s choice sa for siden:

Næsj, tre uker, men er ikke i ketose nå :( Håper å være det innen noen dager, så det kan være pga. endringer kanskje.. Men det er skikkelig vondt når det setter i! Kan det være søtstoff eller proteinpulver jeg reagerer på?

Kitt sa for siden:

Tar du ketolysetablettene?
Mange sliter med magesmerter de første ukene pga av dem.

Ellers kan det være at det fettholdige kostholdet er litt tøft for gallen din. Gir ofte smerter høyt oppe i magen, gjerne litt på venstre side, og kvalme.
Kan være lurt å spise litt regelmessig selv om man ikke er sps sulten.

K`s choice sa for siden:

Jepp tar tablettene. Takk for tips, kan kanskje bli flinkere til å spise litt oftere..

Kitt sa for siden:

Kroppen kan trenge litt tid til å venne seg til å forbrenne ketoner i stede for karbohydrater.

Ikke la det gå mer enn 6 våkne timer mellom hver gang du spiser, kanskje ikke mer enn 4 til og med, så lenge du sliter med magesmerter.

Og husk å ta ketolysetablettene sammen med mat!

Lykke til!

arkine sa for siden:

sånn har jeg det ogsåog jeg begynte på mandag med kuren og er i ketose
også som deg om jeg ikke har spist på lenge...men også om jeg spiser litt for mye
forige dagen var jeg helt slått ut ,,måtte legge meg

men tar ikke tab,, sammen med mat ,burde kankskje det ,,men sukk er ikke sulten

Annhild sa for siden:

Kan og være at det blir mye proteiner for kroppen å bryte ned.Kroppen trenger egentlig enzymer til å få brytt ned proteinene,når det blir for mye av det. Det fins tabletter for dette men jeg tror det er mye karbo dem.Et annet tips er melkeyrebakterier,såkalt probiotik.Disse hjelper tarmen vår til å komme i balanse.Vi har dem i tarmsystemet vårt men det kan ofte bli litt lite av dem.Bio-Dophilus bruker jeg å disse hjelper meg veldig bra.Du finner disse i helsekosten.

solsikke sa for siden:

Har også slitt med disse problemene, da særleg om morgonene!!
Det jeg har kommet frem til er at dersom jeg tat krom og kalium tablettene på tom mage, og ikke spiser noe blir jeg kjempe dårlig, akkurat som beskrevet ovenfor.

Mitt tips er derfor å spise først, og så ta tabletten etter ca 10 min. Da går det helt fint. Disse tablettene er ganske sterke for magen mener jeg å ha lest på tidligere tråder da dette har vert diskutert...

Lykke til vidare..
Klem Solsikke!!!

Sense sa for siden:

Jeg var også plaget med dette spes. i starten av kuren. Jeg får det når jeg spiser for mye fett, spes. på tom mage. Det blir for heavy for gallesystemet mitt. Får en ubestemmelig rar murrende følelse/smerte i mellomgulvet, blir kvalm og det er vondt å gå helt oppreist (kvalmen øker da).

Michelin sa for siden:

Drikker du nok vann???

Human sa for siden:

Har gått på ketolyse/Skaldeman siden April, minus 16 kg sålangt (116 til 100) og har gjort meg noen erfaringer.
Er på mange skytestevner i løpet av vår/sommer/høst og fikk problemer med den solide frokosten man burde innta sammen med piller(egg-bacon etc). -Vanskelig å finne skikkelige dasser på disse stevnene:o
Å bare ta piller med vann på tom mage ble det også bare ubehag av.....

Magen har aldri vært så veldig glad i mektige frokoster så løsningen ble å ta et par gode slurker olivenolje (opptil en dl !!) + svelge ned ketolyse pillen + andre vitaminpiller/tran jeg tar sammen med 1/2 ltr vann.
Har gjort dette på alle stevnedager med magen og kroppen i knallform hele dagen ! .........P.S. drikker mye vann i løpet av dagen, det er et must !!

Senere har det blitt en vane å ta en slurk olivenolje sammen med alle pillene og før alle måltider - magen har holdt seg helt topp hele veien og vekta går jevnt og trutt ned !

Vet ikke om det finnes noen fornuftig forklaring på dette med olivenoljen men det fungerer ihvertfall for meg.:D

Areola sa for siden:

Mine smerter forsvant så fort jeg begynte å ta tablettene med mat.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.